אא

בעקבות ההתרסקות: חקירה נרחבת בארה"ב נגד בואינג

נוסף לרשויות התעופה האמריקניות גם ה-FBI מעורב בחקירה נגד חברת בואינג וחברות תעופה תובעות מבואינג פיצוי על קרקוע מטוסי ה-MAX, וחברת גארודה האינדונזית היא הראשונה שמבטלת הזמנה ל-50 מטוסים

גארודה אינדונזיה - בואינג 737-800. צילום: shutterstock גארודה אינדונזיה - בואינג 737-800. צילום: shutterstock
  שאלות רבות, שמועות וסיפורים שונים צצים ברחבי העולם בימים האחרונים בעקבות שתי התאונות הקטלניות של מטוסי בואינג 737 MAX, שהובילו לבדיקות ולתחקירים ואף לקרקוע מלא של כל המטוסים מדגם זה. בעוד בחברת בואינג שוקדים יום ולילה לבדוק את התקלות ולעדכן את הוראות הטיסה במטוס, נראה כי זו רק תחילתה של פרשה הולכת ומתגלגלת וצוברת תאוצה, כשהשאלה המרכזית והבסיסית הנשאלת בכל מגזרי ענף התעופה: כיצד המטוס הזה קיבל רישיון הפעלה? בארצות הברית החלה חקירה מקיפה של רשות התעופה האזרחית והרשות לבטיחות בתחבורה על הנסיבות והגורמים לתאונות הקטלניות, וגם ה-FBI כבר נכנס לעובי הקורה ומעורב בחקירה נגד חברת בואינג, כשבמוקד החקירה עולה חשד לעבירה של החברה בקבלת רישיון ההפעלה למטוס הבואינג 737 MAX. כמה וכמה חברות ברחבי העולם כבר הגישו דרישות לבואינג בציפייה שהיא תפצה אותן על כל הנזקים, שנגרמו להן בעקבות הפסקת הפעילות של המטוסים, וסביר להניח כי תוגשנה תביעות משפטיות בנושא.
  חברת תעופה אחת כבר הרחיקה לכת: "גארודה אינדונזיה" (GARUDA), ביטלה את ההזמנה ל-50 מטוסי בואינג 737 MAX, שהגישה לבואינג כבר ב-2014, ועד עתה קיבלה רק מטוס אחד. במכתב רשמי לביטול ההזמנה מציינת חברת גארודה, כי גם אם התקלות של המטוס יתוקנו, האמון של הציבור במטוס בואינג 737 MAX לא יחזור. נוסף למטוס MAX האחד של גארודה, היא מפעילה 73 מטוסי 737-800, הדגם הקודם של ה-737, שעל בסיסו יוצר מטוס ה-MAX, ולכן נראה כי לאובדן האמון בבואינג ולביטול ההזמנה משמעות דרמטית במיוחד. האם חברות תעופה נוספות ילכו בעקבותיה של גארודה? ככל שהפרשה תתפתח ואם אכן יתברר כי בואינג ביצעה עבירה בהליך אישור הפעלת המטוס, נראה כי חברות תעופה נוספות בכל העולם עשויות לשקול מחדש את אלפי ההזמנות למטוס, שאמור להיות דגם המטוס צר-הגוף המוביל והפופולרי ביותר בתעופה העולמית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: