אא

בכיר בענף התיירות: "אין סיבה למנוע ממתחסנים/מחלימים לטוס. בלי לבקש פרוטקציה כמו בשנות ה-50"

ניסים סגיס, סמנכ"ל מסחר ב"טל תעופה" יוצא חוצץ נגד מחדל נתב"ג: "בזמן שבאירופה ומקומות רבים נוספים טסים כבר חודשים ומנהלים חיים לצד הקורונה ללא החיסון במספרים גדולים, כאן סוגרים את הישראלים והמדינה בהפחדות ואמתלות. שערי המדינה נסגרו ורק מקורבים לצלחת יוצאים ונכנסים". דעה

נתב"ג בימי קורונה. צילום: ספיר פרץ זילברמן נתב"ג בימי קורונה. צילום: ספיר פרץ זילברמן
שורה של עתירות הוגשו לבג"ץ בשבועיים האחרונים על בסיס פגיעה בזכויות יסוד של אזרחים ועל כך שהמדינה מונעת את חופש התנועה מישראל ואליה. מה פשר האיסור הגורף המונע יציאה/כניסה בשערי המדינה לכלל אזרחי ישראל? האם רק בשל חוסר היכולת של הממשלה לאכוף בידוד על חוזרים מחו״ל שנדרשים לכך? בזמן שבאירופה ומקומות רבים נוספים טסים כבר חודשים רבים ומנהלים חיים לצד הקורונה (ועדיין ללא החיסון במספרים גדולים), כאן סוגרים את הישראלים והמדינה בהפחדות ואמתלות. מדינות אחדות (ולא רק באירופה) כבר פנו לישראל בהצעה ליישם "מסדרון בטוח" (Travel Bubble), על בסיס מספר מתחסנים גבוה בשני צידי קו הטיסה, אך בישראל עדיין גוררים רגלים ואלפי עובדי תעשיית התעופה, והתיירות ממשיכים לחכות בבית. אין ספק שחובה על כולנו להמשיך ולנקוט בכל אמצעי הזהירות למניעת התפשטות המגפה, כולל: חיסונים, ריחוק חברתי, עטית מסכות, בדיקות תכופות ואכיפת בידוד למאומתים. אך כאשר המדינה מדברת על "ויסות" התנועה מישראל ואליה, בפועל שערי המדינה נסגרו, ורק מקורבים לצלחת יוצאים ונכנסים. "בישראל גוררים רגלים ואלפי עובדי תעופה ותיירות ממשיכים לחכות בבית". ניסים סגיס, סמנכ"ל מסחר בטל תעופה. צילום: יח"צ חברות תעופה זרות שבות ומצהירות על רצונן להמשיך ולהפעיל קווי תעופה סדירים מישראל ואליה, גם אם הן טסות בתפוסה נמוכה והפעלת הקו אינה כלכלית, ולו רק כדי לאפשר ללקוחותיהן את המשך חופש התנועה. חברות תעופה אחדות אף המשיכו להפעיל טיסות לנתב"ג ללא הפסקה מאז תחילת משבר הקורונה במארס 2020, עד אשר אולצו לאחרונה להחזיר את מטוסיהן לנמל המוצא, רק כי שערי נתב"ג נסגרו. אין כל סיבה למנוע מחברות התעופה שמעוניינות בכך לשוב לטוס לישראל וממנה לאלתר. אין כל סיבה למנוע ממתחסנים ומחלימים, לעלות על מטוס ולבקר את המשפחה בחו"ל, או לצאת לנסיעת עסקים או חופשה. בלי ועדות, בלי קומבינות וללא צורך לחזור לשנות ה-50 ולבקש "פרוטקציה" מהבן דוד. הכותב הוא סמנכ"ל מסחר בחברת "טל תעופה". 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםטל תעופהקורונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: