אא

החל מהבוקר: צוותים של ביה"ח שיבא יבצעו בדיקות קורונה מהירות בכניסה לאילת וים המלח

החל מהבוקר (ה') יפעלו עמדות לבדיקות קורונה מהירות בכניסה לאזורי הנופש אילת וים המלח. העמדות ממוקמות בקיבוצים יטבתה, נאות סמדר (שיזפון), בנמל התעופה רמון, באילת ובאזור המלונות בים המלח. תוך כמה זמן מקבלים תוצאות בדיקה?

בדיקות קורונה במכשירי סופיה בכניסה לאיי התיירות הירוקים. צילום: באדיבות סופיה ישראל והמרכז הרפואי שיבא בדיקות קורונה במכשירי סופיה בכניסה לאיי התיירות הירוקים. צילום: באדיבות סופיה ישראל והמרכז הרפואי שיבא
אילת וים המלח, כידוע, הפכו השבוע לאיים ירוקים במסגרתם נופשים ישראלים מורשים להיכנס לאזורי הנופש בהצגת בדיקת קורונה שלילית. אתמול (רביעי) צוותי הרפואה של המרכז הרפואי שיבא עברו הדרכה לצורך הפעלת מערך הבדיקות המידיות באמצעות מכשירי "סופיה" ניידים בכניסה לאיי התיירות. לצורך הפעלת המערך הבוקר, יצאה אמש משלחת של כ-30 אנשי צוות שיבא, מיד בתום ההדרכה. את ימי הפעילות הראשונים בתפעול מכשירי הבדיקה הניידים ילוו מהנדסי חברת סופיה ישראל. עמדות הבידוק בהן יערכו בדיקות קורונה מהירות באמצעות צוות דוגמים והטכנולוגיה הניידת של סופיה ממוקמות: בקיבוצים יוטבתה ונאות סמדר (שיזפון), בנמל התעופה רמון ובאזור המלונות בים המלח. תחנות הבדיקה הוקמו ע"י מפקדת אלון של פיקוד העורף, מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, בשיתוף עיריית אילת והמועצה האזורית תמר. בתחנות פועלות עמדות דיגום המאוישות על ידי צוותי שיבא באמצעות הטכנולוגיה הניידת של סופיה אשר אושרה על ידי ה-FDA ומשרד הבריאות. בכל אחת מתחנות הבידוק המהירות יופעלו בין 2-5 מכשירי סופיה ניידים בעזרתן יערכו בדיקות קורונה מידיות תוך 15 דקות עם מתן תוצאה לנבדקים במקום, ללא צורך במעבדה או שינוע הדגימות. בשלב ראשון מתוכננות כ-150 אלף בדיקות מהירות שיבוצעו באמצעות המכשיר המאפשר לבצע כ-40 בדיקות קורונה בשעה, אשר פותח על ידי חברת הציוד הרפואי קווידל (Quidel) מסן דייגו, קליפורניה. ד"ר ענת פלס בורץ ועמית גוטקינד, שיצאו לאילת בראש המשלחת: "המשלחת שלנו מורכבת מאנשי צוות רפואי שמכירים את המשימה. הם יודעים לדגום ועושים את זה כבר חודשים רבים בבית החולים. אתמול עשינו את ההשלמות האחרונות של העבודה עם הטכנולוגיה הניידת של סופיה, כך שהאנשים המיומנים שלנו ביחד עם הטכנולוגיה, יחלו הבוקר את משימתם הלאומית".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםאילתקורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: