אא

דיילת ותיקה פוטרה בגלל גניבת חלב ממטוס

הקריירה של הדיילת בת ה-79, בעלת ותק של 57 שנות שירות ושכר של 250,000 דולר בשנה בחברת דלתא אייר ליינס, הסתיימה בפיטורין בחודש יוני האחרון, אך היא לא ויתרה והגישה לבית המשפט תביעה נגד החברה

צילום: יח"צ דלתא אייר ליינס. (אין קשר בין הצילום לדיילת בכתבה) צילום: יח"צ דלתא אייר ליינס. (אין קשר בין הצילום לדיילת בכתבה)
אידה גומז-ללאנוס, בת 79, דיילת אוויר בכירה ומוערכת בחברת דלתא אייר ליינס מאז שנת 1962, שהגיעה בזכות הוותק והשירות המשובח לשכר שנתי של 250,000 דולר בתוספת הטבות, פוטרה בחודש יוני האחרון מעבודתה עקב טענה, שגנבה קרטון חלב ממטוס, עפ"י דיווח באתר התעופה Flying Simple. הפרשה המוזרה התגלגלה לבית המשפט בעקבות התביעה של הדיילת נגד דלתא אייר ליינס. בחודש אפריל הושעתה הדיילת מעבודתה, ובחודש יוני, לאחר בירור שערכה החברה, פוטרה סופית. מלבד קרטון החלב, החברה גם טוענת שהדיילת נהגה להכניס לתיקה חפיסות של דגני בוקר, לאכול מעת לעת חטיפי שוקולד ולמזוג לתוך הקפה שלה ליקר ביילי. "אם הייתי צריכה לחייך ולהיות נחמדה לכולם במשך כל השנים, הייתי רוצה יותר מטיפת ביילי בקפה שלי כדי להמשיך", הגיבה גומז-ללאנוס לטענות. נראה שהבעיה מורכבת יותר מאשר הטענות, שהיוו עילה לפיטוריה. היא הייתה הדיילת הוותיקה והבכירה בבסיס החברה בנמל התעופה בלוס אנג'לס, השתכרה יותר מפי ארבעה מהשכר הממוצע של דיילת בחברת דלתא ואף הייתה לה זכות לבחור את הטיסות והמשמרות שלה ולעבוד שעות נוספות עפ"י בחירתה. ככל הנראה, לא כל עובדי החברה התלהבו ממעמדה הייחודי של הדיילת הבכירה, ובמיוחד לא עמיתים צעירים, שתוגמלו הרבה פחות ממנה ונאלצו לעבוד קשה ממנה. הדברים באו לידי ביטוי בתביעה, שהגישה נגד החברה: "תוצאה של קמפיין מצד עמיתים המקנאים בשכר ובהטבות שלה", וטענה כי "לפני סיום עבודתה היא חוותה התנהגות מפלה ומטרידה ע"י מפקחים ועמיתים לעבודה, וכן בריונות והאשמות שווא של עמיתים לעבודה. למרות שהגישה תלונות בכתב לחברה, היא לא זכתה לתמיכה". דוברת הצוות המשפטי של גומז-ללאנוס ציינה: "גב' גומז הייתה עובדת נאמנה וחרוצה של דלתא במשך עשרות שנים. אסור להשלים עם מעשיה כביכול של דלתא, והיא צריכה לתת עליהם את הדין עקב האפליה ופעולות ההטרדה הנטענות בתביעה". דלתא מצידה הגיבה: "כאשר מזוהה הפרה של מדיניות החברה או מתקבל דיווח על התנהלות בלתי הולמת, דלתא מבצעת בירור מקיף בכדי לקבוע את דרך הפעולה, וזאת בהתחשב במרכיבים שונים, כולל הערכה כוללת של העובד ואורך השירות. החלטות כאלה אינן מתקבלות בקלות דעת או ללא שיתוף של גורמים רבים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםכלליהזירהלוס אנג'לס

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: