אא

בעקבות נגיף הקורונה: כ-20 אלף תיירים סינים לא יגיעו לישראל

כך מעריכים בענף התיירות הנכנסת. הפגיעה לא אמורה להיות מהותית, לאור העובדה כי ב-2019 ביקרו בארץ כ-156 אלף תיירים סינים מתוך כ-4.55 מיליון תיירים. מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת: "אם התנועה תיעצר לגמרי אז זו תהיה פגיעה משמעותית"

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל. צילום: פספורטניוז יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל. צילום: פספורטניוז
  נגיף הקורונה שהולך ומתפשט בסין, עצר לחלוטין את התיירות הנכנסת מסין לישראל. בענף התיירות הנכנסת צופים כי בשלב ראשון לא יגיעו לישראל כ-20 אלף סינים שהיו אמורים להגיע לארץ עד סוף חודש מרץ.  יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, סבור כי הפגיעה היא לא תהיה מהותית על השוק התיירות לישראל. כי סך הכול בשנת 2019 הגיעו לישראל כ-156 אלף תיירים סינים. בשנה זו נרשמה עלייה של כ-49% לעומת כ-104 אלף תיירים מסין שהגיעו בשנת 2018 .  מכיוון בשנה החולפת ביקרו בישראל כ- 4.55 מיליון תיירים הרי שכמות התיירים מסין לא מהווה עדיין מספר משמעותי. כך למשל ב-2019 הגיעו לישראל, 969 אלף תיירים מארה"ב, 367 אלף תיירים מצרפת, 318 אלף תיירים מרוסיה, 190 אלף תיירים מאיטליה, 157 אלף תיירים מפולין וכו'. אולם לדברי פתאל ישנם גורמים בארץ שכן עשויים להינזק משמעותית מהמצב: "ישנם מארגני תיירות שבחודשים האלה העסק שלהם מבוסס רק על טיפול בתיירות נכנסת מסין. אלו החודשים בהם מרבית העבודה שלהם מבוססת על העבודה משם, ומבחינתם אם התנועה תיעצר לגמרי אז זו תהיה פגיעה משמעותית ". בעיה נוספת שיכולה לצוץ היא בכל מה שקשור לחשבונות אשראי שפתוחים בין ספקים בין המדינות. בסין כרגע הכול משותק, וביטולי הקבוצות וכל התעשיה שמסביב עשויים לגרום לכך שלא יעבירו  או יעכבו לספקים בישראל את הכספים שהתחייבו או אפילו לעצור תשלומים בגין שירותים שונים שחלקם כבר סופק, מצב שיכול לפגוע באופן לא קל בספקי תיירות מישראל המתמחים בעיקר בשוק הסיני.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםלשכת מארגני תיירות נכנסת לישראליוסי פתאלתיירות נכנסתהנגיף מסיןנגיף הקורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: