אא

אתיחאד איירווייז שוברת שיאים: 4.02 מיליון נוסעים ורווח שיא של 296 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2022

טוני דאגלאס מנכ״ל קבוצת התעופה שחיברה את אבו דאבי ל-71 יעדי נוסעים ומטען ב-45 מדינות: ״אתיחאד יוצאת מהמגיפה חזקה מאי פעם, עם צי ברמה עולמית״

איתיחאד איירוויס. צילום: 123rf איתיחאד איירוויס. צילום: 123rf
Etihad Airways הכריזה היום על תוצאותיה הכספיות והתפעוליות למחצית הראשונה של 2022, כשהיא מציגה רווח שיא של 296 מיליון דולר (לעומת הפסד של 392 מיליון דולר בתקופה המקבילה). התוצאות מרשימות במיוחד לאור העובדה שהם הושגו למרות הזינוק במחיר הדלק גדל (כ-60% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד). אתיחאד הטיסה 4.02 מיליון נוסעים במחצית הראשונה של 2022, למעלה מ-3 מיליון יותר בתקופה המקבילה בשנה שעברה (980,000), עם תפוסה של 75% בטיסות. עומסי הנוסעים גדלו בעקביות במהלך ששת החודשים הראשונים, ועלו ב-21.9% עם ההתאוששות של ענף הנסיעות לאחר משבר הקורונה. חברת התעופה ראתה זינוק מרשים בכמות הנוסעים חודש בפברואר, לאחר הסרת ההגבלות הקורונה באבו דאבי. אתיחאד חיברה את אבו דאבי ל-71 יעדי נוסעים ומטען ב-45 מדינות. במחצית הראשונה של השנה השיקה אתיחאד חמישה קווי טיסה חדשים, כולל קווים עונתיים חדשים להרקליון בכרתים ולניס בצרפת. טוני דאגלאס, מנכ"ל הקבוצה, אמר: "הודות לתוכנית השינוי שלנו, אתיחאד יוצאת מהמגיפה חזקה מאי פעם, עם צי ברמה עולמית, הצעות ללקוחות שאין כמותן וקיימות השזורים בכל סיב בעסק שלנו. כאשר הטיסות חזרו לפעילות עם הסרת המגבלות, אתיחאד הייתה שם כדי לחבר מחדש את הנוסעים שלנו עם יקיריהם ולקחת אותם לחופשות המיוחלות שלהם, כשהטסנו למעלה מ-4 מיליון נוסעים אל ומ-אבו דאבי״, אמר דאגלאס. מנכ״ל אתיחאד הוסיף: "קיימות המשיכה להיות תחום בראש סדר העדיפויות של Etihad כאשר הכנסנו את מטוסי ה-A350-1000 החסכוני בדלק שלנו והמשכנו במאמצי הפחמן המובילים בתעשייה, מה שהוביל לכך שאתיהד נבחרה לאחרונה לחברת התעופה הסביבתית של השנה. סיפקנו השנה תוצאות שיא כשהמשכנו להניע את מעורבות החברים במועדון הנוסעים שלנו והשקנו את Conscious Choices, תוכנית הנאמנות הירוקה הראשונה בעולם לתגמל את הנוסע המתמיד על ביצוע בחירות בנות קיימא באוויר ובקרקע. התוצאות שלנו לא היו אפשריות ללא העבודה הקשה והמחויבות של כל משפחת אתיחאד, וההתמקדות שלנו כעת היא להמשיך את המומנטום הזה למחצית השנייה של השנה".

הכנסות הנוסעים של Etihad גדלו פי שלושה בששת החודשים הראשונים של השנה, וטיפסו ל-1.25 מיליארד דולר (ראשון 2021: 320 מיליון דולר) כאשר יותר מטיילי עסקים ופנאי חזרו לאוויר. זה נתמך על ידי מדינות נוספות ברחבי הרשת של Etihad שהרפו את מגבלות הנסיעה הקשורות ל-Covid. פעילות המטען המשיכה לספק תוצאות יוצאות דופן עם הכנסות של 802 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2022, המהווה עלייה של 6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות נותרו חזקות למרות הגידול בנפחי הנוסעים המגבילים את קיבולת החזקת הבטן, מה שהוביל להפחתה של 19% במטענים הנישאים (295,020 טון). כתוצאה מהתמקדות מתמדת בהכלת עלויות, עלויות תקורה קבועות ועלויות מימון ירדו ב-H1 2022, וירדו ב-9% (או 29 מיליון דולר) ו-13% (או 22 מיליון דולר) בהתאמה. Etihad Guest, תוכנית הנאמנות עטורת הפרסים של חברת התעופה, סיפקה שיא של רכישות חברים חדשים ביוני 2022, וגדלה ל-7.95 מיליון חברים ברחבי העולם. פדיונות הטיסות גדלו ב-15% ב-H1 2022 בהשוואה לרמות שלפני המגפה ב-2019, עם למעלה מ-737,000 טיסות, ורמות מעורבות החברים מתורגמות להוצאות שיא של כרטיסים על פני תיק התוכנית של הבנקים באיחוד האמירויות, הנתמכות על ידי שותפות חדשה עם Emirates NBD. אדם בוקדידה, סמנכ"ל הכספים, אמר: "במחצית הראשונה הצלחנו לצמצם עוד יותר את עלויות התקורה והכספים הקבועות שלנו ב-50 מיליון דולר בהשוואה ל-2021, לצמצם את רמת החוב במאזן שלנו ולשפר את ה-EBITDA שלנו ביותר מ-600 מיליון דולר. הרווח התפעולי הכולל שלנו בסך 296 מיליון דולר מעיד על חוזק המודל העסקי שלנו באתיהד ועל השיפורים שעשינו בביצועים הפיננסיים הבסיסיים שלנו לאורך השנים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאתיחאד איירווייסetihad airwaysפספורט UAE - GCC

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: