אא

החברה הגיאוגרפית ממציאה את עצמה מחדש: תשיק לראשונה טיולים בישראל

מתוך הבנה שהתיירים החדשים מטיילים היום ליד הבית, החברה הגיאוגרפית תשיק מחרתיים שני מוצרים חדשים: גלמפינג יוקרתי במדבר וחבילות הכוללות לינה, סיורים ייחודיים בבקרים והופעות בערבים. מנכ"ל החברה: "כשנפל האסימון שזה הולך להימשך הרבה זמן, הבנו שצריך לפתח טיולים בארץ"

מנכ"ל החברה הגיאוגרפית, רענן בן בסט. צילום: החברה הגיאוגרפית מנכ"ל החברה הגיאוגרפית, רענן בן בסט. צילום: החברה הגיאוגרפית
הרבה לפני שמישהו על פני כדור הארץ דמיין בחלומותיו הפרועים (חוץ מביל גייטס), שנגיף מסתורי יהפוך למגיפה כלל עולמית שתטרוף את הקלפים ותשנה סדרי עולם, למנכ"ל החברה הגיאוגרפית, רענן בן-בסט, היה ברור שטיולים מאורגנים עם ערך מוסף – זה שם המשחק. עכשיו כשהקורונה כאן, הגיאוגרפית - חלוצת ז'אנר הטיולים הגיאוגרפים המאורגנים - נאלצת להמשיך לשחק את המשחק במגרש חדש שעדיין לא כידררה בו. מגרש שבו התיירים החדשים מטיילים ליד הבית במקום בטואיצי' ושות'. "ברגע שנפל האסימון שזה הולך להימשך הרבה זמן, הבנו שצריך לפתח עולמות תוכן לטיולים שלא היו לנו עד כה. עד היום לא הוצאנו טיולים בישראל ומחרתיים (ה') נשיק שני מוצרים חדשים בארץ", מגלה בן-בסט בראיון לפספורטניוז. מהו המוצר הראשון שתשיקו?  "חבילות נופש המשלבות לינה, סיורים מרתקים לבחירה והופעות. החבילות הן של 2 לילות/3 ימים באמצע שבוע. החבילה הראשונה שתושק בחודש ספטמבר, כוללת לינה במלון ממילא היוקרתי בירושלים + סיור יומי לבחירה (כלומר 3 סיורים בסך הכל לאדם בחבילה) + הופעה בערב. החבילה השנייה שתושק בחודש אוקטובר, כוללת לינה בכפר הנופש מרום גולן ברמת הגולן + סיור יומי לבחירה + הופעות. המטייל למעשה קונה חבילת טיול מאורגן עם ערך מוסף בסטנדרט של החברה הגיאוגרפית".
מלון ממילאמלון ממילא
תגדיר טיול ליד הבית. מלון ממילא בירושלים. צילום יח"צ אלרוב מה מיוחד בסיורים שתציעו? "יצרנו 8 סיורים שאי אפשר לבנות אותם באינטרנט. בירושלים למשל, לא נציע עוד סיור טעימות בשוק מחנה יהודה כי כולם עושים את זה. בנינו סיורים מיוחדים מאוד. על אותו עיקרון של ירושלים, כך גם ברמת הגולן. לא נוציא סיור לבניאס אלא נפגיש עם אומנים מקומיים, נוציא סיורים סמוך לגבול ובכפרים ערביים עם מדריכים שזו ההתמחות שלהם". כמה תעלה חבילה? "כ-6,500 שקל בממוצע לזוג". מהו המוצר השני שתשיקו? "בתחילת חודש נובמבר נבנה מאהל יוקרה פרטי במדבר, באזור מצפה/שדה בוקר. גלמפינג ברמה הכי גבוהה שיש. חברנו למישהו שלפני הקורונה הפיק הפקות במדבר לתיירים מחו"ל. גם כאן נציע חבילת לינה עם תוכן איכותי. בקיצור, אנחנו ממציאים את עצמנו מחדש בישראל".
מצפה רמון. צילום: 123rfמצפה רמון. צילום: 123rf
"בתחילת נובמבר נקים במדבר גלמפינג ברמה הכי גבוהה שיש". מצפה רמון. צילום: 123rf אתה מדבר על השקת מוצרים חדשים בחודשים ספטמבר-אוקטובר-נובמבר. מה עם יולי-אוגוסט? "יולי-אוגוסט הם לא חודשים טובים לטיולים כי חם ועמוס. אגב היסטורית, חודש אוגוסט הוא לא חודש חזק אצלנו. המטיילים שלנו הם בגילאי 60 ויותר נכון להם לטייל אחרי יולי-אוגוסט. מזג האוויר יותר נוח ובמקומות עצמם יותר רגוע". ישראל היא שוק קטן ויש עוד חברות, דוגמת חברת פגסוס, שפעלו בחו"ל וכעת מוציאות טיולים מאורגנים בארץ "לכל חברה יש את הלקוחות שלה. אנחנו מייצרים משהו שאין אותו עדיין, ככה אני חושב. אני גם מזכיר לך שכל הקהל בארץ. הציבור פה. זה בדיוק כמו התחרות בחו"ל, רק פה. אני לא מאוד מוטרד מהתחרות". איך אתה מתמודד עם הקטסטרופה בענף? "קודם כל מייצר עודף אנרגיה כדי לא לשקוע. מקיים המון מפגשים עם חברות תיירות שמעניינות אותנו ומתאימות לפעילות שלנו לצורך שיתופי פעולה עתידיים. בודקים היתכנות לעתיד. בסופו של יום, אני רואה במשבר הזה גם הזדמנות. אני מאמין שכל שינוי הוא לטובה". האם גם לך המשבר הזה גרם לחשיבה מחודשת ולחישוב מסלול מחדש? "המשבר גרם לי לעצור ולראות אם מה שאני עושה ויוצר, מדויק ונכון לי ברמה של הכנסות והוצאות. המשבר הוא הזדמנות מטורפת לעצור ולהסתכל על מה שקורה בעולם, כך אני מתייחס לזה. הייתי שמח לסיים את התקופה הזו כבר לפני חודש-חודשיים, אבל בהתחלה זו הייתה הזדמנות נהדרת". איך הגיאוגרפית מתמודדת כלכלית עם המשבר? "מנהלים את זה כל הזמן מול כל הגורמים הרלבנטיים: בנקים, ספקים, לקוחות וכדומה. לשמחתי נכנסו לקורונה במצב טוב". האם החזרתם כסף לכל הלקוחות שביטלו? "התנהלו מול הלקוחות שלנו בצורה מושכלת. רוב הלקוחות קיבלו את כספם בחזרה. מקרים בודדים לא קיבלו כי הכסף נתקע בחו"ל. למשל, שיט בגלפגוס לא מחזיר כסף. הצענו זיכוי ללא הגבלת זמן ושם". איך אתם שומרים על קהל הלקוחות שלכם בימים אלה? "אנחנו עובדים בשימור לקוחות. יזמנו למשל, שיחות זום בהשתתפות מדריכים שלנו". עלמה זק ואלון נוימן כיכבו בסרטון מצחיק במיוחד של טריפולוג'י - מותג טיולי הג'יפים שלכם במשותף עם יזהר גמליאלי "נכון. טריפולוג'י יצרו סרטון הומוריסטי על מי יענה ראשון לטלפון בחברת טריפולוג'י כדי לרשום ביטול טיול בחו"ל (מומלץ לצפות בסרטון של טריפולוג'י המופיע בכתבה. ס.פ.ז). יש סרטון הומוריסטי נוסף על מה עושים מדריכי הטיולים שלנו כשאין להם עבודה. אני מאמין שכל זה יוכיח את עצמו בעתיד. זה שומר על קשר עם לקוח. אני מאוד מאמין שאם אתה שומר על איזה שהיא אנרגיה, אז אתה גם שומר על כושר. בדיוק כמו בריצה. אם מפסיקים לרוץ מאבדים את זה. הרעיון של לסגור את העסק עד יעבור זעם, לא מתאים לנו כחברה וכאנשים".

כמה מעובדי הגיאוגרפית הוצאו לחל"ת? "בחברה מועסקים 60 עובדים, 50 מהם הוצאו לחל"ת אבל לא בבום. הוצאנו לחל"ת בהדרגתיות. השארנו עובד בכל עמדה. בחשבונות, בתעופה, בהזמנות, באופרציה וכן הלאה. בשיווק לא השארנו כי אין שיווק. בנוסף, עובדים איתנו 150 מדריכי טיולים. לשמחתנו, עבור רובם זו לא עבודה יחידה שלהם. העובדים זה הדבר שהכי מדאיג אותי ויושב לי על הראש, הכתפיים והלב. לאורך השנים פיתחנו פה צוות אדיר. חודשיים לפני הקורונה לקחנו את כל העובדים לפרובנס כדי להגיד להם תודה. החזרה מחל"ת תהיה בטפטוף, זה ברור לי ואמרתי את זה לעובדים. אם המצב הנוכחי יימשך לאורך זמן אז זה יהיה קשה". האם קיבלתם סיוע מהמדינה? "לא קיבלנו כלום. אנחנו גדולים מדי לסיוע של המדינה. אנחנו בונים על התכנית של המדינה לסייע גם לעסקים הגדולים". אתה אופטימי? "אני לא יודע אם אני אופטימי אבל אני באנרגיה להמשיך לייצר ולעשות. יש לי אנרגיות לייצר יש מאין. אם לא נהיה עכשיו באנרגיה אז מתי. אנחנו מקבלים המון חיזוקים חיוביים מהמטיילים שלנו שמחכים לנו, שרוצים לנסוע. הקהל שלנו מחכה. אנחנו מותג חזק והמטיילים שלנו יחזרו כי הם רוצים לחזור אלינו. אם המוצרים שנציע בספטמבר-נובמבר בישראל יצליחו, אז יצרנו משהו שייתן לנו אוויר אבל בואי נדבר עוד פעם בדצמבר".
רענן בן בסטרענן בן בסט
"אני לא יודע אם אני אופטימי אבל אני באנרגיה להמשיך לייצר ולעשות". רענן בן בסט. צילום: יח"צ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםוידאוהחברה הגיאוגרפיתמשבר הקורונהטריפולוג'י

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: