אא

האקזיט של איסתא על מלון פבליקה בהרצליה

חברת איסתא צפויה לרשום רווח של מעל כ-40 מיליון שקל על מכירת חלקה במלון שבהרצליה פיתוח, בנוסף לדמי שכירות שהרוויחה עליו מאז נפתח ב-2017. האם זו העסקה הטובה ביותר שעשתה?

מלון פבליקה בהרצליה. צילום: יח"צ המלון, אלירן אביטל מלון פבליקה בהרצליה. צילום: יח"צ המלון, אלירן אביטל
מלון פאבליקה בהרצליה מתברר כאחת ההשקעות הטובות של חברת איסתא בראשה עומד אחישי גל. איסתא צפויה לצאת מהשקעה זו ברווח של מעל כ-40 מיליון שקל, בנוסף למה שהכניסה מהשכרתו בשנים האחרונות. איסתא רכשה את הקרקע לבניית המלון ב-2006 תמורת כ-5 מיליון דולר. במהלך השנים, איש העסקים והמלונאות, ראובן אלה, נכנס בשותפות עם איסתא. החברה כבר רשמה בזמנו רווח של כ-10 מיליון שקל ממכירת חלקה לאלה. איסתא דיווחה לבורסה לניירות ערך בת"א, כפי שפורסם כאן אתמול (ג'), על השלמת עסקת המכירה לאלה שהשלים את האופציה שהייתה לו לרכישת 50% מהמלון בו החזיקה איסתא. איסתא צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים רווח לפני מס של כ-26 מיליון שקל בגין עסקה זו.
מלון פאבליקהמלון פאבליקה
מלון פבליקה בהרצליה. צילום: יח"צ המלון לאיסתא נותרו עוד שליש מזכויות בנייה במגרש סמוך, שעליו יוקם מגדל משרדים. בגין חלק זה, איסתא צפויה לרשום עוד רווח של מיליוני שקלים. מלון פבליקה נפתח באוגוסט 2017. רשת ישרוטל חתמה על הסכם שכירות לתקופה של 10  שנים עם אופציה לשתי תקופות בנות 5 שנים כל אחת. ב-2014 חתמה איסתא על הסכם להשכרת המלון לידי השותף אלה לתקופה של 10 שנים. ב-2016 אלה הכניס כשותפה להסכם השכירות שלו את רשת ישרוטל. עפ"י הערכה דמי השכירות עמדו בתחילה על כ-8 מיליון שקל לשנה ועלו עם השנים. בשורה התחתונה, איסתא תרשום רווח של מעל כ-40 מיליון שקלים על המלון בלי קשר לדמי השכירות ששולמו ולמעשה, רושמת את עסקת פאבילקה כאחת הטובות שעשתה. אומנם היא לא מגיעה לרמת הרווח שהחברה רושמת במרלו"גים (מרכזים לוגיסטיים), אך בהחלט רווח נאה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםאיסתאמלון פבליקה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: