אא

בואינג נגד חיידקים: יצרנית המטוסים פיתחה מוט אולטרה סגול להשמדת וירוסים במטוסים

בואינג ומלחמתה בקורונה. יצרנית המטוסים פיתחה מוט אולטרה סגול להשמדת וירוסים וחיידקים במטוסים. חברת Healthe מפלורידה תחל לייצר ולהפיץ בקרוב את המוט. כמה זמן לוקח למוט לחטא תא טייס? ואיזו חב' תעופה כבר ניסתה את המוט?

מוט אולטרה סגול של בואינג להשמדת חיידקים. צילום: יח"צ בואינג מוט אולטרה סגול של בואינג להשמדת חיידקים. צילום: יח"צ בואינג
יצרנית המטוסים בואינג שתכננה ופיתחה במשך החצי השנה האחרונה מוט אולטרה סגול מסוג 222 nanometer UVC להשמדת וירוסים וחיידקים במטוסים, העניקה רישיון ייצור של המוט לחברת Healthe מפלורידה. זאת לאחר שרשמה יחד עם Healthe רישיון פטנט וטכנולוגיה במסגרתו Healthe תייצר ותפיץ את המוט המיועד לחיטוי חללי פנים של מטוסים. מבואינג נמסר כי המוט, המזכיר במראהו מזוודת נשיאה, יהיה זמין מסחרי כבר בסוף הסתיו ויהווה תוספת לאמצעי חיטוי והגנה שכבר קיימים וכוללים שימוש במסנני אוויר הלוכדים למעלה מ-99.9% מהחלקיקים ומונעים מהם לחזור לחלל המטוס. עוד נמסר כי בכל מקום אליו מגיע האור אולטרה סגול - מחוטא. המוט האמור, כך נמסר, יעיל במיוחד בחללים קטנים יותר ויכול לחטא את תא הטייס בפחות מ -15 דקות.
בואינגבואינג
יעיל במיוחד בחללים קטנים. מוט אולטרה סגול של בואינג להשמדת חיידקים במטוסים. צילום: יח"צ בואינג
בואינגבואינג
דומה למזוודה. מוט אולטרה סגול של בואינג להשמדת חיידקים במטוסים. צילום: יח"צ בואינג חברת התעופה אתיאחד איירווייס (Etihad Airways) הייתה הראשונה שניסתה באמצע חודש אוגוסט האחרון את האב טיפוס של המוט האולטרה סגול הודגם במטוס 787-10 ecoDemonstrator שלה. "מוט האולטרה הסגול מתוכנן בצורה כך שיהיה יעיל יותר ממכשירים דומים. הוא מחטא במהירות משטחים במטוס ומחזק עוד יותר שכבות הגנה אחרות עבור הנוסעים והצוות", אמר מייק דילניי (Mike Delaney), שמוביל את יוזמת הנסיעות הבטוחות (CTI) של בואינג. לדברי אייב מוריס (Abe Morris), יו"ר חברת Healthe, "אנו גאים לסייע לבואינג בזמן שהם עובדים עם חברות התעופה השותפות שלהם בכדי לשפר את מאמצי החיטוי במטוסים בתא הנוסעים. פתרון זה יכול להועיל גם לבתי ספר, בתי חולים, משרדים ובכל מקום אליו מגיעים פתוגניים. כאשר אנו מגדילים את הפריסה של פתרונות האור החדישים שלנו UVC ו-Far-UVC 22 במגזרים רבים, מוט האולטרה הסגול יהיה כלי חזק נוסף בארסנל החיטוי בהגנת הנוסעים מפני התפשטות נגיפים מזיקים".    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםבואינג

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: