אא

גם ארקיע פונה למטענים: משתפת פעולה עם ק.א.ל

ארקיע וק.א.ל משתפות פעולה: מטוסי הנוסעים של ארקיע ישמשו לשינוע מטענים קריטיים ליצוא-יבוא. השת"פ יאפשר לארקיע להפעיל את מטוסיה המושבתים. ניר דגן, מנכ"ל ארקיע: "חשוב לנקוט בדרכים יצירתיות כדי להקטין את ההפסדים"

מטוס קא"ל בנתב"ג. צילום: דובר רש"ת מטוס קא"ל בנתב"ג. צילום: דובר רש"ת
אחרי ישראייר, גם ארקיע מודיעה על שיתוף פעולה עם ק.א.ל קווי אויר למטען במסגרתו מטוסי הנוסעים של ארקיע, שהושבתו על רקע הפסקת הטיסות, ישמשו לחילוץ מטענים קריטיים ליצוא וליבוא הישראלי. על פי ארקיע, שיתוף הפעולה החדש נועד מצד אחד לענות לצרכים שנוצרים להבאת מטענים דחופים במיוחד ומצד שני יאפשר לארקיע לפעול ולהשתמש במטוסיה המושבתים עקב הפסקת טיסות הנוסעים. השת"פ/שירות החדש יקרא: ON CALL CARGO. השירות, שיאפשר טיסות למגוון רחב של יעדים בטיסה ישירה, נועד למטענים שמשקלם עד 10 טון שיוטסו במטוס איירבס 321 Neo. מטענים קטנים יותר עד 5 טון יוטסו במטוסי אמבראר. עפר גלבוע, בעל השליטה ויו"ר קאל: "הרעיון נולד בארקיע ושמחנו לשתף פעולה איתה ולשווק גם את מטוסיה, ועל ידי זאת לתת גם פתרונות נוספים לשוק. כגורם הישראלי היחיד המפעיל בעצמו מטוסי מטען, וכמובילי שוק המטענים בארץ, אנו מודעים לחשיבות העצומה שיש בתקופה הזו, לקיום קווי אספקה סדירים בדרך האוויר כדי  להביא לישראל סחורות, תרופות ומוצרים חיוניים, חומרי גלם לתעשייה ומוצרי בטחון. הפעלנו רכבת אווירית של מטוסינו  מדגם בואינג 747 מישראל ואליה, וכעת חוברים אליהם למשימות ייעודיות מטוסי ארקיע".  
ניר דגן: "האישור הסעודי הוא אולי התחלה של מזרח תיכון חדש, אי אפשר להתנגד למהלך כזה". צילומים: רונן מחלבניר דגן: "האישור הסעודי הוא אולי התחלה של מזרח תיכון חדש, אי אפשר להתנגד למהלך כזה". צילומים: רונן מחלב
"להקטין הפסדים, לייצר הכנסות ולתת תעסוקה לעובדינו שהם גם שותפים בחברה". ניר דגן, מנכ"ל ארקיע. צילום: פספורטניוז. רונן מחלב   ניר דגן, מנכ"ל ארקיע: "למול המשבר אליה נקלעה תעופת הנוסעים והנחיות משרד הבריאות, חשוב לנקוט בדרכים יצירתיות כדי להקטין את ההפסדים, לייצר הכנסות ולתת תעסוקה לעובדינו שהם גם שותפים בחברה. אם יש בכך גם לסייע למשק הישראלי ולתעשיות, הרי שזה מבורך. אין לי ספק כי ככל שיש ביקוש לטיסות כאלו, הרי שק.א.ל היא הגורם הנכון לשיווק הטיסות".

שוק המטענים: אחראי לכ-50% מהובלת המטענים לישראל בימי שגרה

מטוסי מטען ייעודיים אחראים בשגרה לכ-50% מהובלת המטענים האוויריים לישראל. עם ההפחתה המשמעותית בטיסות של מטוסי הנוסעים הם הפכו לצינור האווירי היחיד המקשר בין כלכלות ישראל והעולם. המטענים האוויריים ממוקדים בעולם, כמו גם בארץ, בסחורות בעלות רגישות גבוהה וכאלה שהגעתם דחופה, כמו תרופות, מכונות מורכבות, מזון טרי, למשל, דגים, וכל מטען קריטי אחר, כמו גם מרבית המוצרים הנמכרים באתרי המסחר השונים. בעוד שהמטענים האוויריים אחראים לפחות מ-1% מנפח תנועת המטענים העולמית הרי שהם מהווים למעלה מ-50% מהשווי הכולל של הסחורות. זהו ביטוי לחשיבות הרבה של תנועת המטענים האוויריים לכלכלת העולם ולמדינת ישראל.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארקיעמטעניםק.א.ל

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: