אא

אושרו ההסכמות בין הממונה על התחרות עם בוקינג שתצטרך להסיר מגבלות שקיימות בהסכמיה עם המלונות

על פי הוראות הצו המוסכם, בוקינג לא תוכל למנוע מבתי מלון להציע ללקוחותיהם מחירים ותנאים טובים יותר מאלו שמוצעים באתר Booking.com בפלטפורמות online מתחרות. תוך חצי שנה מהיום בוקינג תסיר מגבלות שהיו קיימות בהסכמיה עם בתי מלון ומקומות אירוח

צילום: 123rf צילום: 123rf
בית הדין לתחרות אישר, את ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם בוקינג. על פי ההסכמות, תוך חצי שנה מהיום בוקינג תסיר מגבלות שהיו קיימות בהסכמיה עם בתי מלון ומקומות אירוח. על פי הוראות הצו המוסכם, שאושרו במלואן על ידי בית הדין לתחרות, בוקינג לא תוכל למנוע מבתי מלון להציע ללקוחותיהם מחירים ותנאים טובים יותר מאלו שמוצעים באתר Booking.com בפלטפורמות online מתחרות. בנוסף, בוקינג לא תוכל למנוע מבתי מלון להציע מחירים או תנאים טובים יותר באמצעים שאינם מקוונים (offline). כך למשל, מלונות יוכלו להציע ללקוחות מחיר נמוך יותר בטלפון או בדלפק המלון. מלונות יוכלו להציע גם סוגי חדרים שונים בפלטפורמות אונליין מתחרות או באתר הבית שלהם מאלו שמוצגים בבוקינג. הוראות הצו דומות להתחייבויות שבוקינג נטלה על עצמה באירופה בשנת 2015, בעקבות בדיקה משותפת של רשויות התחרות באיטליה, צרפת ושבדיה. ההסתייגויות שהגישה התאחדות בתי המלון נגד ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות נדחו על ידי בית הדין באופן מלא. בית הדין קבע כי לא ברור כיצד התאחדות בתי המלון המייצגת את חבריה, מייצגת את האינטרס הציבורי. כמו כן קבע בית הדין, כי ההסכמות אליהן הגיעה הממונה מקדמות את התחרות וראויות. ההתחייבויות מושא הצו יעמדו בתוקפן לפרק זמן של 4 שנים. מהתאחדות בתי המלון נמסר בתגובה:

"התאחדות המלונות מברכת על החלטת בית הדין לתחרות לאשר באופן זמני את הצו המוסכם. כפי שדרשה ההתאחדות, בית הדין חייב את הממונה על התחרות לערוך בירור מלא של ההשפעות התחרותיות שיש למגבלות שמטילה בוקינג על בתי המלון. ברור זה לא נעשה כלל עד כה ע"י הממונה. יתרה מכך, בית הדין קרא לממונה לנקוט במידת הצורך בצעדים כנגד בוקינג. עוד נדגיש שבית הדין הבהיר שאין היתר לבוקינג להטיל מגבלות על בתי מלון מעבר למגבלות שנאסרו במפורש בצו שניתן. בית הדין אפילו הדגיש שמי שסבור שבוקינג מפרה את הדין רשאי לנקוט נגדה בצעדים. עולה מכאן שאישור הצו לא מהווה אישור לבוקינג להגביל את בתי המלון מלפרסם מחירים נמוכים ממחירי בוקינג באתרי האינטרנט שלהם״.

מחברת בוקינג נמסר: "כחברה אחראית, אנו מייחסים חשיבות רבה לשמירה על הוראות הדין והרגולציה בישראל, בדיוק כפי שאנו שואפים לעשות בכל מקום אחר בו אנו פועלים. על כן, אנו מברכים על ההסכמות אליהן הגענו עם רשות התחרות, אשר אינן כוללות, במפורש או במשתמע, כל ממצא של הרשות בדבר הפרת חוק התחרות בידי בוקינג. כעת אנו יכולים להמשיך בגיבושן של שותפויות חזקות עם מקומות אירוח בישראל, כפי שעשינו עד כה. בבוקינג מטרתנו המרכזית היא להעניק ללקוחותינו חווית חופשה מהנה וחלקה ככל האפשר, תוך סיוע לצמיחה העסקית של כל שותפינו במקומות האירוח. המודל העסקי שלנו מבוסס על אספקת חוויית השוואת מחירים שקופה ועקבית עבור הצרכנים, תוך גיוס לקוחות מרחבי העולם ויצירת עסקים חדשים עבור שותפינו. בכך אנו יוצרים שדה פעילות שוויוני בין בתי מלון עצמאיים קטנים, בתי נופש ודירות אירוח אורבניות ובין אתרי נופש גדולים ורשתות מלונות מבוססות מרחבי העולם. אנו חשים מחויבות לפעול כך, לטובת שותפינו הרבים במקומות האירוח שבוחרים לרשום את מקומות האירוח שלהם בוקינג ולפרסם עצמם על גבי הפלטפורמה שלנו ללא עלות. בכדי שנוכל להמשיך ולהציע שירותים אלה שכוללים תרגום תוכן ל-44 שפות שונות, מתן שירות לקוחות בשפה המקומית (שירות שאנו מבצעים עבור שותפינו ללא עלות), וכן מגוון של מוצרים, שירותים והוצאות שיווק שאותן משקיעה בוקינג עבור שותפיה, אנו מבקשים ממקומות האירוח שיציעו על גבי בוקינג לכל הפחות מחיר זהה לזה שמוצע בערוצי השיווק המקוונים שבבעלותם. אנו מצפים להמשיך לקיים את השותפות החזקה שיש לנו עם ספקי מקומות אירוח מכל הסוגים בישראל, באופן שיבטיח להם גישה לביקושים באמצעות היצע גלובאלי, כפי שעשינו מאז ומתמיד, וכתוצאה מכך נסייע בהתאוששות הענף שלנו".
בוקינגבוקינג
בוקינג.קום. צילום: שאטרסטוק  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםהתאחדות בתי המלון

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: