אא

האם טייסי אל על מאותתים להנהלת החברה?

טיסת אל על למרקש בוטלה אתמול (ד') לאחר שהטייסים הודיעו שאינם כשרים לטוס. הנוסעים הועברו לטיסות חלופיות של חברות ארקיע וישראייר.ועד טייסי אל על: "על אף העומס הקיצוני ותכנון לוקה בחסר,  נרתמו הטייסים לביצוע טיסות לא מתוכננות עד מגבלת החוק והבטיחות" 

טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן
חברת אל על נאלצה לבטל אתמול (ד') את טיסת שלה למרקש שבמרוקו לאחר שהטייסים הודיעו שאינם כשירים לטוס. בעקבות ביטול הטיסה, אל על נאלצה להעביר את הנוסעים לטיסות חלופיות של חברות ארקיע וישראייר. בהנהלת החברה חוששים שזוהי רק ההתחלה מצד הטייסים ואיתות שלהם לחידוש המאבק על תנאי העסקתם.

המחלוקות בין טייסי אל על להנהלת החברה עדיין לא נפתרו. כפי שפרסמנו באחרונה בפספורטניוז, טייסי אל על זועמים על לא מעט נושאים שנותרו פתוחים דוגמת גובה שכרם שקוצץ, הוצאות אש״ל ועוד. נכון לכתיבת שורות אלה, הצדדים לא הצליחו לגשר על הפערים ביניהם.

גורמים המקורבים לנושא טענו כי אין כיום שכר קבוע לטייסים המשתכרים כל חודש שכר אחר כתוצאה מהיקפי עבודה, מה שמקשה עליהם לנהל את ההתחייבויות השוטפות שלהם. עוד מוסיפים הגורמים כי שכרם של טייסי אל על ירד בצורה משמעותית ונמצא למעשה הרחק ממה שהוצג בעבר. כלומר, משכורות עתק. עוד נטען כי הטייסים דורשים שכר יציב והוגן.

הגורמים מוסיפים ואומרים כי ישנם טייסים באל על שעובדים 300 שעות בחודש, כולל טיסות טרנס-אטלנטיות הנחשבות, מבחינת הטייסים, לשוחקות. כמו כן נטען שכיום בצי מטוסי בואינג 787 אין בשלב זה כלל וכלל שעות נוספות ושבחברה צריכים להגיע להבנות על הפעלה של צי מטוסי ה-777, שאמור לחזור לכשירות החל מחודש יוני 2022.

טייסי אל על מבינים מצד אחד את מצב ענף התעופה הקשה בכלל ואת מצב החברה בה הם עובדים בפרט, אך מנגד חשים, לדבריהם, מוזנחים ללא אוזן קשבת והבנה של החברה למצב בו הם מצויים. נכון לעכשיו, נראה שהמחלוקות בין הצדדים לא יפתרו בזמן הקרוב, מה שעלול להוביל בסופו של דבר לפיצוץ בין הצדדים.

בכירים בהנהלת אל על הוסיפו כי לוח הטיסות ערב הפסח, עמוס ומאתגר (וזה כשלעצמו מצב מבורך), דבר זה מייצר קושי באיוש כלל הטיסות. ואף על פי כן, בימים האחרונים התגייסו אנשי אל על ובראשם הטייסים על מנת להבטיח כי כלל הטיסות ייצאו במועד ויאפשרו ללקוחותינו לקבל את השירות הטוב ביותר. אנו מזהים מאמץ אמיתי של אנשי אל על ומברכים על כך כי זו הדרך להבטיח שלקוחותינו הנאמנים לא ייפגעו ויקבלו שירות בטוח איכותי ומוקפד.

מאל על נמסר כי החברה לא מנהלת את יחסי העבודה בתקשורת.

מוועד טייסי אל על נמסר: "טייסי אל על מאחלים חג שמח לכל נוסעינו. על אף העומס הקיצוני ותכנון לוקה בחסר, נרתמו הטייסים לביצוע טיסות לא מתוכננות עד מגבלת החוק והבטיחות."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלטייסי אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: