אא

הונגריה מחכה לכם ב-2021: הכירו את המקומות הכי יפים בבודפשט רבתי

עיר הבירה בודפשט נחשבת לאחת הערים האירופאיות היפות והאטרקטיביות ביותר אך גם מחוץ לעיר עצמה מתרחש קסם אמיתי הכולל עיירות עתיקות, יקבים משפחתיים, נופים מרהיבים, תרבות עשירה ונהר דנובה אחד שילווה אתכם לאורך כל הדרך. מתכננים לטוס להונגריה בשנה החדשה?! הכתבה הזו היא בשבילכם, צפו גם בסרטון החדש שהכינו עבורכם // תוכן פרסומי

בודפשט. צילום: לשכת התיירות של הונגריה בודפשט. צילום: לשכת התיירות של הונגריה

בודפשט בירת הונגריה היא ללא ספק אחד היעדים האהובים ביותר על ישראלים ובצדק. משהו בשילוב של טיסות הישירות והקצרות מתל אביב לבודפשט, המקומות קסומים, התרבות התוססת, הגסטרונומיה האיכותית והמחירים המצוינים עובדים טוב עבור מי שמחפשים חופשה קרובה ואטרקטיבית. עכשיו, אחרי חודשים ארוכים בהם יכולנו רק לחלום על טיסות, חיסוני הקורונה עושים את דרכם אל העולם וזה אומר שמותר להתחיל לצפות ולהתכונן לחופשה הבאה שלכם ב-2021 ומה יותר מושלם מחופשה אורבנית עם אפשרות לצאת אל הטבע והמרחבים הפתוחים, כדי ליהנות מכל העולמות? בודפשט מציעה את החופשה האורבנית המושלמת, לגוף לנפש ולאינסטגרם, מה שהעניק לה את תואר "יעד התיירות הטוב ביותר לשנת 2019", על ידי האיחוד האירופי. תמצאו בה אטרקציות מדהימות לכל ימות השנה, כמו מרחצאות חמים של מים טבעיים (דוגמת מרחצאות סצ'ניי המפורסמים - Széchényi Spa), חיי לילה משובחים, מסעדות מעוטרות פרסים, פארקים נעימים, מוזיאונים מרשימים ואינספור מבנים עתיקים ופוטוגניים כמו בית הכנסת הגדול השוכן ברובע היהודי התוסס של העיר, בניין הפרלמנט, ארמון המלך ועוד.

 

לצד יתרונות העיר, לא ניתן להתעלם מכך שהונגריה בורכה בשפע של נופים עוצמתיים ומקורות מים. מסתבר שכדי לטעום מכל היופי שיש לה להציע, כל מה שצריך זה לתת קפיצה קטנה מהעיר. האזור המופלא העוטף את בודפשט נקרא "גרנד בודפשט", והוא מציע שלל אטרקציות שיבטיחו לכם ימי טיול בלתי נשכחים עם נוף מרהיב של ירוק אינסופי והשתקפות של נהר הדנובה. במרחק של עד שעה וחצי נסיעה מבודפשט, תוכלו ליהנות מטיולי שייט בסירה ממונעת לאורך הדנובה, לחקור כפרים ועיירות קטנות, לטעום מהקולינריה המקומית המסורתית, לגלות טירות וכנסיות קסומות מימי הביניים, לשוטט ביערות, לרכוב על אופניים ולחזות בנוף הפנורמי של רכסי הרים ועוד. ההגעה אל האזור פשוטה ואפשרית במגוון דרכים, בין אם זה ברכב, ברכבת, באוטובוס ואפילו בסירה השטה לאורך הנהר. אספנו עבורכם את כל הדברים שלא תרצו לפספס מחוץ לעיר.

להרגיש מלכותיים בארמונות של גודולו והטוון

במרחק של כ-30 ק"מ מבודפשט תמצאו את טירת גראסלקוביץ' הממוקמת בגודולו (Gödöllő). מדובר באטרקציה ידידותית מאד למשפחות, כזאת הרלוונטית גם בתקופה של ריחוק חברתי. פרנץ ג'וזף הראשון, הקיסר האוסטרי, מלך הונגריה ומלך בוהמיה ואשתו הקיסרית אליזבת (הידועה בכינויה סיסי), קיבלו את טירת הבארוק המפוארת כמתנת הכתרה מממלכת הונגריה. אחרי שתסיימו לגלות את העיצוב והריהוט המלכותי שנשמר בטירה, וכן את תיאטרון הבארוק בשטחה, הנחשב לנכס אירופי נדיר, תוכלו לצאת לטיול נעים בפארק הרומנטי המקיף את הטירה. בביקורכם בסביבה, גשו גם למוזיאון העיר, שם לצד התערוכה האינטראקטיבית על ההיסטוריה של העיר, תוכלו לראות גם יצירות שנוצרו במושבת האמנים גודולו - הנחשבת לאחת הקבוצות המשמעותיות ביותר של תנועת הפרישה ההונגרית. בעיר השכנה, הטוון (Hatvan), נמצאת אחוזה נוספת של שושלת גראסלקוביץ', הפועלת כיום כמוזיאון ציד עם אלמנטים ומשחקים אינטראקטיביים רבים. סביב האחוזה תמצאו אזור בילוי, מוזיאונים, מסעדות, פארק ואפילו מבשלת בירה מקומית.

להתקרב לטבע ברקבה (Rackeve)

רקבה מציעה שילוב מושלם של טבע אותנטי, אווירה של עיירה שלווה ושמחה ומפגש עם מקומיים אדיבים. בעיירה קיימת המורשת הסרבית של העיר וכן ממוקמת בה הכנסייה האורתודוכסית הגותית היחידה במדינה. בימי רביעי ושבת מתקיים "שוק הסירות" לאורך קו החוף של הדנובה, בו תוכלו לטעום מטעמים של יצרנים מקומיים. בימים בהם מזג האוויר מאפשר, ניתן לשוט בקאנו, סירת מנוע או דוברה וכך לשוטט בלגונות הפראיות ובאיים הלא מיושבים של הדנובה הקטנה. תוכלו לסגור את ביקורכם בספא אקוואלנד, המציע לאורחיו בריכת שחייה בעלת 4 נתיבים וכן בריכת מים תרמיים חמימים המגיעים ל- 38 מעלות צלזיוס (מומלץ לבדוק לפני את זמני הפעילות וההנחיות של המקום בתקופה זו). גראנד בודפשט. צילום: לשכת התיירות של הונגריה

אטייק: לטעום יין הונגרי

רבות נכתב על היין ההונגרי, שנחשב לאיכותי ובעל שם בינלאומי. כדי לטעום אותו באופן האותנטי ביותר, מומלץ להגיע לחבל הארץ אטייק (Etyek) הנמצא כ- 28 קילומטרים מהבירה (ניתן להגיע מבודפשט באמצעות אוטובוסים פרבריים). החל מאמצע שנות ה -60 של המאה ה -19 הפך האזור הזה ל"כרם של בודפשט", וכיום הוא מהווה מקום מפגש פופולרי בקרב חובבי יין ואוכל מכל קצוות תבל. תמיד תוכלו למצוא שם מרתף יין פתוח, או כרמים מסבירי פנים, אשר גאים להציע את היינות שלהם לטעימות מבקרים. בנוסף תוכלו גם להגיע לבית מלאכה לייצור גבינות, או אפילו לסדנה לייצור שוקולד בעבודת יד.

לבקר בפארק הסרטים של קורדה (Korda Filmpark)

תאמינו או לא אבל גם להונגריה יש הוליווד משלה והיא נקראת קורדה. הפקות קולנוע אמריקאיות מובילות צולמו בפארק הסרטים של קורדה בפאתי העיר. תוכלו להציץ בכל טריק מהצילומים בתערוכות במרכז המבקרים; לטייל בין חלקי הסט של רחובות ניו יורק וערי הרנסאנס ולהרגיש בעצמכם כמו כוכבי קולנוע לכמה שעות.

לחזור לימי הביניים בכפרים ובעיירות ציוריות

סנטנדרה (Szentendre) היא עיר של אמנים ונגני רחוב, אשר בגלריות ובמוזיאונים שלה תמצאו אוספים מרתקים ותערוכות מתחלפות. אם אתם חובבי מרציפן תשמחו לדעת שהעיר מפורסמת בייצור הממתק הנפלא. כמו כן, תוכלו לבקר במוזיאון האתנוגרפי באוויר הפתוח או בסקאנזן (Skanzen), שם מוצגים איורים בגודל טבעי של החיים ההונגריים הכפריים. ויסגראד (Visegrád ), הוא כפר שתקופת השיא שלו חלה בימי הביניים. כאן שכן ארמון הקיץ של המלך מתיאס קורווינוס "טירת ויסגארד", וכעת שרידיו האטמוספריים מנקדים את הנוף הפנורמי המרהיב הנשקף ממנו. אמנם יידרש מכם טיפוס מקדים, אבל הגמול מהתצפית לא יסולא מפז. אסטרגום (Esztergom), הוא מקום מושבו של הזרם הקתולי ההונגרי. הבזיליקה הנמצאת בו היא הגדולה ביותר בהונגריה והיא מחזיקה באוסף עשיר של אוצרות כנסייתיים. אוסף האמנות הקבוע במוזיאון הנוצרי כאן הוא המרשים ביותר מחוץ לבודפשט.

צפו בסרטון הקצר של לשכת התיירות

תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הונגריהבודפשטתוכן פרסומי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: