אא

איפה ישראל ואיפה פורטוגל? דירוג הדרכונים לשנת 2022

באיזה דרכון הכי שווה להחזיק? חברת Nomad Capitalist, המתמחה במיסוי בין מדינות והגירה, פרסמה את דירוג הדרכונים הטובים ביותר לפי שקלול של מספר פרמטרים. מי במקום הראשון ומי במקום האחרון?

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
קחברת הייעוץ Nomad Capitalist המתמחה במיסוי בין מדינות והגירה, פרסמה את דירוג הדרכונים הטובים ביותר לשנת 2022. בשונה מדירוגים אחרים שבדקו לכמה מדינות ניתן להיכנס אליהן, בדירוג של Nomad capitalist שקללו את הציון לפי מספר פרמטרים: מספר המדינות שניתן להיכנס ללא הוצאת ויזה (זכה ל-50% מהנקודות); מסים - האם תצטרכו לשלם מיסים לא משנה היכן אתם גרים (בדומה לאזרחות אמריקאית); הגבלות שונות (20%); התפיסה של כל מדינה (10%); חירות האדם (10%) והיכולת להחזיק כפל אזרחויות (10%). "אני לא חושב שרק פטור מוויזה זה מה שחשוב", אומר מנכ״ל Nomad Capitalist, אנדרו הנדרסון. לדוגמה, דרכון אמריקאי וקנדי נותן פטור זהה מוויזות, אך המיסוי האמריקאי חל בכל העולם, ללא תלות האם האזרח גר במדינה ולכן, אזרחות קנדית שווה יותר. מה השתנה בשנה האחרונה? אנדרסון אומר כי מדינות כמו מלטה, איסלנד וסלובקיה, ״מקומות שאנשים לא מדברים עליהם לעיתים תכופות״, מקנות אזרחות חזקה מאוד, ובמקרה הנוכחי יותר חזקה ממדינות כמו איטליה וגרמניה.

איפה ישראל ואיפה פורטוגל? 

במקום הראשון עם 116 נקודות, נמצאת לוקסמבורג. במקום השני עם 115 נקודות נמצאות שוודיה ואירלנד. במקום השלישי בלגיה, שוויץ, פינלנד, פורטוגל, וצ׳כיה עם 114 נקודות. במקום הרביעי הולנד, סינגפור ואיטליה עם 113 נקודות. במקום החמישי דנמרק, אוסטריה, גרמניה, צרפת, דרום קוריאה ומלטה עם 112 נקודות. לפי הרשימה, אירופה שולטת בעשירייה הפותחת, כש-85% מהמדינות ב-30 המקומות הראשונים, אלו מדינות אירופאיות. ישראל נמצאת במקום ה-54 עם 159 מדינות שניתן להיכנס אליהן ללא ויזה, ניקוד מיסוי יחסית נמוך של 20 נקודות, בציון החירות ישראל קיבלה 30 נקודות, באפשרות להחזיק מספר אזרחויות היא קיבלה את המספר המרבי של 50 נקודות ובציון החופש היא קיבלה ציון של 40 נקודות. בתחתית הרשימה לעומת זאת, ניתן למצוא את פקיסטן, תימן, עיראק ובמקום האחרון אפגניסטן עם 26 מדינות בלבד שניתן להיכנס אליהן ללא ויזה. הדרכון הטוב בעולם: לוקסמבורג. צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםדרכון

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: