אא

בשורה בדרך הבשורה

בשורה חדשה בדרך הבשורה בנצרת: הממשלה אישרה רכבל תיירותי חדש שיחבר בין נצרת עילית לשיפולי התבור בהשקעה של כמיליון שקל. שר התיירות: "הרכבל יעשיר את חווית התייר ויביא לכך שתנועת התיירות הגדולה של תיירי חוץ תגיע גם לנצרת עילית ותפתח את כלכלת העיר"

יוסי פתאל: "נצרת היא מרכז תיירות חשוב מאוד שאינו מתקרב עדיין למימוש הפוטנציאל המלא". צילום: עמותת נצרת לתרבות ותיירות יוסי פתאל: "נצרת היא מרכז תיירות חשוב מאוד שאינו מתקרב עדיין למימוש הפוטנציאל המלא". צילום: עמותת נצרת לתרבות ותיירות
הממשלה אישרה את פרויקט הרכבל התיירותי בתקציב של כמיליון שקל. על פי החלטת הממשלה, לצורך ביצוע התכנון ההנדסי של הפרויקט יתקצב משרד התיירות סך של עד 600 אלף שקל והמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל יתקצב עד 400 אלף שקל. ממשרד התיירות נמסר כי הפרויקט, שיצא לדרך בשיתוף פעולה בין השרים יריב לוין ואריה דרעי ועיריית נצרת עילית, טומן בחובו נתיב המחבר בין אתרים היסטוריים בתוואי שבין שטחה המוניציפלי של נצרת עילית ועד לשיפולי הר התבור. מדובר באזור בעל משמעות תיירותית ומוקד משיכה מרכזי למיליוני תיירים מרחבי העולם. להר התבור יש היסטוריה עשירה וחשיבות במסורות הדתות השונות. בנוסף, בשל יופיו של אזור זה, ישראלים רבים פוקדים אותו לאורך ימות השנה. בשנים האחרונות קיבלה ממשלת ישראל מספר החלטות אסטרטגיות לחיזוק ולעידוד התיירות לאזור הצפון על ידי תיירות הפנים והן על ידי התיירות הנכנסת. לצורך כך נדרש להוסיף אטרקציות ייחודיות, שתעודדנה את הגברת תנועת התיירות לאזור זה, ושתסייענה לחיזוק הכלכלה ותספקנה  מקומות עבודה רבים נוספים לתושבי האזור. רכבל מסוג זה פועל בהצלחה רבה בערים שונות בעולם ומהווה גורם משיכה ממדרגה ראשונה בערי תיירות. הפעלת הרכבל תתבצע ע"י גורם בעל ניסיון, שייבחר בהתאם לתקנות חובת המכרזים, לנהלים ולהנחיות. ההפעלה ותחזוקת הרכבל תתאפשר באמצעות גביית תשלום עבור השימוש בו. שר התיירות, יריב לוין אמר היום כי "הרכבל יעשיר את חווית התייר ויביא לכך שתנועת התיירות הגדולה של תיירי חוץ, המגיעים לעיר נצרת - תגיע גם לנצרת עילית ותפתח את כלכלת העיר. רכבל תיירותי באזור זה, בתוואי שבין נצרת עילית לשיפולי הר תבור, ישמש עוגן תיירותי מרכזי ויסייע במשיכת תיירים רבים מהארץ ומהעולם. הרכבל יהווה אטרקציה תיירותית ייחודית, שממנו ניתן יהיה לצפות על האתרים והנופים הייחודיים מהגובה, תוך כדי נסיעת הרכבל, וכך תשודרג חווית התייר והנגישות התחבורתית". השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי, הוסיף ואמר: "הגליל בכלל ורכס הרי נצרת בפרט, הוא אזור שבו שזורה בכפיפה אחת, היסטוריה עשירה ומסורות עתיקות. הרכבל הוא בשורה גדולה לתושבי הגליל ולמבקרים הרבים בו - תיירים מהארץ ומחו״ל. המשרד ימשיך לפעול להעצמת מיזמי תיירות חשובים מעין אלה". ראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט: "מדובר בפרויקט מחולל שינוי בקנה מידה היסטורי במושגים של נצרת עילית. הוא יקפיץ את העיר  חזק קדימה ויכניס אותה בבת אחת למפת התיירות, תוך מינוף האזור כולו. בשם תושבי נצרת עילית אני מבקש להודות לשר התיירות יריב לוין, שהרים את הכפפה, ולשר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל אריה דרעי, שנרתם והתגייס למען העיר והגליל".

30% מהתיירות הנכנסת לישראל עוברת בנצרת

על פי סקר תיירות נכנסת שערך משרד התיירות לשנת 2016 עולה כי 30% מהתיירים מבקרים בנצרת ו-36% באזור הגליל התחתון וסובב כינרת. המשמעות היא, שמעל מיליון תיירים, בעיקר בעלי אופי צלייני, מטיילים מדי שנה באזור נצרת והכינרת. אזור זה מאופיין בכנסיות ובריבוי אתרים בעלי אופי צלייני, לרבות הר תבור, הר האושר, שבילי הליכה (דרך הבשורה) ועוד. מנתוני הלמ"ס עולה, שבנצרת לנים כ-90 אלף תיירים בשנה, המייצרים כ-220 אלף לינות בבתי מלון. מספר ימי השהייה הממוצע בנצרת וסביבתה הוא 2.5 לילות (כ-3 ימים). נוסף על כך, קיים אכסון מסוגים אחרים, בהם לנים התיירים אשר אינם נכללים בנתוני הלמ"ס. תיירות הפנים לאזור מוסיפה ביקוש ללינות בערים טבריה (כמיליון לינות של חצי מיליון ישראלים – ממוצע שני לילות לישראלי) ובנצרת (כ-100 אלף לינות של כ-60 אלף ישראלים). כמו כן יש באזור אפשרויות לינה בצימרים וביישובים הכפריים.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: