אא

בקרוב: הסוכנים בארץ יורשו להציע חופשות ללא זכות ביטול

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שניה ושלישית את החוק לפי הסוכנים יוכלו להציע שירותי תיירות בחו"ל עם אפשרות ביטול, לצד חופשות ללא אפשרות ביטול. ההצעה תיכנס לתוקף 30 יום לאחר פרסומה ברשומות. חכ' סמוטריץ: "ההצעה תשמור על הצרכן ותסייע לסוכני הנסיעות להתמודד עם העולם החדש"

צילום: 123rf צילום: 123rf
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי), הצעה לתיקון חוק הגנת הצרכן שתאפשר למשרדי הנסיעות להציע לצרכנים עמם הם מתקשרים בעזרת מכר מרחוק, לבחור בין שתי חלופות: 1. שירות תיירות הכפוף להוראות חוק הגנת הצרכן (הכולל זכות ביטול בתוך 14 ימים עם החזר מלא). 2. שירות תיירות הכפוף לתנאי הביטול של נותן השירות בחו״ל, גם אם הוא מגדיר את העסקה כבלתי ניתנת להחזרה (non refundable) ובלבד שהשירות ניתן במלואו מחוץ לישראל. על פי הצעת החוק אותה יזם ח'כ סמוטריץ, סוכני הנסיעות ואתרי התיירות יוכלו להציע גם שירותי תיירות בחו"ל עם אפשרות ביטול, לצד חופשות ללא אפשרות ביטול. עוד עולה מהצעת החוק, כי הסוכנים ואתרי התיירות יחויבו להבהיר לצרכן את ההבדל בין ההצעות. ההצעה תיכנס לתוקף 30 יום לאחר פרסומה ברשומות. עד כה, משרדי נסיעות היו רשאים להציע ללקוחותיהם שירותי תיירות בחו״ל המוגדרים כ-Non Refundable רק בעסקאות "פנים מול פנים" שנערכו במשרד הנסיעות. התיקון שהתקבל יאפשר להציע שירותים אלה גם בעסקאות מכר מרחוק בטלפון, באינטרנט וכד׳. הצעת החוק לקריאה שניה ושלישית במליאה והוראות התיקון ייכנסו לתוקף חודש ממועד פרסומו. יו״ר ועדת הכלכלה חה״כ איתן כבל ויוזם הצעת החוק חה״כ בצלאל סמוטריץ׳ הודיעו כי יגישו בקשה לבחינת הרחבת התיקון גם למכירת טיסות יוצאות מישראל ולינות בבתי מלון בישראל. יו"ר הועדה איתן כבל אמר לאחר אישור הצעת החוק: "העולם החדש שינה את ענף התיירות מקצה לקצה – סייענו לצרכנים שיוכלו לרכוש חבילות נופש זולות יותר ולא אפשרנו כרסום בזכות לביטול עסקה. ח"כ סמוטריץ מסר': "ההצעה תשמור על הצרכן ותסייע לסוכני הנסיעות להתמודד עם העולם החדש". חני סובול, מנכ״לית התאחדות משרדי הנסיעות: "אני מבקשת לברך את חה״כ סמוטריץ' על היוזמה המבורכת ועל המאמצים שהשקיע בקידום הצעת החוק. חה"כ סמוטריץ' פעל באומץ רב תוך הבנת צרכי השוק והשינויים הטכנולוגיים מרחיקי הלכת שחלו בו בעשור האחרון, המחייבים את התאמת הרגולציה לטובת הצרכן. אני מבקשת להודות גם ליו״ר הוועדה חה״כ כבל, שהשקיע ממיטב זמנו ומרצו בניהול יעיל של דיונים מורכבים ורבי משתתפים. ממחקר שעשינו עם מכון סמית עולה, כי 68% מהצרכנים הרוכשים שירותי תיירות באתרי אינטרנט זרים (לרבות אתרים של חברות תעופה זרות), כלל לא מודעים לכך שאותם גופים רואים עצמם פטורים מתחולת הוראות חוק הגנת הצרכן. המשמעות היא שבבואם לבטל עסקה הם נוחלים מפח נפש" סובול הוסיפה ואמרה: "החוק שעבר, המחייב גילוי נאות, יאפשר למשרדי הנסיעות בישראל להציע ללקוחות הישראלים מגוון רחב יותר של מוצרים ומחירים ויקל על אותם לקוחות בכך שתנאי הביטול של כל שירות יהיו ברורים וגלויים מראש".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםחני סובול

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: