אא

האם נורוויג'ן אייר תקרוס סופית ברבעון השני של השנה?

חברת הלואו-קוסט, שסיימה את שנת 2020 בהפסד של 2.6 מיליארד דולר, נכנסה להליך ארגון מחודש, הפסיקה את פעילותה הטרנסאטלנטית וצמצמה את צי המטוסים שלה, ועתה תלויה בגיוס כספים ובהצלחת תוכנית ההתחדשות

נורוויג'ן אייר. צילום: 123RF נורוויג'ן אייר. צילום: 123RF
נורוויג'ן אייר, המארגנת מחדש את פעילותה, הודיעה על התוצאות הכספיות החדשות שלה, ועדיין מתריעה מפני קריסה פוטנציאלית בעתיד הקרוב, שכן אי הוודאות נמשכת. בחודש נובמבר האחרון, כפי שפרסמנו, לאחר שממשלת נורבגיה סירבה להעניק לה תמיכה נוספת, נורוויג'ן אייר הגישה לרשויות אירלנד, בה רשומים עיקר נכסיה, בקשה להגנה מפני פשיטת רגל וכניסה להליך ארגון מחודש. נורוויג'ן אייר ציינה כי במהלך תהליך הארגון מחדש, יתרת ההון שלה השתפרה ב-2.1 מיליארד דולר מאז נובמבר 2020. החברה הדגישה כי המשך פעילותה מתבססת על "צמצום משמעותי בצי המטוסים של החברה", הפסקת הפעילות הטרנסאטלנטית ארוכת הטווח החל בחודש ינואר, הפחתת חובות וגיוס הון חדש. התהליכים צפויים להסתיים ברבעון השני של שנת 2021, ואם ההתארגנות המחודשת לא תשיג את התוצאות המקוות, "סביר מאוד להניח שהחברה תיכנס להליכי פירוק ו/או פשיטת רגל", עפ"י הודעת החברה.. נורוויג'ן אייר שואפת לגייס כ-583 מיליון דולר, בעיקר באמצעות הנפקת מניות. באמצעות צמצום הצי חברת התעופה מתכננת להפעיל 53 מטוסי בואינג 737 בדגש על טיסות קצרות טווח בין מדינות סקנדינביה למגוון יעדים אירופיים. בסך הכול נורוויג'ן אייר סיימה את שנת 2020 בהפסד נקי של 2.6 מיליארד דולר, כשהכנסותיה צנחו בכ-79% בהשוואה ל-2019. יחד עם זאת, החברה הצליחה להפחית את חובותיה ל-4.6 מיליארד דולר, לעומת חוב של 6.7 מיליארד דולר לפני 12 חודשים. "למרות הקשיים שהמגפה גרמה, קיימת רוח לחימה ומעורבות רבה בחברה, ויחד נבנה נורוויג'ן אייר חדשה, כשאנחנו נצא מתהליכי השיקום", אמר ג'ייקוב שראם, מנכ"ל החברה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאירלנד737-800נורבגיה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: