אא

״הפסד של 321 מיליון ליש״ט ל-2022״: נמל התעופה הית׳רו מתקשה לעמוד בעומסים

נמל התעופה הית׳רו חוזר לשגרה שאחרי הקורונה, עם הגבלות על מכסת הנוסעים היוצאים, ומשתף על הפסדים חסרי תקדים. עוד מוחה על החלטת רשות התעופה האזרחית בבריטניה, שלטענת הית׳רו, תביא לעומסים כבדים

תורים בהית'רו. צילום: shutterstock תורים בהית'רו. צילום: shutterstock
״הית׳רו ממשיכה להפסיד ואנחנו לא צופים דיבידנדים כלשהם ב-2022 - ההפסד המתואם שלנו לפני מס הצטמטצם מ-466 מיליון ליש״ט ל-321 מיליון ליש״ט כתוצאה ממספר נוסעים גבוה יותר״, כך נכתב  ״התחלנו לתכנן לפני 9 חודשים את שיא הקיץ והמשאבים שלנו על המסלול - התחלנו להגביר את הפעילות שלנו עוד בנובמבר 2021, ועודדנו את חברות התעופה ושירותי הקרקע לעשות את אותו הדבר. התכנון התבסס על ביקוש שיא בקיץ העולה על 85% משנת 2019. שכרנו 1,300 עובדים ב-6 החודשים האחרונים, ותהיה לנו רמה דומה של ביטחון עד סוף יולי, ממש כמו טרום המגיפה״, הוסיפו.

״המחסור בכוח אדם בשירותי הקרקע הינו הגורם העיקרי לעיכובים״

באתר של הית׳רו כתבו על המצב הנוכחי ועל הקושי, עוד הוסיפו כי כרגע, המחסור באנשי שירותי קרקע של חברות התעופה הוא הגורם שהוביל להגבלה על קיבולת הית׳רו. לדבריהם, מספר העובדים בשירותי הקרקע ירדו בחדות במהלך השנתיים האחרונות, כתוצאה מצמצום עלויות של חברות התעופה.  בהית׳רו משתפים כי מצבת כוח האדם הנוכחית מהווה 70% בלבד, לעומת התקופה שלפני המגפה. ״במחצית השניה של יוני כשמספר הנוסעים היוצאים עלה באופן קבוע על 100,000 ביום, התחלנו לראות עליה מדאיגה ברמות השירות הבלתי מקובלות עבור חלק מהנוסעים; עלייה בעיכובים להעלאת מטוסים לעמידה, תיקים של נוסעים שנמסרו באיחור רב לאולם הכבודה, ונקטנו בפעולה מהירה כדי להגן על הצרכנים על ידי החלת מכסה על מספר הנוסעים היוצאים״, כתבו בהודעה.  עוד הגיבו להצעה הסופית של רשות התעופה האזרחית בבריטניה שמציעה לחתוך בעלויות כדי לשפר את רווחיות חברות התעופה. עם זאת, בשדה התעופה אומרים כי מדובר בהחלטה שתביא לתוצאה גרועה יותר עבור הנוסעים. ״ההחלטה לא מאפשרת לנו תזרים מזומנים שיאפשר לנו להשקיע בתפעול ובהשקעות נוספות, כמו מערכת מזוודות חדשה בטרמינל 2 או מסלולי בידוק. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהתיירותמבזקיםחדשות עולמיותהית'רו

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: