אא

המאסטרים של עולם היין

מי נחשב יותר ״מאסטר ביין״ או ״מאסטר סומלייה״, מה ההבדל ביניהם ומה עליהם לעבור על מנת לזכות בתואר הנחשק?

מאסטר יין. צילום: 123rf מאסטר יין. צילום: 123rf
יש האומרים שרק אחד הוא ״מספר אחת״ אבל למעשה הכל יחסי, הרי ברגע נתון בו זוכה אדם אחד בתחרות ריצת 100 מ׳ או מוכרז כזמר השנה או מוכתרת כשפית השנה, באותו הרגע המונים נוספים ברחבי העולם זוכים בתואר זהה ועל כן ״מספר אחת״ הוא תואר יחסי. מעטים הם התארים בהם ההגדרה המדוברת הינה אוניברסלית ומוחלטת. ״מאסטר ביין״ ו״מאסטר סומלייה״ נמנים בין אלו. סרט מצויין בנושא העוקב אחרי שלושה אנשי יין בדרכם לקבלת התואר 'מאסטר סומלייה‘ - somm, הניע לאחר שיצא בשנת 2012 רבים להעמיק את עניינם בתחום היין ואף להתמקצע.

השתיקה יפה להבחנה בין שני התארים הנחשקים ״מאסטר ביין״ ו״מאסטר סומלייה״ היות וכבודם במקומם מונח ובכל זאת לדעתי ״מאסטר ביין״ הוא מאסטר המאסטרים.

ננסה לענות על כמה שאלות נפוצות:

1. מה ההבדל בין master of wine לבין master sommelier? MW ו- MS אלו שני אישורים מובחנים אשר אינם קשורים זה לזה. בדיקת ה- MW, המנוהלת על ידי ה- IMW, מאמתת את הסטנדרט הגבוה ביותר בכל ההיבטים של ייצור, סחר ושיווק יין, כמו גם נושאים בריאותיים, חברתיים וסביבתיים נלווים. בית המשפט למאסטר סומלייה הוא הגוף הבוחן הבינלאומי המוביל לסטנדרטים של ידע ושירות בענף האירוח והמשקאות. 2. מה עליכם לעשות על מנת להפוך ל-master of wine? כדי להפוך ל- MW עליכם להתקבל לתוכנית, לעבור את שלב ההערכה הראשון ואת בחינת ה- MW (תיאוריה, מעשי ועבודת המחקר) ולחתום על קוד ההתנהגות של IMW. התהליך אורך כ-3 שנים. 3. כמה מאסטרים ביין יש היום בעולם וכמה מהם נשים? כיום יש 409 מאסטרים ביין, המתגוררים ב -30 מדינות שונות (483 אנשים עברו את בחינת MW מאז 1953). כשליש נשי. 4. מה היתרון בהשגת התואר ״מאסטר ביין״? אולי היתרון החשוב ביותר הוא חברות ב- IMW: להיות חלק מהקהילה העולמית של Masters of Wine, שכל אחד מהם הוכיח את הידע והיכולת הגבוהים ביותר בתחום האמנות, המדע והעסקים של היין. מאסטרי היין מצוידים במגוון ייחודי של ידע מעשי ותיאורטי המאפשר להם לעבוד בכל הענפים בענף היין. לכל חובבי היין אמליץ בחום על צפייה בסרט somm אם עוד לא עשיתם זאת ואם קיימת בכם התשוקה והשיגעון הקל הנחוצים עבור השגת התואר הנחשק, לכו על זה! תהיו מספר אחת, תהיו מאסטרים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםפספורט Wine

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: