אא

את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק: דווקא בשיא משבר הקורונה, חברות התעופה "שנצצו"בנתב"ג

כמו מגדל קלפים, חברות התעופה הפסיקו לטוס לכאן ומכאן. השמיים נסגרו. אין יוצא ואין בא למעט קומץ קטן של חברות תעופה שחלקן לא הפסיקו לטוס בכלל וחלקן הקדימו לחדש את טיסותיהן ובלטו מעל כולן בתקופת משבר הקורונה שעדיין כאן. "Agility" היא שם המשחק

צילום: 123rf צילום: 123rf
"באירועים קשים נדרשים לעיתים להרדים ולהנשים את המטופל, אך באירוע מסוג משבר הקורונה"ההרדמה פוגעת בכושר התפעולי, בבטיחות ובכשירות, ולפיכך היא צריכה להיות המפלט האחרון ולא הצעד הראשון. בשפה המקצועית קוראים לזה AGILITY זהו מושג המתאר יכולת התאמה מהירה לנסיבות משתנות. בעברית יש מי שמכנה זו גמישות, שילוב המילים של זמינות וגמישות". אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. לרגל מגזין ראש השנה החגיגי של פספורט, ופרויקט סיכום השנה העברית, בחרו עורכי פספורט, 4 חברות תעופה מצטיינות שבלטו בפעילותן בארץ, דווקא בימי משבר הקורונה והמשיכו ביתר שאת את פעילותן בזמן שמרבית החברות בחרו דווקא לדומם מנועים.

יונייטד איירליינס: "מצפים בכיליון להציע ללקוחות שלנו עוד אפשרויות טיסה"

יונייטד איירליינס הייתה חברת התעופה היחידה, ששמרה על קשר תעופה רציף עם ארצות הברית במהלך כל תקופת הקורונה והפעילה לוח טיסות יומי בקו תל אביב/ניו יורק – ניוארק. בקו פעלו, כאמור, 7 טיסות שבועיות, והחל מחודש אוגוסט יונייטד הוסיפה 3 טיסות שבועיות, ובסך הכל מפעילה כעת 10 טיסות שבועיות בקו ניוארק. החל מה-2 באוקטובר החברה תחזור להפעיל 2 טיסות יומיות בקו ובסך הכל 14 טיסות שבועיות. יתר על כן, יונייטד איירליינס ממשיכה להרחיב את לוח הטיסות בין ישראל לארצות הברית. החברה משיקה קו סדיר חדש בין תל אביב לנמל הבית שלה בשדה התעופה הבינלאומי של שיקאגו (ORD) החל מה-10 בספטמבר. בקו החדש, שיפעל בתדירות של 3 טיסות שבועיות, יונייטד תטוס במטוס הנוסעים המתקדם - בואינג 787-9 Dreamliner. גם הקו הישיר של יונייטד לוושינגטון די.סי. צפוי לחזור לפעול בחודש אוקטובר, וכמובן, טיסותיה של החברה מתל אביב לסן פרנסיסקו חודשו גם הן, בתדירות של 3 טיסות שבועיות, שתגדל במשך הזמן. על ההרחבה של לוח הטיסות אמר מנכ"ל יונייטד איירליינס בישראל, אבי פרידמן: "אנו מצפים בכיליון עיניים להציע ללקוחות שלנו עוד אפשרויות טיסה, שיחברו את ישראל לארצות הברית, עם שירות מעולה, ישיר ונוח למספר יעדים. כל זאת, תוך הקפדה על רמת הניקיון הגבוהה בענף התעופה, למען בטיחות לקוחותינו ועובדינו".
יונייטד איירליינסיונייטד איירליינס
מטוס יונייטד איירליינס. צילום: עידו וכטל

ישראייר: "החברה תשרוד את המשבר"

השמיים נסגרו והתעופה הישראלית הושבתה, אך ישראייר לא קפאה על השמרים, יזמה מגוון פעילויות במהלך משבר הקורונה, בראשותו של המנכ"ל, אורי סירקיס, ששיבח את העובדים, שנרתמו לכל היוזמות, ובין השאר, כתב להם: "ישראייר ממציאה ומתאימה עצמה כל יום מחדש למצב המאתגר" ישראייר המשיכה להפעיל באופן סדיר את הקו לאילת, ובחודש אוגוסט אף הטיסה בקו יותר מ-37 אלף נוסעים, יותר מאוגוסט אשתקד, בו הטיסה בקו 35.5 אלף נוסעים. גולת הכותרת במהלך החודשים הראשונים של הקורונה היו טיסות החילוץ של החברה מכל רחבי העולם, וקרוב ל-8,000 ישראלים החזירה לארץ בעשרות טיסות מיעדים שונים. כמו כן, החברה הפעילה גם טיסות חילוץ ייחודיות של לא ישראלים, לקזחסטן, אזרבייג'ן ואוזבקיסטן. מלבד טיסות החילוץ ישראייר הפעילה מגוון טיסות מטען, בעיקר להובלת ציוד מיגון רפואי בתחילה ובהמשך מוצרים וסחורות שונות, הן לישראל וממנה והן בין יעדים בינלאומיים שונים. החברה השתמשה במטוסי נוסעים, שמחלקם אף הוצאו המושבים. בין היעדים לטיסות המטען של ישראייר: הודו, מוסקבה, לונדון, סין – בנמלי תעופה שונים. הודות לסדרת קיצוצים, התייעלות והיוזמות החדשניות, ישראייר השכילה לצמצם את הפסדיה ברבעון השני של השנה – בס"ה 10 מיליון דולר לעומת הפסד של 40 מיליון דולר ברבעון הראשון. סירקיס, שגם קיצץ בשכרו, הצהיר: “ישראייר תשרוד את המשבר, גם בתרחיש אימים לפיו לא יותרו טיסות למטרות נופש עד לפסח 2021". ואכן, החברה שורדת, ובימים אלה מפעילה טיסות נופש ליוון, קרואטיה ובולגריה.
מטוסי ישראיירמטוסי ישראייר
מטוסי ישראייר. צילום: עידו וכטל

אתיופיאן איירליינס: "יש לנו קשר ארוך עם ישראל"

אתיופיאן איירליינס המשיכה להפעיל טיסות סדירות אל ומתל אביב במשך כל תקופה הקורונה. כמו כן נרתמה למאמץ להובלת ציוד רפואי ואחר לרחבי העולם ואף נבחרה ע"י האו"ם למובילת המזון המרכזית לאפריקה, החברה מקפידה בטיסותיה על נהלי היגיינה וניקיון ברמה גבוהה, כולל חיטוי המטוסים לפני ואחרי טיסה, ובמשבר הקורונה הפעילה טיסות מיוחדות מסין לישראל עם מסכות וציוד מיגון, וכן הטיסה עולים חדשים מאתיופיה וטיסות חילוץ, למשל, לדרום אפריקה. אתיופיאן מפעילה כיום 3 טיסות שבועיות מתל אביב לאדיס אבבה, ומשם חיבור למגוון יעדים ברחבי העולם, כולל דובאי, ובכוונתה להגדיל את התדירות בהתאם להתפתחות המצב. ניתן לטוס מתל אביב לאדיס אבבה ומשם בשתי הטיסות היומיות לדובאי במטוסי איירבוס A350 החדישים של החברה. המחיר מת"א לדובאי הלו"ש בשירות מלא: החל מ-692 דולר. החברה, המציינת 74 שנות פעילות, השיקה בתחילת השנה מטוס דרימליינר ע"ש העיר 'תל אביב', לציון היחסים המיוחדים בין המדינות, ומפעילה כיום כ-125 מטוסים, כולל כ-25 דרימליינר 787 וכ-14 איירבוס 350A. כמו כן, החברה חנכה טרמינל חדש ומודרני בנמל הבית באדיס אבבה, עם דגש על אמצעי אבטחה, ומכיל, בין השאר, 60 דלפקים, 30 עמדות צ'ק אין אוטומטי ו-16 אזורי שיקוף ביטחוני. בילן ארפיין, מנהלת אזורית ישראל, אתיופיאן איירליינס: מציינת: "יש לנו קשר חם וארוך שנים עם ישראל. הפעילות הרבה שלנו בארץ גם לאורך כל התקופה הנוכחית הוכיחה שוב את המחויבת שלנו לנוסעים הישראלים לצד הנאמנות והחשיבות הרבה שאנו רואים בשוק המקומי". דרימליינר של אתיופיאן איירליינס. צילום: יח"צ

דלתא איירליינס: "ממשיכים לטוס אך גם להגביל את מספר הנוסעים בכל טיסה"

בתחילת בחודש יוני דלתא אייר ליינס חידשה את הטיסות בקו ניו יורק (JFK) - תל אביב והפעילה 4 טיסות בשבוע במטוס איירבוס 330A, ובתחילת אוגוסט החברה העלתה את התדירות לטיסות יומיות בקו. ייחודה של דלתא שהיא מקפידה על חסימת המושבים האמצעיים ומגבילה את מספר הנוסעים בטיסה עד ה-6 בינואר 2021, כדי לסייע בהגנה על בריאותם ובטיחותם של הנוסעים ואנשי הצוות. כחלק מהאמצעים דלתא מחייבת את הצוות והנוסעים להקפיד על עטיית מסכה בעת הטיסה, וגם הנהיגה את תוכנית Delta CareStandard, המחייבת רמת ניקיון גבוהה ומרחב מוגדל לנוסעים. הנוסעים מישראל לניו יורק יוכלו לחוות את אמצעי הבטיחות: חיטוי המטוס לפני כל טיסה, מערכות אוורור חדישות עם מסנני HEPA לניפוי 99.99% מן הנגיפים והחיידקים, עלייה למטוס מהשורות האחוריות לעבר השורות הקדמיות כדי לצמצם את מעבר הנוסעים זה ליד זה, התייעלות במתן שירותי המזון והמשקאות, אספקת חומרים לניקוי ידיים וערכות בריאות לנוסעים. אסתי הרשקוביץ, המנהלת המסחרית של חברת דלתא בישראל ובמצרים, אומרת: "אנחנו יודעים כמה זה חשוב שלקוחותינו ירגישו בטוחים בעת הטיסה. אצלנו זה תמיד בעדיפות הראשונה, ובמיוחד בזמנים האלה. זו הסיבה שאנחנו ממשיכים להגביל את מספר הטסים בכל טיסה ומגדילים את תדירות הטיסות שלנו כדי לענות על הביקוש. אנחנו מציעים גם גמישות עם הכרטיסים כדי להבטיח ללקוחותינו עוד שקט נפשי למקרה שיזדקקו לכך". עוד לדבריה, "החל מ-16 בינואר 2021 יוכלו הישראלים הטסים בקו בין תל אביב לניו יורק ליהנות מהמטוס החדיש והמשוכלל, ה-A330-900neo."
דלתא איירליינסדלתא איירליינס
דלתא איירליינס. צילום: shutterstock

לכתבות נוספות ממגזין ראש השנה של פספורט

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייריונייטד איירליינסאתיופיאן איירליינסדלתא איירליינס

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: