אא

מנכ"ל מלון ענבל בירושלים: "מאתמול ועד היום קיבלנו מאות ביטולים של הזמנות לחודש דצמבר"

בלאק חנוכה: מלונאים מדווחים על גל ביטולי הזמנות, בעיקר במלונות באזורים מבוססי תיירות נכנסת. בכיר ברשת מלונות אטלס: "ההחלטה לסגור את השמיים כבר גרמה לנו לביטולים רבים של קהל פרטי ועסקי. לצערנו, גם אם עצירת התיירות תהיה רק לשבועיים, הרי שאת השלכותיה נראה לצערנו עוד זמן רב קדימה"

צילום: 123rf צילום: 123rf
כצפוי, בעקבות החלטת הממשלה שהתקבלה אמש (מוצ"ש) לסגור החל מחצות הלילה את השמיים לתיירות נכנסת ולהטיל מגבלות חדשות במסגרת המאמץ למנוע את התפשטות וריאנט האומיקרון שכבר התגלה בישראל, מלונאים מדווחים על גל ביטולים אדיר. "אחרי שנתיים של קורונה, שפגעה בכל חלקה טובה בתיירות ואילצה אותנו לצאת מהקופסא פעם אחר פעם ולנצל את המשאבים בצורה הטובה ביותר, אנחנו שוב ניצבים מול שוקת שבורה", אומר רוני טימסיט, מנכ"ל מלון ענבל בירושלים שהתבסס לפני הקורונה בעיקר על תיירות נכנסת.
"אנחנו פרה חולבת מטורפת של המדינה""אנחנו פרה חולבת מטורפת של המדינה"
שוקת שבורה. רוני טימסיט, מנכ"ל מלון ענבל בירושלים. צילום: יח"צ עוד אומר טימסיט כי "מאות תיירים ומשלחות שתכננו לחגוג במלון שלנו את חג החנוכה ואת סוף השנה, מבטלים את ההזמנות ואנחנו נשארים שוב עם סיטואציה קשה וזה, אחרי שבנינו את כל התשתית מחדש". עוד לדבריו, "אנחנו מבינים את המורכבות של המצב אבל זה עדיין מעמיד אותנו בפני אותם אתגרים של הגלים הקודמים. אני מאמין שהקהל הישראלי ימשיך להגיע אלינו ומקווה שהממשלה תקבל החלטות מהירות לתמיכה בתעשיית התיירות. אנחנו גם מבינים שכל וריאנט שיצוץ פה, יעמיד אותנו בסיטואציה דומה ולכן הממשלה צריכה להיערך למצב". דברים דומים אומר גם ליאור ליפמן, מנהל התפעול של רשת מלונות אטלס, המונה 15 בתי מלון ברחבי הארץ: "הכרזת משרד הבריאות על עצירת התיירות למשך שבועיים, מצאה אותנו בשלב שבו התחלנו לראות ניצנים ראשונים של חזרת תיירים, דבר לו ציפינו בכיליון עיניים זמן רב". עוד מוסיף ליפמן, "ההחלטה הזו כבר גרמה לנו לביטולי הזמנות רבים של קהל פרטי ועסקי. לצערנו, גם אם -  וכולי תקווה שכך יהיה - שעצירת התיירות תהיה לשבועיים, הרי שאת השלכותיה נראה לצערנו עוד זמן רב קדימה". אבי ניסנקורן, נשיא התאחדות המלונות, הוסיף ואמר מוקדם יותר היום (א') כי עבור בתי המלון ההחלטה שהתקבלה מהווה שעת חירום. "עבור המלונות מוטי התיירות הנכנסת, מדובר בפגיעה ובנזק כלכלי עצום שכן, מודל הפתיחה / סגירה גורם נזק רב למלונות, שזה עתה נפתחו ונערכו בהדרגה לבואם של התיירים, לאחר חודשים ארוכים שבהם הושבתו מפעילות או פעלו באופן חלקי ביותר". עוד אמר, "בישראל מאות מלונות המבוססים על תיירות נכנסת, מלונות אלה מעסיקים כ-20 אלף עובדים. אובדן ההכנסות של ענף מלונות התיירות הנכנסת, כתוצאה מסגירת השמיים, נאמד בכחצי מיליארד שקל בחודש. רבים ממלונות אלה נמצאים כרגע בצומת החלטה קריטית מבחינתם, שכן מצד אחד התפוסות הנמוכות, הוצאות קבועות כבדות (ארנונה, שכר דירה, שכר עבודה וכיוצא בזה) והעדר מנגנון חל"ת גמיש לעובדים, אינם מצדיקים כלכלית את השארת המלון פתוח. מאידך, הסגירה והפתיחה יקרה להם והם גם חוששים לאבד את עובדיהם. הפגיעה במלונות התיירות הנכנסת ובעובדים בענף, אנושה".
רשת מלונו אטלסרשת מלונו אטלס
ליאור ליפמן, מנהל תפעולי של רשת מלונות אטלס. צילום: אוהד קב  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםמלונות ישראלקורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: