אא

המשנה ליועמ"ש בוועדת החוקה: "שוקלים טיסה במטוס חיל האוויר במקרים הומניטריים"

ועדת החוקה אישרה תקנות ליציאה מהארץ במקרים של טיפול רפואי, לוויה של קרוב משפחה או הליך משפטי. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, בוועדה: "הזכות להיכנס לארץ היא זכות יסוד אך מנגד עומדות זכויות יסוד נוספות כמו הזכות לחיים"

ח"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת. צילום: שמוליק גרוסמן ח"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת. צילום: שמוליק גרוסמן
ועדת החוקה, בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה היום (ב') את התקנות לצמצום החריגים המאפשרים יציאה מהבית לצורך טיסה מחוץ לישראל, כך שיכללו מקרים אלו בלבד: טיפול רפואי, לוויה של קרוב משפחה, או הליך משפטי. עוד קובעות התקנות כי מנכ"ל משרד הבריאות, נוסף למנכ"ל משרד התחבורה, יהיו רשאים לאשר יציאה שאינה כלולה בחריגים אלו, לצורך הומניטרי או אישי מיוחד. התקנות ייכנסו לתוקפן הלילה בחצות ויעמדו בתוקף עד ל-31.1.21 בחצות. עו"ד רז נזרי, המשנה ליועמ"ש התייחס לשאלות חברי ועדת החוקה בדיון שקיימה הוועדה בנוגע לבקשות יציאה מהארץ במקרים חריגים שאינם כלולים בתקנות ואמר: "הזכות להיכנס לארץ היא זכות יסוד אך מנגד עומדות זכויות יסוד נוספות כמו הזכות לחיים". עוד אמר, "אנחנו לא אומרים שיש מניעה משפטית בצעד הזה אך הצפנו קשיים בנוגע לפגיעה בחוק יסוד, ועמדנו על שלוש נקודות שלגביהן נמצא פתרון - שיהיו חריגים שיאפשרו יציאה למקרים הומניטריים ואחרים שנמצאים בתקנות, עמדנו על כך שתהיה אפשרות מעשית לשימוש בחריגים, כך שיתאפשרו טיסות במקרים כאלו והנושא צריך להיפתר עד מחר, כך שתימצא אפשרות אולי עם מטוס של חיל האוויר שייקח ליעד קרוב, או טיסות של חברות אחרות לא מסחריות, מבחינתנו משפטית צריכה להיות אפשרות להבאה והוצאה של אזרחים מסיבות הומניטריות". עוד אמר המשנה ליועמ"ש, "בנוסף, עמדנו על כך שלא תהיה תחולה מידית כדי לאפשר זמן התארגנות. הצענו אף יותר מ-72 שעות אך ניתנה יממה וחצי וזה מינימום נדרש מבחינתנו ברמה המשפטית. באיזון בין הפגיעה לבין הסיכון הבריאותי, אנחנו נגן על הליכים אלו". עוד אמר כי "לגבי אדם שיוצא מהארץ ולא מתעתד לחזור, אין סיבה למנוע יציאתו, זה נמחק בתקנות אך הוסכם שבאופן גורף ועדת החריגים תאשר כל בקשה כזו של יציאה חד כיוונית. זה לא רק וואן ווי טיקט, אלא גם חזרה של אדם למקום מגוריו הקבוע בחו"ל כמו סטודנטים. ועדת החריגים מורכבת ממנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד התחבורה ונציגיהם. המגמה היא לא לאפשר יותר מדי חריגים והם צומצמו. עמדנו על טיפול רפואי, לוויה והליך שיפוטי. הרעיון בקביעת המגבלות הוא בדברים שאין בהם שיקול דעת, אך זה לא אומר שמקרים אחרים לא יאושרו".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםועדת החוקה של הכנסת

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: