אא

היכן ניתן לצפות באורות הצפון?

לקראת סוף אוגוסט, הנחשב למועד תחילת העונה הטובה ביותר ליהנות מתופעת אורות הצפון, קבלו המלצה על מספר יעדים שבהם ניתן לחוות את "הזוהר הצפוני" בצורה הטובה ביותר

הזוהר הצפוני. צילום: 123rf|מלון סנטה אורורה. צילום: אתר אגודה|Fairbanks הזוהר הצפוני. צילום: 123rf|מלון סנטה אורורה. צילום: אתר אגודה|Fairbanks
  תיירים רבים מרחבי העולם נוסעים למקומות שונים במיוחד כדי לחזות בתופעה המרהיבה של "אורות הצפון" או בשמם הלטיני "אורורה בוראליס". אתר הזמנת הנסיעות Agoda ממליץ על מספר יעדים הנחשבים הטובים ביותר להנאה מתופעת זוהר הקוטב המרהיבה. כדי לחוות את חווית אורות הצפון בצורה הטובה ביותר, השמיים צריכים להיות חשוכים באמת. ברוב היעדים, האורות נצפים בצורה הטובה ביותר מסוף אוגוסט עד תחילת אפריל. לכן – עדיין לא מאוחר לתכנן את הנסיעה הקרובה למטרה זו.  

איסלנד

רייקאוויק, איסלנד. צילום: Shutterstock
איסלנד שוכנת קרוב לחוג הארקטי בצפון האוקיינוס האטלנטי, מה שהופך אותה לאחד היעדים הטובים ביותר לצפייה בזוהר הקוטב. ניתן לתפוס את האורות המרקדים בעיר הבירה רייקיאוויק, אך מחוץ לעיר הסיכוי לצפייה גבוה יותר. מומלץ לנסוע אל אחת מלגונות הקרחונים המפורסמות ביותר באיסלנד Jökulsárlón, שם נראה כי האורות הם רק קצה הקרחון. לינה במלון האלי קאונטרי (Hali Country Hotel), הנמצא במרחק של פחות מחמש עשרה דקות נסיעה מהלגונה הוא בחירה מצוינת עבור קבוצות קטנות של חברים, שכן הוא מציע דירות עם שני חדרים.

נורבגיה

אורורה בוראליס. צילום: pixabay
טרומסו היא בחירה פופולרית עבור מטיילים הרודפים אחר הזוהר לא רק בגלל הטיסות הנוחות (באמצעות טיסת המשך), אלא בשל העובדה שהיא נמצאת במרכז הזוהר הסגלגל, שם ניתן לעיתים לראות את האורות החמקמקים. טרומסו מציעה גם הנאה לחובבי האוכל והקונצרטים שכן מדובר בעיר תוססת עם פעילויות רבות כגון פסטיבלי אוכל ומוזיקה, לאורך כל השנה. מומלץ ללון במלון רדיסון בלו טרומסו (Radisson Blu Hotel Tromso), המהווה את נקודת המוצא האידיאלית לטיולים באזור, שכן הוא נמצא במרחק הליכה מהאטרקציות המפורסמות של העיר, כולל מוזיאון נורדנורסק, קתדרלת טרומסו וגלריה לאמנות קריין.

פינלנד

מלון סנטה אורורה. צילום: אתר אגודה
פינלנד אינה רק ביתו של סנטה קלאוס. במהלך העונה ניתן לראות את אורות הצפון כמעט כל לילה בלפלנד הפינית. בתנאים הנכונים, ייתכן שתוכלו להתבונן באורות ממש מכל מקום. בשל העובדה שהאורות יכולים להופיע ולהיעלם במפתיע, סביר להניח שתצטרכו להישאר בחוץ לזמן מה כדי לראות אותם. ניתן לשהות במלון סנטה אורורה ואיגלאוס החמים (Santa's Hotel Aurora & Igloos) בלב הכפר לוסטו, המאפשר לצפות באורות המרהיבים דרך בקתות איגלו מזכוכית. במלון יש מערכת התרעה על אורות הצפון, כך שהאורחים לא יחמיצו את החוויה הנדירה של פעם בחיים.

שוודיה: לפלנד השוודית

שטוקהולם, שוודיה. צילום: 123rf
שטוקהולם מהווה נקודת פתיחה מצוינת לפני שמצפינים אל לפלנד השוודית, כדי לתפוס את אורות הצפון בפארק הלאומי אביסקו. השמיים הכהים, הממוקמים הרחק מאורות העיר, גורמים לקרניים הירוקות להיראות חיות יותר. אם יתמזל מזלכם תוכלו לראות את זוהר הקוטב ישירות מחדרכם במקום האירוח Mattarahkka Northern Light Lodge. ממש לפני שהשמיים יהפכו לחשוכים, כדאי להספיק לעשות הפסקת קפה - Fika שוודית מסורתית!

אלסקה - ארה"ב

Fairbanks, אלסקה. צילום: אתר אגודה
יש הטוענים כי פיירבנקס (Fairbanks) הוא המקום הטוב ביותר לצפות בשמי הזוהר באמריקה, מכיוון שהוא ממוקם היטב מתחת לזוהר הסגלגל. ישנם דברים רבים אחרים לעשות בפיירבנקס מלבד לחכות לתצוגה המרשימה; תוכלו להירגע במוזיאון הקרח אורורה ותיהנו מקוקטייל ב- Icebar או לטבול ולהתחמם במעיינות חנה צ'נה המפורסמים. באזור זה בית הארחה  Fairbanks Moose Manor, מציע חדרים וסוויטות מרווחים וארוחת בוקר ביתית, רק כמה דקות מהעיר. עם מעט זיהום אור באזור, יש לך סיכוי טוב לתפוס את היופי של אורות הצפון בזמן השהות הנוחה במקום.

קנדה

ונקובר קנדה. צילום ShutterStock
ניתן לראות את אורות הזוהר מאזורים שונים בקנדה, בעיקר באזורים הצפוניים ביותר. 400 קילומטרים דרומית למעגל הארקטי, זוהר הקוטב הוא מחזה נפוץ ב-Yellowknife. ניתן גם לחנות בכפר אורורה, שם תקבלו מושבי צפייה חיצוניים מחוממים המסתובבים 360 מעלות לתצפית מלאה ללא הפרעה. אורורה דה לוקס ( Aurora Deluxe Guest House) הוא בית הארחה נעים ומודרני באזור והוא כולל מטבח ופינת אוכל משותפים לכלל האורחים, מה שמאפשר גם לרכוש ידידים מרחבי העולם בזמן ההמתנה למופע האור.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםלפלנדשוודיהקנדהאיסלנדצפון פינלנדאתר אגודה קוםנורבגיהאלסקהחופשה בלפלנד

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: