אא

דיון לסגירת שדה"ת בהרצליה: "מה שהפריע לתושבי הרצליה לא צריך להעביר לתושבי חדרה"

ועדות הכלכלה והפנים דנו בהקמת שדה התעופה בחדרה, כחלופה לשדה בהרצליה. ראש העיר חדרה מתנגד להעברת השדה. חיל האוויר התנגד לפיזור הפעילות לשדות כמו שדה תימן או מגידו, מחשש לאירועי בטיחות

לאה ורון, ח"כ יעקב מרגי, ח"כ מיקי חיימוביץ'. צילום:  עדינה ולמן לאה ורון, ח"כ יעקב מרגי, ח"כ מיקי חיימוביץ'. צילום: עדינה ולמן
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, קיימה היום ישיבת משותפת עם ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ', שעסקה בהקמת שדה התעופה בחדרה, כחלופה לשדה בהרצליה. היו"ר מרגי אמר בפתח הישיבה כי את הליך העברת השדה בהרצליה, שחלק מהתושבים אפילו לא ידעו על קיומו, צריך היה לעשות בצורה מסודרת. הוא הוסיף כי מה שהפריע לתושבי הרצליה לא צריך היה להעביר לתושבי חדרה, ואמר כי ייתכן שלא צריך שדה חליפי ואפשר לפזר את הפעילות לחיפה ולשדה תימן. ח"כ חיימוביץ' אמרה כי המיקום המיועד, בחדרה על גבול עמק חפר, הוא שטח אקולוגי שעוברים בו אלפי שקנאים מדי שנה ויש סכנה להכניס לאותו השטח גם מטוסים. היא הצטרפה לדברי היו"ר מרגי והוסיפה: "אנשים שרוצים לטוס או להתאמן יכולים להתכבד ולנסוע לפריפריה. כשהמחיר הסביבתי וההשפעה על חייהם של מאות אלפי אנשים כה כבדים, צריך לשאול אם יש צורך בשדה נוסף במרכז". ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, אמר כי תהליך התכנון שבוצע היה בעייתי והדבר התקבל גם בבג"ץ. הוא הוסיף כי שדה התעופה הזה לא יכול להיות בנקודה שנבחרה, באזור מזרח חדרה, שכן באזור עוברים על התשתיות של המדינה. ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה, הוסיף כי "לא ייתכן ש-200 אלף תושבים יסבלו בגלל 200 טייסים בעלי מטוסים פרטיים. אין לזה מקום באזור שלנו". סגן שר הפנים, יואב בן צור, הצטרף לדברים ואמר כי לא צריך להעביר את הסבל שהיה בהרצליה בשבתות למקום אחר. "דיברתי עם הממונה על המחוז וגם הוא נגד המעבר, אני מקווה שמנהל התכנון, שנמצא עכשיו במשרד הפנים, יעשה חשיבה מחדש ועמדה זו תתקבל". ועדת הכלכלה של הכנסת. צילום: עדינה ולמן ח"כ רם שפע, תושב עמק חפר, אמר כי הוא מכיר לעומק את הנושא והבין שיש טעם לפגם בתהליך. הוא קרא לבצע הליך תקין ובמסגרתו לבחון חלופות אחרות. היו"ר מרגי ביקש לדעת האם ברשות שדות התעופה נשקלה האפשרות לפזר את פעילות השדה. ראש אגף תפעול ברשות, שרון בן עזרא, השיב כי נשקלו חלופות רבות נוספות וזו ההחלטה שקיבלה רשות התעופה האזרחית (רת"א). מתכננת הוועדה לתשתיות לאומיות, נאוה אלינסקי רדאעי, אמרה כי נבחנו כל החלופות ממנחת ערד בדרום ועד למגידו בצפון, ביחד לפעילות בהרצליה הכוללת חניית כלי טיס, טיסות צילום, ריסוס ואמבולנס, ונבחרה החלופה בחדרה. היא הודעה כי היה צורך לעדכן לשם כך את תמ"א 15 – תכנית המתאר הארצית לשדות תעופה. מנהל רת"א, יואל פלדשו, אמר כי צריך לבנות את השדה באזור הביקוש במרכז וציין: "אם מישהו חושב שאפשר לבנות שדה תעופה כללי בראש פינה, אז לא יצא ממנו שום דבר. השדה בהרצליה היה אמור להיסגר ואף אחד לא עבר לחיפה, אנשים התחילו למכור מטוסים. צריך שדה לתעופה כללית במרכז. זזנו הכי צפונה שאפשר והתפשרנו. יו"ר מטה המאבק להשארת השדה בהרצליה, צבי דותן, אמר כי 67% מתושבי העיר רוצים שהשדה יישאר על כנו. הוא הוסיף כי עלויות העתקת השדה אדירות ובמצב הנוכחי השארת השדה גם תחסוך כסף רב למדינה וגם תחסוך סבל מתושבי חדרה. ראש מדור תשתיות בחיל האוויר, משה ברגיל, התייחס להעברת הפעילות למספר שדות ואמר כי לא ניתן להכניס כל פעילות לכל שדה. הוא הוסיף כי העברת פעילות לשדה תימן, למשל, עלולה להביא לאירועי בטיחות במרחב אווירי מאוד עמוס, כמו גם במגידו. לסיכום אמר היו"ר מרגי כי הוועדות שמעו את עמדת ראשי הרשויות של חדרה ומנשה, ואת עמדת אנשי הרצליה המבקשים להשאיר את השדה בעיר, לצד עמדת סגן שר הפנים שהודיע כי מינהל התכנון התבקש לבצע בדיקה נוספת של המיקום והליכי התכנון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםשדה התעופה הרצליהרת"אועדת הכלכלה של הכנסת

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: