אא

גיאורגיה: 5 חוויות שאסור לפספס

גיאורגיה הודיעה כי נוסעים מחוסנים רשאים להיכנס למדינה בהצגת תעודת מתחסן רשמית באנגלית, וזאת סיבה מספיק טובה לספר מדוע שווה לנסות את היעד. נופים מרהיבים, שווקים צבעוניים, אתרי ספא ועוד הרבה אחרים. 5 סיבות מדוע כדאי לכם לבקר במדינה השוכנת לחוף הים השחור

גיאורגיה| גיאורגיה|

גיאורגיה נמצאת במרחק טיסה קצר של כשעתיים וחצי בלבד מישראל, וזה מכבר הפכה ליעד נופש אידאלי למשפחות ולחובבי טבע. ארץ של הרים נישאים, פסגות מושלגות, נהרות, אגמים, שמורות טבע, פארקים לאומיים ויערות מוריקים. עכשיו שכבר מותר לישראלים לבקר ביעד אליו מפעילות כבר ישראייר, ארקיע ואל על טיסות ישירות מנתב"ג, קבלו 5 סיבות מדוע כדאי לכם לשקול לבקר במדינה החביבה. נוסעים מחוסנים רשאים להיכנס לגאורגיה בהצגת תעודת מתחסן רשמית באנגלית (נכון להיום). נוסעים ישראלים שאינם מחוסנים יחויבו בבדיקת קורונה על חשבונם בגיאורגיה ביום השלישי לשהייתם. כלל הנוסעים מחויבים בבדיקת קורונה בטווח של 72 שעות לפני המראה ומילוי הצהרת בריאות ביציאה מישראל ובכניסה לישראל.

גן העדן ההררי

הרי הקווקז בגיאורגיה מכונים בפי המקומיים 'גן עדן'. רכס הרי הקווקז הגדול נמצא בצפון המדינה, לאורך הגבול הרוסי, ומתחבר דרך שרשרת הרים לרכס הרי הקווקז הקטן בחלק הדרומי של גיאורגיה. לא בכדי הפכה המדינה ההררית ברובה ליעד מבוקש ביותר של טיולי שטח לג'יפים ואופניים, והיא מושכת אליה גם שוחרי טרקים וטיולים רגליים, אשר נהנים ממסלולי טיול מגוונים בחיק הטבע, בין כפרים עתיקים, בהם נדמה כי הזמן עמד מלכת. טביליסי. צילום Shutterstock

טביליסי – מתיחת פנים

בעיר הבירה טביליסי מתגוררים כמיליון תושבים, כחמישית מכלל אוכלוסיית המדינה. זוהי העיר הגדולה והמפותחת בגיאורגיה, ובה מרוכזים מוסדותיה העיקריים של המדינה. טביליסי היא עיר מתפתחת, בעלת מסורת קווקזית ותרבות עשירה, עם אתרים היסטוריים רבים, המושפעת מהעמים ששלטו בה לאורך השנים. טביליסי עוברת כיום מתיחת פנים. לצד מבנים ישנים ועתיקים, ומבנים מכוערים שנבנו בתקופת השלטון הסובייטי, נבנים בעיר מבנים מודרניים, כמו 'גשר השלום', שתוכנן ע"י אדריכל איטלקי, גשר מקורה עטוי זכוכית ירוקה מעל נהר קורה החוצה את העיר ומחבר בין העיר העתיקה לבין החלקים החדשים. גם משרדי הממשלה החדישים, ארמון הנשיאות ומרכזי הקניות מקנים לעיר מאפיינים מערביים מתקדמים, כמו גם בתי המלון החדישים: רדיסון, מריוט, הולידיי אין. החלק היפה בטביליסי הוא ללא ספק העיר העתיקה. שיטוט בסמטאותיה המפותלות והציוריות, בין מרפסות מעוטרות, כנסיות עתיקות, מבני עץ, גלריות, חנויות ובתי קפה וברים, מהנה ביותר ואין להחמיצו. בסמוך מצוי גם רובע המרחצאות החמים, בהם ניתן לטבול ולקבל טיפולים. אחד ממוקדי העיר הוא הפסל של 'אימא גיאורגיה', האוחזת ביד אחת קערת יין וביד השנייה חרב. הפסל, המתנשא לגובה של כ-20 מ', מהווה את אחד מסמליה של העיר. הפסל הוצב בשנת 1958 במסגרת חגיגות 1,500 שנים של העיר, ומסמל את הכנסת האורחים הידועה של העם הגיאורגי מחד, ואת נחישותו להגן על אדמתו מפני אויבים מאידך. לצידו של הפסל ניצבת מצודת Nirkala, אחד האתרים ההיסטוריים המפורסמים. אתרים מעניינים נוספים הם כנסיית מטחי (Metekhi), פסלו של מייסד העיר גורגסאלי, קתדרלת סמבה, הארמון הנשיאותי, כיכר החירות וגבעת מטאטסמינדה. ואין לפסוח גם על השווקים התוססים של העיר,חגיגה של צבעים, טעמים וריחות,ובולט במיוחד השוק המקורה, וחובבי השווקים ייהנו גם משוק הפשפשים.

קחאתי - חבל הייןקחאתי - חבל היין
קחאתי - חבל היין. צילום: 123rf

קחאתי - חבל היין

מטביליסי ניתן לצאת לטיולי כוכב, למשל, טיול למחוז קאחתי, חבל ארץ באזור המזרחי, הנקרא גם 'עמק היין', בו מייצרים יין משובח מזה אלפי שנים מכ- 500 זנים שונים של ענבים. ניתן לערוך סיורים ביקבים, ללמוד על הליך ייצור היין, להתרשם מכדי החרס המוטמנים באדמה, לטעום מהיינות, וללגום גם כוסית של הצ'צ'ה החריף, המיוצר מקליפות ומשאריות ענבים. היקבים משמשים גם כמלונות בוטיק, בהם ניתן ללון ולסעוד. שתי העיירות המרכזיות במחוז קאחתי הן העיירה הגדולה טלאבי והעיירה סירנארי.

BorjomiBorjomi
בורג'ומי – עיירת הספא. צילום: 123rf

בורג'ומי – עיירת הספא

כדאי לנסוע גם אל העיירה בורג'ומי, נסיעה של כשעתיים וחצי מערבה מטביליסי. בורג'ומי מפורסמת בעיקר בזכות תעשיית המים המינרליים, ענף הייצוא מס' 1 בגיאורגיה, וכן הודות לנופים ולאתרי הספא. המים המינרליים הנובעים כאן מועברים ללא מגע יד אדם לבקבוקים במפעל החדיש ומשווקים בכל רחבי מדינות חבר העמים. בתקופה הסובייטית משכה אליה בורוג'ומי המוני מבקרים מכל רחבי בריה"מ, ונחשבה לעיירת קיט ונופש פופולרית. בפארק המים המינרליים של העיר ברזים, בהם זורמים דרך קבע מים מינרליים, והמבקרים בפארק עומדים בתור כדי ללגום את המים ואף למלא בכליהם את המים הנחשקים.

החוויה הקולינרית

חלק אינטגרלי מחופשה בגיאורגיה היא החוויה הקולינרית, שמספק המטבח הגיאורגי וכן תרבות היין המפותחת. האוכל הגיאורגי פשוט ביסודו, אולם עשיר, צבעוני וטעים במיוחד, ומשתבח בגבינות משובחות, שפע של בשר, פירות וירקות טריים ואיכותיים. מרכיב חשוב בכל ארוחה הם מיני לחם ומאפים משובחים, שהמפורסם בהם הינו החצ'פורי. זהו מאפה מבצק שמרים במילויים שונים ובגרסאות רבות, כשהנפוץ ביותר עם מילוי של גבינה וביצת עין, וצורתו כצורת סירה. מאכל גיאורגי ידוע אחר הוא החינקלי - כיסוני בצק במילוי בשר בקר עם בצל, שום ותבלינים. לקינוח מציעים הגיאורגים את הצ'ורצ'חלה - ממתק מסורתי העשוי מאגוזי מלך, שקדים וצימוקים הקשורים בשרשרת, באמצעות חוט ומחט, מוטבלים ברפרפת ענבים, ונתלים לייבוש במשך 4-5 ימים. מחרוזות הצ'ורצ'חלה תלויות כמעט בכל דוכן או חנות, ונמכרות בכל קרן רחוב. ארוחה גיאורגית חגיגית היא סוג של משתה, הקרוי Supra. הארוחה אינה כוללת חלוקה למנות ראשונות, עיקריות ואחרונות, אלא כל המאכלים מוגשים בו זמנית למרכז השולחן, עם יין מקומי ושתייה חריפה, ובמיוחד הצ'צ'ה –המקביל הגיאורגי לוודקה הרוסית. שתיית היין הגיאורגי היא חלק בלתי נפרד של הארוחה, והיא מלווה בסדרת ברכות בין כוסית לכוסית, ברכות לאורחים ולסועדים, לבני משפחתם, לבריאותם ולפרנסתם.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמדריך יעדיםגיאורגיהטיביליסי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: