אא

בגלל האומיקרון: גל ביטולים של קבוצות מאורגנות בבתי מלון ברחבי הארץ

ברשתות בתי המלון מדווחים בימים האחרונים על גל ביטולים של קבוצות מאורגנות. המשמעות היא, ביטול של אלפי חדרי אירוח במהלך חודש ינואר 2022. מנגד, הזמנות בודדים - נמשכות לפי שעה כרגיל

עגלת מזוודות בבית מלון. צילום: shutterstock עגלת מזוודות בבית מלון. צילום: shutterstock
ישראלים רבים שלא טסו לחו"ל, הציפו בשנה החולפת את בתי המלון באזורים מוטי תיירות פנים. בתי מלון אלה, שרשמו אשתקד תוצאות פיננסיות מצוינות, בחלקם ניצלו היטב את ההסתערות והעלו את מחירי האירוח בצורה מוגזמת, שלא לומר מקוממת. כעת, בעקבות זן האומיקרון בישראל והאזהרה של ראש הממשלה, נפתלי בנט, מהתפשטות הווריאנט והחמרת ההגבלות השונות הננקטות בגינו, רשתות בתי מלון מדווחות על גל ביטולים אדיר של קבוצות מאורגנות של ארגונים שונים במהלך חודש ינואר. המשמעות היא, ביטול של אלפי חדרי אירוח. מנגד, הזמנות של בודדים - נמשכות כרגיל. לפי שעה, לא נרשמים ביטולים בסקטור זה. בבתי המלון עוקבים מקרוב בדאגה אחר המגמה האמורה ומקווים שהם אינם ניצבים בפתחה של תקופה שתשנה לרעה את תמונת המצב המעולה שחוו כאמור בשנה החולפת. חלקם, כידוע, רשמו את התוצאות הטובות בתולדותיהם.
גל ביטולים בבתי מלון בארץגל ביטולים בבתי מלון בארץ
מבטלים. צילום: shutterstock

על פי נתונים שפרסמה באחרונה התאחדות המלונות, שעתרה לבג"צ בבקשה לחייב את המדינה לנמק מדוע לא יפתחו הגבולות לתיירים זרים כפי שהם פתוחים לישראלים, חלה בכל אזורי הארץ ירידה בתפוסות בבתי מלון בנובמבר 2021 ביחס לנובמבר 2019. התפוסה הארצית הממוצעת הסתכמה ב-49%. התפוסות הגבוהות ביותר נרשמו כצפוי באזורים מוטי תיירות פנים: אילת כ-72% (לעומת 76% בנובמבר 2019, ירידה של 6%), ים המלח עם כ-68% תפוסה (לעומת 77% בנובמבר 2019, ירידה של 11%) והרצליה כ-53% (לעומת 76% בנובמבר 2019, ירידה של 30%). בבתי ההארחה בקיבוצי אצבע הגליל, נרשמה תפוסה של כ-60% ובאזור הכנרת תפוסה של כ-35% בלבד.

מאידך, בשאר אזורי הארץ – באזורים מוטי תיירות נכנסת - נרשמה תפוסה דלה ביותר, כשהערים הבולטות הן: נצרת עם תפוסה של כ-13% לעומת כ-86% ב-2019 (ירידה של 85%), תל אביב עם תפוסה של כ-41% לעומת כ-81% (ירידה של 50%), ירושלים כ-37% תפוסה לעומת כ-87% בנובמבר 2019 (ירידה 58%) וטבריה עם כ-30% תפוסה לעומת כ-80% (ירידה של 63%). גם בערים נוספות, נרשמה ירידה בתפוסה בחודש נובמבר: חיפה כ-49% תפוסה לעומת 77% (ירידה של 36%), נתניה כ-42% לעומת כ-70% (ירידה של 40%).

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםהתאחדות המלונותקורונהמלונות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: