אא

פספורט Review: החיזיון של אוחיון

בעמק החולה, על הדרך בין ראש פינה לקרית שמונה, נפתח “גליליון": קומפלקס מלונאי חדש ששם את העמק על המפה. התיירים הישראלים כבר עושים צ’ק אין, יצאנו לראות כיצד היזם חיים אוחיון מקווה שגם אלה מחו"ל יגיעו בהמוניהם

גלילון. צילום: אתר המלון||צילום: אתר המלון|צילום: אתר המלון| גלילון. צילום: אתר המלון||צילום: אתר המלון|צילום: אתר המלון|
like-128like-128
כשביצות עמק החולה יובשו אי שם בפיפיטיז של המאה הקודמת, אף מתיישב לא הפליג עם המחשבה שעל אדמת הכבול תתחולל בשנות ה-2000 של המאה ה-21 תקומה תיירותית. לתקומה הזו קוראים מלון גליליון (שילוב קריאטיבי של גליל ועליון) שנולד מתוך ראייה עסקית ואידיאולוגית של אדם אחד: חיים אוחיון. מדובר בפנטזיונר, יזם פורץ דרך הפועל למעלה מעשור למען קידום החזון שהגה תחת השם “ארץ הגליל והגולן". לדבריו, “הרעיון הוא לבדל את הגליל והגולן מיתר חלקי הארץ, כמו שטוסקנה מבודלת מאיטליה. זה מה שאני מנסה ליצור פה". ועד שהחזון שלו - הכולל בין היתר פתיחת  שדה תעופה בינלאומי בצפון - יהפוך מפנטזיה למציאות אוחיון הצליח להפוך בינתיים לבעלים של קבוצת הכדורסל “גליל עליון"; להקים את “קסם הגולן" – מבשלת בירה ומרכז מבקרים בקצרין; ואת מלון “גליליון" שלשמו התכנסנו כאן. “גליליון" הוקם על כביש 90 בדרך מראש פינה לקרית שמונה, סמוך לשמורת “אגמון החולה", בשותפות עם קיבוץ כפר גלעדי ובהשקעה של מיליון שקל וניכר, שהמיליונים הושקעו כאן בתבונה. קרי, המבנה השטוח (120 חדרים בשתי קומות בלבד) מתאים את עצמו לתבנית מולדתו. תכונה נדירה במחזותינו החמדניים, אפרופו פרויקט “הולילנד" בירושלים – מפלצת בטון שפוצעת את הנוף. בקומת הקרקע, לכל אחד מחדרי המלון - המשתרע על שטח של 90 דונם שהיו פעם שדות חקלאיים של קיבוץ כפר גלעדי – יש יציאה לגינה מטופחת. ואילו לחדרים בקומה העליונה- יציאה למרפסת. קומפלקס החדרים בנוי סביב בריכה מרכזית ובריכת ילדים שלמרבה הצער לא מוצלת מספיק.
צילום: אתר המלוןצילום: אתר המלון
צילום: אתר המלון מה בחדרים? כל הפסיליטיז של בית מלון המכבד את עצמו: החל ממיטת קינג סייז נוחה ומכונת אספרסו ועד טלוויזיה חכמה ומקלחת מרווחת עם ראש גשם. בסוויטות (יש שלוש כאלה), יש גם סלון מרווח בנפרד. חלק מהחדרים פונים אל הנוף היפה של שדות העמק וחלק פונים לבריכה. אתר הנופש המרשים כולל גם מתחם ספא מדוגם המצויד בין היתר בחמאם טורקי מרווח; מתחם קולנוע חיצוני בו מוקרנים סרטים בשעות הערב כולל חלוקת פופקורן על חשבון הבית; שני חדרי אוכל (אכלנו. אפשר לוותר על קינוחי הפרווה); אולם כנסים; ומזרקה נחמדה עם אפקט אורות הממגנטת אליה ילדים. והשוס: חדר יין. כל יום בין השעות 17:00-18:00 נערכות בו טעימות יין און דה האוס. “יש לנו כאן אך ורק יינות שיוצרו ביקבים מהאזור, למעט יקב אמריקאי אחד המייצר יין מענבים שגדלו כאן בצפון", אומר אוחיון. ואפשר לטעום שם גם בירה “בזלת", שאוחיון מייצר במבשלת הבירה שלו ב"קסם הגולן".
צילום: אתר המלוןצילום: אתר המלון
צילום: אתר המלון שוס נוסף, שקורם עור וגידים ממש בימים אלה הוא “שוק צפון" הנבנה בצמוד למלון. מדובר בשוק שמזכיר בקונספט שלו את שווקי האוכל של רמת החי"ל ונמל תל אביב. לדברי אוחיון, השוק יאכלס דוכני מזון, ברים ומסעדות על טהרת התוצרת המקומית וישרת את אורחי המלון ואורחים מבחוץ. לצד השוק, אוחיון מתכנן באוקטובר הקרוב גם הצבת בלון פורח כאטרקציה תיירותית. לצד כל זה, ל"גליליון" שת"פ עם “אגמון החולה" במסגרתו אורחי המלון יכולים ליהנות מסיורים בשמורה. עוד בתכנון: “ג’י פס" לאטרקציות בסביבה, כמו ביער השחור. “אנחנו רואים בזה מנוע צמיחה שיעורר גם את התיירות הנכנסת לישראל, ומקווים שמשרד התיירות יסייע במימון".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: כלליPassport Review

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: