אא

דובאי לא מפסיקה לשבור שיאים

דובאי מקנה לעצמה מעמד של מנפצת שיאים בינלאומית כשהיא מצליחה להדהים את העולם בכל פעם מחדש. מגלגל הענק הגבוה ביותר על פני כדור הארץ, דרך מטוס מצופה פרחים במשקל 100 טון ועד המבנה שמחזיק ב-11 שיאי גינס – קבלו את השיאים המרשימים והחדשים ביותר של העיר

השיאים נשברים בדובאי. צילום: Shutterstock השיאים נשברים בדובאי. צילום: Shutterstock
באיחוד האמירויות המונח "כסף זאת לא הבעיה", הוא הרבה מעבר לסלנג. הוא ממש סגנון חיים. מי שמצליחה להמציא את עצמה בכל פעם מחדש עם שבירת שיאים עולמיים היא לא אחרת מאשר דובאי. בין אם מדובר במבנים אדריכליים, אטרקציות בולטות והישגים יוצאי דופן, נראה שהשיאים של דובאי מעניקים לה מקום של כבוד בספרי ההיסטוריה שייכתבו על ימינו. כדי לסבר את האוזן, נספר כי איחוד האמירויות היא ביתם של לא פחות מ-468 שיאי גינס (והיד עוד נטויה), מה שהופך אותה באופן רשמי לשוברת השיאים הגדולה ביותר במזרח התיכון ובצפון אפריקה, כאשר 60% מהשיאים הללו מתרחשים רק באמירות דובאי. ריכזנו עבורכם את השיאים הבולטים ביותר בדובאי:

11 שיאי גינס: בורג' ח'ליפה

גורד השחקים השוכן בדובאי מתנשא לגובה של 828 מטרים ומחזיק בלא פחות מ-11 שיאי גינס, בהם: המעלית הגבוהה ביותר בבניין, הבניין עם הכי הרבה קומות, המסעדה הגבוהה ביותר בעולם (ממפלס הקרקע) ועוד שלל תארים שהופכים אותו לאחד המבנים המרשימים ביותר ברחבי הגלובוס. אם אתם מבקרים בדובאי אל תחמיצו ביקור בקומה ה-148 שם מחכה לכם התצפית הגבוהה בעולם עם מרפסת חיצונית בגובה 155 מטר.

המזרקה הגדולה בעולם

המזרקה The Palm Fountain at The Pointe Palm Jumeirah, היא ללא ספק תצוגת מים מרשימה שהוכרה על ידי גינס כמזרקה הגדולה בעולם. המזרקה מתפרסת על פני יותר מ-14 אלף רגל רבוע ומתגאה בלמעלה מ-3,000 נורות LED רב-צבעוניות וזרנוקי מים המגיעים לגובה עצום של 105 מטרים, תוך כדי שהם מאירים את השמיים מעל אי הדקלים פאלם ג'ומיירה האייקוני. המזרקה מציעה מופעים יומיים וסביבה תוכלו ליהנות משלל מסעדות וחנויות.
המזרקה הגדולה בעולם, בדובאיהמזרקה הגדולה בעולם, בדובאי
המזרקה הגדולה בעולם, בדובאי. צילום: Shutterstock

פורח וצבעוני: גן הפרחים של דובאי

גן הניסים של דובאי (Dubai miracle garden), הוא נס מרהיב של צמיחה ופריחה בלב המדבר. הגן הוא ביתם של יותר מ-150 מיליון פרחים והוא מחזיק לבדו בכמה שיאי גינס, הכוללים את הגן האנכי הגדול ביותר משנת 2013 והפסל הפרחוני הגדול בעולם משנת 2016, שהוא למעשה דגם בטון של מטוס איירבס A380 עטוף כולו בלמעלה מחצי מיליון פרחים ומשקלו כ-100 טון.

בריכות האינסוף שיאים

מרוב שיאים לפעמים נדמה שבדובאי מנסים כל הזמן לאתגר את המונחים בכדי לגרוף תארים חדשים. כך לדוגמה במקרה של בריכות האינסוף החדשות שנפתחו רק בשנה האחרונה בעיר. את תואר "בריכת האינסוף החיצונית הגבוה ביותר בעולם בתוך בניין", גרפה במאי 2021 בריכת המלון Address Beach Resort, כשהיא ממוקמת כ-293 מטרים מעל הקרקע ומציעה לאורחי המלון חוויה יוצאת דופן. ממש לאחרונה, בריכת AURA SKYPOOL הצטרפה אף היא לרשימת השיאים, כשהיא גורפת את התואר "בריכת האינסוף ה-360 מעלות הגבוהה ביותר בעולם. הבריכה המדוברת ממוקמת באי הדקלים המפורסם ג'ומיירה, בקומה ה-50 והיא מתנשאת לגובה של כ-200 מטרים.
בריכות האינסוף בדובאי שוברות אינסוף שיאיםבריכות האינסוף בדובאי שוברות אינסוף שיאים
בריכות האינסוף בדובאי שוברות אינסוף שיאים. צילום: Shutterstock

האומגה העירונית הארוכה בעולם

אומגת האקס-ליין הממוקמת במרינה של דובאי, נחשבת לאומגה העירונית הארוכה בעולם. מה שמעניק לה את התואר הוא העובדה שהיא משתרעת על פני קילומטר שלם. אם תהיתם, אז הגלישה בה מתרחשת בזווית של 16 מעלות כשהיא מתחילה בגובה של 170 מטר ומגיעה למהירות של 80 קמ"ש.

הגלגל הענק הגבוה בעולם

בלי עין הרע. אחרי שהשאיר אבק למקביל שלו בלאס וגאס, הגלגל הענק "עין דובאי" מרשים את העולם עם שיא חדש של גלגל התצפית הגבוה בעולם עם נקודת שיא של לא פחות מ-210 מטרים. עין דובאי ממוקם באי בלווטרס, בנייתו החלה בשנת 2015 ועלותו מוערכת בכ-270 מיליון דולר.

לראשונה במזרח התיכון: אטרקציית השעווה האייקונית "מאדאם טוסו" נפתחה השנה בדובאי

אטרקציית השעווה האייקונית "מאדאם טוסו", הגיעה באוקטובר השנה לדובאי. בכך, הפכה דובאי למקום הראשון במזרח התיכון בו נפתחה האטרקציה האייקונית, הפועלת זה שנים בלוקיישנים חמים בעולם.

במוזיאון, שנפתח באי Bluewaters בסמוך לגלגל התצפית הגדול בעולם Ain Dubai, מוצגים ב-7 חדרים (כולל אזור מסיבות עם רחבת ריקודים אינטראקטיבית) מגוון דמויות שעווה של כ-60 כוכבי על בינלאומיים מתחומים שונים. החל מדמויות היסטוריות ופוליטיות כמו מלכת אנגליה ונשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ, דרך ספורטאים נערצים כמו כריסטיאנו רונאלדו ועד זמרים, דוגמניות על וידוענים מתחומים שונים כמו קים קרדשיאן ואחיותיה.

כמה עולה כרטיס כניסה? החל מ-135 דירהם למבוגר, 110 דירהם לילדים בגילאי 3-11 וחינם לילדים מתחת לגיל 3. ספיר פרץ זילברמן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםחדשות עולמיותדובאיפספורט UAE - GCC

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: