אא

הגיע הזמן לשנות כיוון ולהוריד את חובת הבדיקה בנחיתה: ״חבל על הכסף והחופש של האזרחים״

בזמן שהעולם חוזר לשגרה של לפני הקורונה ואחוז המאומתים בחו״ל נמצא בצלילה, בישראל עדיין ממשיכים עם הבדיקות. פרופסור גמזו בעמוד הטוויטר: ״למה אני והרבה אחרים נצטרך לשלם יותר מ - 60 שקלים לבדיקה בחזרה ארצה שלא נעשית היום בשום מקום בעולם המערבי המחוסן?

אולם בדיקות הקורונה בנתב״ג. צילום: פספורטניוז אולם בדיקות הקורונה בנתב״ג. צילום: פספורטניוז
בזו אחר זו מדינות העולם מסירות את הגבלות הקורונה כליל: שוויץ, בריטניה, צרפת, בולגריה, קפריסין ומדינות נוספות כבר הודיעו על החזרה לימים של לפני הקורונה, ובכך הן שמות את השנתיים האלו מאחוריהן בתקווה לחזרה מלאה לשגרה. כך אפשר לטוס למרבית המדינות בעולם ללא הצגת בדיקה שלילית, ובוודאי ללא הצורך לעשות בדיקה בעת הנחיתה. ארצות הברית, הודיעה לאחרונה על הסרת אחת ההגבלות המשמעותיות ביותר:  על הסרת חובת המסיכות בטיסות, כעוד צעד בדרך להסרת ההגבלות לחלוטין. ישראל הודיעה לאחרונה על הסרת חובת המסיכות, למעט אזורים ״בסיכון גבוה״, וכך למעשה בישראל נותרות שתי הנחיות קורונה - מסיכות באזורים בסיכון גבוה (משמע גם בטיסות) וחובת בדיקה גם למחוסנים ומחלימים בעת הנחיתה. הביקורת על מדיניות הבדיקות בנחיתה מרגיזה ובצדק - הישראלים טוענים כי ״עושים עליהם קופה״ ו״כופים עליהם בידוד״, והאמת - קשה להתווכח כשרואים את שאר מדינות העולם חוזרות לשגרה שלפני הקורונה. 

פרופ׳ גמזו נגד מדיניות הבדיקות בנחיתה: ״חבל על הכסף והחופש של האזרחים״

על החזרה לשגרה של מרבית מדינות העולם התייחס גם פרופ׳ רוני גמזו, מי שהיה פרויקטור הקורונה לשעבר. בציוץ בעמוד הטוויטר של בית החולים איכילוב, כותב גמזו: ״רבים מהישראלים המטיילים בימים אלו בחו״ל, מופתעים לגלות איך הקורונה נעלמה ברוב המדינות. הגיע הזמן לעשות את הדבר הנכון גם בישראל ולהסיר את המגבלות, את המסיכות, גם בחללים סגורים, בטח לתלמידי בתי הספר, למעשה בכל מקום, כי הקורונה כיום כבר לא מסכנת כבעבר״, כתב גמזו והוסיף: ״כמעט בכל המדינות לא מבקשים תעודות חיסון, תווים ירוקים, בדיקות PCR או אנטיגן. בצדק, כי התוספת של זה לכלל תחלואת הקורונה - שולית ביותר. אין מקום להמשיך עם בדיקות קורונה בכניסה לישראל, או בכל מקום סתם לאנשים בריאים ובטח לא להשאיר עשרות אלפי אנשים בבידוד עד התשובה״.  פרופ׳ רוני גמזו נגד הבדיקה בנתב״ג. צילום מסך גמזו מוסיף: ״חבל על הכסף והחופש של האזרחים, על האופרציה ועל הטרטור המיותר. אז אם הכל חכם ונכון ומוצדק בכל אירופה ואמריקה, למה בישראל אנחנו נשארים עם זה? למה אני והרבה אחרים נצטרך לשלם יותר מ - 60 שקלים לבדיקה בחזרה ארצה שלא נעשית היום בשום מקום בעולם המערבי המחוסן? דיווחו שקרוב למיליון ישראלים יוצאים ונכנסים לישראל סביב הפסח. לא חבל 60 מיליון שקל ישולמו על ידי האזרחים למימוש מדיניות לא עדכנית? גם אם יהיה עוד גל, נתמודד אז. אני קורא לממשלת ישראל לקבל את ההחלטות בהתאם. הגיע הזמן לשנות כיוון להתקדם״. 

רק כ-4% מהמאומתים בחודש האחרון הגיעו מחו״ל: הנתונים מגבים את דבריו של פרופ׳ גמזו

ואכן, אם מסתכלים בנתוני אתר משרד הבריאות שפותחים לכולם וכוללים את המספרים המדויקים והאמינים ביותר, ניתן לראות כי מגמת המאומתים שנכנסו לישראל נמצאת בצלילה. השיא היה בסוף מרץ, כשאז 7.4% מכלל המאומתים בישראל הגיעו מחו״ל, והוא ממשיך לצלול. כך לדוגמה ב-20 באפריל, הנתון עמד על 1.1%, נתון מזערי שכולל בסך הכל מאות חולים מתוך עשרות אלפי, וזאת נזכיר, אחרי שהישראלים יצאו בהמוניהם לחופשות הפסח.  כ-4% בממוצע בחודש האחרון, ורק 1.1% ב-20 באפריל. צילום מסך, מתוך אתר משרד הבריאות

במשרד הבריאות לעומת זאת מעדיפים שתהיו בבידוד, ותשלמו על הבדיקה

במשרד הבריאות מעדיפים לנקוט בגישה שמרנית, וטוענים כי הערך של בדיקות הקורונה בנחיתה בנתב״ג הוא גבוה, ויאפשר להם לאתר וריאנטים חדשים של הנגיף בכניסה לישראל. כך נראה כי כל עוד זה תלוי במשרד הבריאות וללא הנחיה מפורשת משר הבריאות וראש הממשלה, חובת הבדיקות תישאר עמנו עד להודעה חדשה, ונוכל רק לקנא במדינות העולם שחוזרות לשגרה אמיתית.  יהיה נכון למשרד הבריאות לעשות את השילוב הנכון לתקופה: להסיר את חובת הבידוד וגם לחזור לימי בדיקת הקורונה בחינם, וכך לחסוך לאזרחי ישראל 60 מיליון ש״ח. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: