אא

בצל השואה: טיול בדרום פולין

אלפי פולנים מחו באחרונה נגד מתן פיצוי ליהודים שרכוש משפחתם נגזל בשואה. היום (ב') פורסם שפולין ביטלה ביקור משלחת מישראל שביקשה לדון בהשבת הרכוש. אם אתם מצליחים להתגבר על העניין הטעון הזה, פולין היא יעד אטרקטיבי למשפחות המחפשות חופשה במחיר שפוי

מפת פולין. צילום: שאטרסטוק מפת פולין. צילום: שאטרסטוק

חופשה משפחתית בפולין? עד לפני מספר שנים הרעיון לטייל עם המשפחה בפולין היה נשמע משונה ותמוה. בשנים האחרונות התמיהה הפכה לגילוי מפתיע: פולין היא יעד תיירותי מלהיב, והעובדה שהמחירים זולים הופכת אותה לאטרקטיבית עוד יותר. חופשה משפחתית בדרום פולין התגלתה כפתרון טוב למשפחה המחפשת טיול המשלב גם נופי טבע מרשימים וגם עיר תוססת, גם פארקי שעשועים וגם מרכזי קניות, והכול בטיול נוח, מגוון ולא יקר.

הצעה למסלול טיול

למרבה השמחה מנתב"ג יוצאות טיסות ישירות לקרקוב עם חברות תעופה כמו סאנדור ולוט. עם הנחיתה בשדה התעופה בקרקוב, אספו את הרכב השכור וסעו דרומה, כשעתיים נסיעה בלבד לעיירת הנופש זקופנה. זקופנה שוכנת למרגלות הרי הטטרה, והיא מרכז נופש וטיולים  המתאים מאוד למשפחות. קל מאוד למלא 4  ימים מלאים, גדושים בפעילות. במרכז העיירה יש מדרחוב קרופובקי שוקק חיים עם מבחר גדול של  בתי קפה, מסעדות וחנויות מכול הסוגים. אל תוותרו על קפיצה לחנות הסוכריות שבה אפשר לצפות בהדגמה של הכנת סוכריות צבעוניות  (וטעימות ממש) בעבודת יד. מול חנות הסוכריות יש בית קפה המתמחה בשוקולד – מקום נוסף שאין לפספס בטיול עם ילדים. במרחק הליכה בלבד מהמדרחוב נמצא הפוניקולר של זקופנה, שעולה להר גובלובקה (‭.( Gubałówką ‬ גם הנסיעה בפוניקולר מרשימה ומלהיבה, ועוד יותר מלהיב הבילוי על ההר עצמו: מלבד הנופים הנהדרים יש על ההר שפע של פעילויות ומתקנים לכל המשפחה כולל שני פארקי חבלים, טרמפולינות, מגלשת הרים, רכיבה על טרקטורונים, מכונות משחק ועשרות דוכנים המציעים מזכרות ומשחקים לילדים. אפשר בקלות לבלות כאן יום שלם. ליד העיירה מגוון מסלולי הליכה בכל הרמות. המומלצים יותר הם שני מסלולי הליכה נוחים ולא קשים: השביל המקיף את אגם מורסקי אוקו (‭  Morskie Oko ‬) והשביל בעמק קושיאליצקה (‭.(Kościeliska‬ עמק קושיאליצקה שוכן כ-‭10‬ דקות נסיעה בלבד מזקופנה, ואילו הדרך אל אגם מורסקי מעט ארוכה יותר ואורכת כחצי שעה נסיעה עד החניון וממנו נסיעה של כשעה בכרכרת סוסים אל עבר האגם. מהתחנה העליונה של הכרכרות  צפויה לכם הליכה לא קשה של כ-2 ק"מ עד לאגם עצמו, כשגולת הכותרת היא הקפת האגם בשביל קליל ויפהפה. אם אתם חובבי טבע, כדאי להקדיש יום נוסף גם לצד הסלובקי של הרי הטטרה, כשעה נסיעה בלבד מזקופנה. בילוי חביב נוסף למשפחות הוא ביקור בפארק המים המקורה בזקופנה, ובמרחק עשרים דקות  נסיעה בלבד ישנו פארק גוראצי פוטוק (‭Gorący ‬ Potok‬). פארק מרחצאות המותאם במיוחד  למשפחות, עם מגוון בריכות, מגלשות, מתקנים לילדים ואפילו מסלול חבלים נחמד בתוך הפארק. ביום המעבר מזקופנה לקרקוב, אנו מציעים למשפחות חובבות ריגושים לבקר בפארק השעשועים המעולה אנרג'ילנדיה  (Energylandia),  פארק חדש ומצוין, שכבר מתהדר בכמה תארים כמו פארק השעשועים הגדול ביותר במזרח אירופה, ובקרוב אחד הפארקים הבולטים באירופה כולה. הנסיעה מזקופנה לפארק השעשועים, נמשכת כשעתיים. אם תצאו מוקדם יחסית תוכלו בקלות לבלות יום שלם בפארק.
פולין צילום שלומית יפת ביאליקפולין צילום שלומית יפת ביאליק
פארק השעשועים אנרג'ילנדיה, פולין. צילום שלומית יפת ביאליק עייפים אך מרוצים המשיכו  לקרקוב (כשעה נסיעה) כדי ללון בה את שני הלילות האחרונים. משפחה שמעדיפה להימנע מהנסיעה בסוף היום בפארק, יכולה גם ללון לילה אחד בפארק השעשועים או בקרבתו.

איפה לישון?

אופציות הלינה בעיר קרקוב, רבות  ומגוונות. בעיר התוססת הזו, קל למצוא לינה משפחתית נוחה ולא יקרה. מומלץ לחפש מקום לינה המציע גם מקום חניה  צמוד (אם מטיילים עם רכב שכור). יחד עם זאת, על מנת ליהנות גם ממראות טבע וגם מאטרקציות נהדרות לכל המשפחה, מומלץ לפצל את הלינה לשני  מוקדים: 5 לילות בעיירת הנופש זקופנה  ו-2 לילות נוספים בקרקוב. אם משך הטיול שלכם ארוך יותר, תוכלו להוסיף ימים לכל אחד משני המוקדים הללו. בזקופנה יש מגוון גדול של מקומות לינה  מכול הסוגים: דירות נופש, בקתות עץ מקסימות, בתי מלון גדולים ומפוארים וגם בתי מלון בסגנון בוטיק. גם כאן מחירי הלינה נמוכים יחסית, וכל משפחה תוכל למצוא בה את מבוקשה.
לסיום נותר לכם יום שלם בקרקוב עצמה: גלו את כיכר העיר הראשית הגדולה והמרשימה  (‭.( Rynek Główny ‬  בחודשי הקיץ נערכות בה הופעות כמעט מדי יום, ושלל אמנים ונגני רחוב משעשעים את הילדים. תוכלו לערוך מסע קניות במרכז הקניות הגדול ומצוין בלב העיר  – גלריה קרקובסקה (‭- ( Galeria Krakowska ‬ ולסיים את היום הגדוש בשיטוט נינוח וארוחת  ערב ברובע היהודי קאז'ימייז' (‭,( Kazimierz ‬ שנחשב לאחד מאזורי הבילוי הפופולריים בעיר ובו לצד בתי הכנסת העתיקים ומהעניינים יש גם מגוון של בתי קפה וחנויות מיוחדות.  וכך, כפי שהבטחנו, יש לכם טיול משפחתי עמוס כל טוב. וכל שנותר זה לתכנן מתי תבואו לכאן שוב בפעם הבאה. הכותבת היא מחברת סדרת מדריכי הנסיעות  "המשפחה המטיילת" שהשיקה באחרונה מדריך חדש על סלובקיה ודרום פולין

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםפוליןדרום פוליןהמשפחה המטיילת

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: