אא

הערכה: בעלי אג"ח ט' לא ירצו את ישראייר במצב השורר בתעופה

אי.די.בי פיתוח מציעה לבעלי האג"ח סדרה ט' את ישראייר שבבעלותה כחלק מהסדר חוב אך במצבו הקשה של ענף התעופה ואי הוודאות העתידית, בעלי האג"ח, כך עפ"י הערכות, צפויים לסרב להחזיק בחברת תעופה

ישראיר. צילום: ספיר פרץ זילברמן ישראיר. צילום: ספיר פרץ זילברמן

אי.די.בי פיתוח הציעה באחרונה למחזיקי האג"ח סדרה ט' לקבל את חברת ישראייר במסגרת הסדר החוב של החברה. אך גורמים בשוק ההון העריכו כי בשלב הזה מחזיקי האג"ח ט' לא ירצו לקבל את ישראייר כחלק מההסדר מול בעל הבית, אדוארדו אלשטיין. זאת מכיוון שבשלב זה לא ידוע מתי השמיים יפתחו ומכיוון שישראל הפכה ממדינה ירוקה למדינה אדומה. מלבד זאת, עדיין לא ברור מה יקרה בשוק התעופה, ביום שאחרי הקורונה וכמה חברות תעופה ישראליות ישרדו את המשבר החמור. מה יקרה עם חברת אל על? האם יהיה מיזוג בין אל על וישראייר? האם חברת ארקיע תמשיך לפעול? כל משתנה כזה, כך מעריכים בשוק ההון, ישנה את התפיסה מבחינת מחזיקי האג"ח.

כזכור שני טייסי ישראייר, קובי ברוט וטל טריגל, העומדים בראש קבוצת משקיעים, הציעו לאי.די.בי לרכוש את ישראייר תמורת כ-90 מיליון שקל - מהלך שטייסי ישראייר מתנגדים לו. ידוע כי מחזיקי האג"ח העבירו מסר כי על מחיר כזה אין בכלל על מה לדבר והעריכו את שווי החברה בכ-120 מיליון שקל לפחות. גם בהערכת שווי שביצעה לא מכבר אי.די.בי לישראייר, הוערך השווי של החברה 31 עד 59 מיליון דולר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייראי.די.בי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: