חברת אל על מתנגדת לכך שחברת התעופה פילפין איירליינס תטוס מעל ערב הסעודית בטיסותיה לישראל.
פיליפין איירליינס הודיעה השבוע כי תחל להפעיל קו טיסות ישיר בקו החל מ-7 לאפריל.
פיליפין תפעיל 2 טיסות שבועיות בין נתב"ג לבירת הפיליפינים, מנילה ובאל על, חוששים שאם יינתן האישור לחברה לטוס בנתיב הקצר לישראל, פילפין איירליינס תזכה ליתרון.
אל על, הבוחנת פנייה לבג"צ, ממתינה לראות באיזה נתיב החברה מהפיליפינים תטוס. גם ברשות התעופה האזרחית (רת"א) סבורים כי אין זה נכון לאפשר לפיליפין איירליינס לטוס בנתיב הקצר.
אין זו פעם ראשונה שאל על נאלצת להתמודד עם "איום" שכזה. בעבר התנהל דיון משפטי בטיסות של חברת התעופה ההודית אייר אינדיה מעל שמי ערב הסעודית, אך בסופו של דבר בית המשפט לא התערב בכך ואל על טענה כי פעילות אייר אינדיה גרמה לירידה מהותית בהכנסותיה.
פיליפין איירליינס תבצע את טיסותיה לישראל במטוסי איירבוס 350 רחבי גוף עם 295 מושבים. בטיסות יפעלו מחלקות: עסקים, פרימיום ותיירים. המחיר במחלקת תיירים החל מ-921 דולר.
הטיסות מנתב"ג תצאנה בימים שני ורביעי – ימריאו מנתב"ג בשעה 21:45 וינחתו במנילה בשעה 14:15. בכיוון ההפוך, ממנילה לישראל, הטיסות תצאנה בימים ראשון ורביעי – ימריאו ממנילה בשעה 22:10 ויינחתו בישראל בשעה 04:15.
8 תגובות
לא ברור מדוע חברות זרות מקבלות כאלו הקלות בנתיבי טיסה..
ככה זה במדינה מושחתת. מישהו מקבל כסף ומישהו אחר משלם את הכסף
קצת הבנה לא תזיק. מדינת ישראל לא נותן לחברות הזרות שום הקלה. מי שנותן להן אישור לטוס במסלול הקצר זה ערב הסעודית שמאפשרת להם לחצות את המרחב האווירי שלה.
אין שום קשר ל"הטבות" דמיוניות שאתה מדבר עליהן.
אם כבר בישראל מקשים על חברות זרות
לא ברור למה אל על חושבת שאפשר לאכול עוגה ולהשאיר אותה שלמה
אם אתם חברה ישראלית ״המוביל הלאומי״ והילותם כך אז אין לכם אישור לטוס בניתיבים מסויימים
לא ברור למה לאחרים אסור כל אחד והיתרון שלו
מה הקשר? גם לארקיע וישראייר אסור
אז תפסיקו להתחונן כל הזמן תנסו להתייעל ולהרוויח בלי לבכות על כל דבר ולנסות לסחוט עוד מהמדינה
עוד פעם השטות הזאת. למדינה אין שום החלטה בנושא! זו החלטה של ערב הסעודית.. האישור היחיד שחברות ישראליות קיבלו זה לטוס במסלול לאיחוד האמירויות.
כמו תמיד אל על עסוקה בענייני אחרים במקום בשיפור מצבה. אכן אין כול חדש