אא

?Which: "אתרי החיפוש וההזמנות לבתי מלון ממשיכים להטעות את הצרכנים"

מגזין הצרכנות הבריטי מציין כי הרשות לתחרות ושווקים תדרוש החל מ-1 בספטמבר שאתרי השיווק של בתי המלון ידרשו לעשות הפרדה ברורה בין אתרים ובתי מלון שמשלמים עבור הצגתם (ספונסרים) לבין אתרים ובתי מלון שאינם עושים כן

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
אתרי הזמנת המלונות הבינלאומיים הפופולריים מעוותים את תוצאות החיפוש של הלקוחות ומפעילים עליהם טקטיקות של הטעיה ולחץ הגובלות בהונאה, כך טוען אתר הצרכנות הבריטי ?Which עפ"י תחקיר עדכני. בחודש פברואר רשות התחרות והשיווק הבריטית האשימה את אתרי ההזמנות: אקספדיה, בוקינג, טריוואגו, אגודה, הוטלס-קום ו-איבוקרס, בשימוש בטקטיקות לא הוגנות כלפי הלקוחות ודרשו מהם לחדול משימוש באמצעים העלולים להטעות את הלקוחות. אתרי ההזמנות, הפועלים בכל מדינות העולם, גם בגרסאות לשוניות מקומיות, קיבלו ארכה עד חודש ספטמבר לתקן את המסרים הלא מדוייקים, אך תחקיר עדכני של ?Which מגלה שאף אתר עדיין לא שינה דבר. לקראת המכלול הגדול של ההזמנות לעונת הקיץ הם ממשיכים להפעיל מניפולציות וטקטיקות של לחץ כדי לשכנע את הלקוחות, ומיליוני נוסעים ברחבי העולם יבצעו לקראת הקיץ הזמנות עפ"י מידע מטעה ולא הוגן. בין האמצעים הלא הוגנים לטענת אתר הצרכנות הבריטי המופעלים על הלקוחות: אי הצגה של המחיר המלא, הצגת רושם מטעה לגבי הפופולריות של המלון והחדרים, הצגה מוטעית על מחירים מוזלים כביכול ועוד. ?Which גם ממחיש את טענותיו בדוגמאות. למשל, טריוואגו באמצעות אקספדיה פרסם מחיר מיוחד במלון Millesime בפריס, 244 ליש"ט בחודש פברואר, בהדגשה כי זו הנחה של 63%. ההודעה הייתה מטעה, כי זה היה המחיר היקר ביותר באתר אחר, ולא המחיר הרגיל או הממוצע. אתר פחות מפורסם, 'pricier', אף הציג מחיר זול יותר של 240 ליש"ט.

עוד בתחקיר נטען כי טקטיקות של לחץ בסגנון "חדר אחד נותר במחיר זה" או "הוזמן 4 פעמים ב-24 השעות האחרונות" עלולות להשפיע על הלקוחות מתוך מחשבה שהמחיר המוצע מוגבל בזמן. עפ"י משאל צרכנים, 44% הודו כי המסר "חדר אחד נותר באתר שלנו" ישפיע על החלטתם לבצע הזמנה.

במקרים מסוימים, ?Which גילה, שמסרים מעין אלה מזויפים. למשל, 'בוקינג' פרסם שהחדר הכפול עם שירותים צמודים בבית ההארחה Balmore באדינבורו הוא 'האחרון', אך בדיקה פשוטה גילתה, שיש 7 חדרים נוספים זמינים באותו מחיר. בין הדוגמאות הנוספות של ?Which: אתר 'אגודה' פרסם בפברואר מחיר של 189 ליש"ט לחדר במלון 'גרנד הייאט' בניו יורק, אך לא ציין בדף הפותח את התוספת של 30 ליש"ט עבור מס ושירות, וגם 'דמי היעד' בסך 27 ליש"ט הופיעו רק אי שם בהמשך בפונטים מזעריים. עוד מציין Which? כי הרשות לתחרות ושווקים תדרוש החל מ-1 בספטמבר שאתרי השיווק של בתי המלון ידרשו לעשות הפרדה ברורה בין אתרים ובתי מלון שמשלמים עבור הצגתם (ספונסרים) לבין אתרים ובתי מלון שאינם עושים כן. המגזין מציע למזמיני בתי המלון להתקשר במישרין עם בית המלון כדי לוודא שהמידע שהוצג באתרי החיפוש אכן תואם את המציאות. רורי בולאנד, עורך מחלקת התיירות ב-?which, אומר: "אתרים אלה מבצעים נהלי מכירות מפוקפקים כבר במשך שנים. התערבות הרגולטור היא צעד חיובי, אך מיליוני נופשים ברחבי העולם עדיין יהיו מוטעים הקיץ, לפני שאיזשהו שינוי התבצע באתרים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםwhich?

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: