אא

הסכם בין אייר ברלין ולופטהנזה: הפרטים והמספרים

קבוצת לופטהנזה תשלם 210 מיליון אירו על 81 מטוסים ותקלוט כ-3000 מעובדי אייר ברלין. השלמת העסקה תלויה באישור של נציבות האיחוד האירופי והרשות להגבלים עסקיים בגרמניה. להערכת לופטהנזה, היא תשקיע בסך הכל כ-1.5 מיליארד אירו בהוצאות הכרוכות ברכישת נכסי אייר ברלין

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

אייר ברלין הודיעה, כי הגיעה להסכם על מכירת נכסים לקבוצת לופטהנזה בסכום של 210 מיליון אירו.

עפ"י הודעת אייר ברלין, ההסכם כולל את חברות הבת שלה: ניקי האוסטרית ו-LG Walter, וכן 20 מטוסים נוספים. העסקה כוללת גם העסקתם של 3,000 מעובדי אייר ברלין.

תומס וינקלמן, מנכ"ל אייר ברלין, אמר: "ההסכם עם לופטהנזה מבטיח עבודה לחלק נכבד מהצוות שלנו, אך נוכל לנשום לרווחה, כשנציבות האיחוד האירופי תאשר את ההסכם".

קרסטן שפור, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, הביע תקווה כי האיחוד האירופי יאשר את ההסכם עד סוף 2017. קודם לחתימת ההסכם, ציין שפור בראיון לעיתון 'ריינישה פוסט', כי העסקה במלואה תדרוש מלופטהנזה הוצאה של כ-1.5 מיליארד אירו, שתכלול השקעה במטוסים החדשים, בסלוטים של אייר ברלין ובהכשרת כוח אדם חדש. עיקר ההשקעה יוקצה לחיזוק ותגבור פעילותה של חברת הלואו-קוסט של הקבוצה, אירו-ווינגס. "נראה היום ציון דרך בהיסטוריה של לופטהנזה ואייר ברלין", סיכם שפור.

ההודעה על ההסכם הובילה לעלייה מיידית של 3% במניות לופטהנזה בבורסת פרנקפורט לרמה הגבוהה ביותר מזה 17 שנה.

במקביל לחתימת ההסכם עם לופטהנזה, הודיעה אייר ברלין, כי היא ממשיכה במו"מ עם איזי ג'ט וחברות נוספות על מכירת נכסים נוספים.

   

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: