אא

אתרי טיול מומלצים בפורטוגל

פורטוגל היא מדינה מלאה באטרקציות מעניינות ונופים יפים. הכתבה הבאה תפרט אודות כל אתרי התיירות שאסור לפספס, תוך מתן דגש על אתרי טיול מומלצים במיוחד בבירת פורטוגל ליסבון, בפורטו אשר ממוקמת בצפון המדינה וכן אטרקציות עיקריות מרתקות שניתן למצוא בעת שעוברים בין הערים הללו – שיצדיקו את הנסיעה הלוך וחזור // תוכן פרסומי

פואטוגל. צילום: PEXELS פואטוגל. צילום: PEXELS
היא אמנם נמצאת בקצה השני של אירופה, ולא תמיד במרכז תשומת הלב שלנו, אבל פורטוגל היא מדינה מלאת שמחת חיים ונופים יפים - ולכן, בשקט בשקט, גם השכנה של ספרד עלתה על מפת התיירות של הישראלים. איפה במיוחד כדאי לבקר? הנה כל הלוקיישנים המומלצים.

ליסבון

ליסבון בירת פורטוגל היא גם המקום שבו נוחתות מרבית הטיסות למדינה, ולכן באופן טבעי גם נקודת המוצא של הטיולים בה. אפשר לבלות בה יומיים גדושים בחוויות מהנות, בקצב לא אינטנסיבי מדי - כזה שמתאים לפורטוגזים הנינוחים. בפרט כדאי לשוטט ברובע באישה - הלב של ליסבון. הרובע כולל כמה מהכיכרות היפות של העיר ובהן כיכר רוסיו, כיכר המסחר פראסה דו קומרסיו וגם סאו דומינגוש שבה יש אנדרטת זיכרון לקורבנות פוגרום שבוצע ביהודי ליסבון בתחילת המאה ה-16 (במקביל גם גורשו יהודים רבים מהמדינה - כיום הצאצאים שלהם זכאים לקבל דרכון פורטוגלי, שפותח לא מעט דלתות בכל רחבי האיחוד האירופי). עוד רובע שאי אפשר לוותר עליו הוא שיאדו - הדאון-טאון הססגוני והתוסס של בירת פורטוגל. עוד בשיאדו: תצפית יפה על העיר בשם סנטה קטרינה, מדרחוב מעולה לשופינג (ברחובות גארט וקרמו) וכיכר לואיס דה קמוס החביבה. העיר העתיקה נמצאת בשכונת אלפמה, והיא גם השכונה הגבוהה של ליסבון. בסמוך לאלפמה, שמורכבת מסמטאות צרות ומבנים עתיקים מרשימים, שוכן מבצר סאו ז'ורז'ה שמספק את אחת מנקודות התצפית הטובות ביותר על כל ליסבון. בילויים ליליים שמחים תמצאו ברובע באיירו אלטו.

פורטו

פורטו, שנמצאת בצפון פורטוגל, לחופי האוקיינוס האטלנטי, היא העיר השנייה בגודלה במדינה. כדאי מאוד להגיע גם אליה - ובמיוחד לאזור הגשר המפורסם שלה שנקרא Dom Luis I. שם תוכלו לשבת מול נהר הדוארו שסביבו התפתחה פורטו, על כוס קפה או כוס בירה, וליהנות מהשלווה הפורטוגזית המפורסמת. הטיילת כוללת גם מגוון רחב של דוכנים ועמדות תצפית מרהיבות על העיר. עוד אתרים מומלצים בפורטו: הקתדרלה המרכזית, סה דו פורטו, שנמצאת בסמוך לאזור הריביירה; הספריה המרכזית שמזכירה את הסרטים של הארי פוטר; כנסיית הפעמונים שמציעה חווייה ייחודית בדמות טיפוס 225 מדרגות אל ראש מגדל שמשקיף על העיר; כנסיית הזהב שהוכרזה ע"י אונסק"ו כאתר מורשת עולמית; והרובע היהודי שהתרוקן אחרי גירוש פורטוגל (שכאמור מהווה בסיס לזכאות לקבלת דרכון פורטוגלי כיום).

האטרקציות העיקריות בין ליסבון לפורטו

בין ליסבון לפורטו מפרידים כ-300 ק"מ, אבל היופי של פורטו מצדיק כאמור את הנסיעה הלוך וחזור - מה גם שלאורך הדרך תמצאו עוד כמה אתרים שמומלץ לפקוד אותם. בפרט כדאי לעצור ב: אובידוש - עיירה עתיקה וציורית עם מראה של ימי הביניים. מומלץ במיוחד מסלול ההליכה לאורך החומה שמקיפה את אובידוש. סינטרה - עיירה קטנה שיש בה שלל ארמונות וטירות, ובהתאם אווירה רומנטית ומכושפת. אביירו - אביירו מכונה ונציה הקטנה בזכות תעלות המים הרבות שיוצאות מהלגונה הסמוכה וחוצות את העיירה. הבתים היפים שמשתקפים במים תורמים גם הם לקסם של אביירו. קוימברה - עיר שמפורסמת בעיקר באוניברסיטה הוותיקה שלה, שהוקמה עוד במאה ה-13. גם בקוימברה הייתה קהילה יהודית גדולה שנמחקה בגירוש. אגב, בספריית האוניברסיטה, שהוקמה במאה ה-18 ומתאפיינת בסגנון בארוקי, חיה להקת עטלפים (שמסייעת לשמור על כתבי היד העתיקים מפני תולעים וחרקים מזיקים אחרים). נזרה - עיירת חוף שנקראת על-שם נצרת (מפני ששם נולד ישו). נזרה מושכת אליה גולשים מכל רחבי העולם בזכות גלי הענק שמייצר קניון תת ימי שנמצא באוקיינוס האטלנטי סמוך לעיירה. עיירות חוף נוספות שאפשר לעצור בהן בדרך מליסבון לפורטו, או בחזרה מפורטו לליסבון, הן קשקאיש ואשטוריל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פורטוגלתוכן פרסומי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: