אא

"הפגיעה בתיירות בגליל קשה יותר מבמלחמה"

דורית אלמליח, מנכ"לית עמותת התיירות "ארץ הגליל" מתריעה: "עסקי התיירות הקטנים בגליל שמרביתם משפחתיים - במצב קשה. לצערי האוצר לא הציע בשלב זה הטבות משמעותיות לבעלי העסקים הקטנים העצמאיים. דחיית מע"מ אינו מקל באמת"

צילום: 123rf צילום: 123rf
"מצבם של עסקי התיירות בגליל קשה יותר עקב מגפת הקורונה מאשר במלחמות ובאינתיפאדות", כך אומרת היום (ד') דורית אלמליח, מנכ"לית עמותת התיירות "ארץ הגליל". לדבריה, "חוסר הוודאות לתקופת הזמן בו יאלצו שלא לעבוד ולהתפרנס קשה אף יותר. הצפון, שכבר מזמן אינו יכול להתבסס בעיקר על חקלאות, הציע בשנים האחרונות תיירות במגזר הכפרי, וכיום נמצא מול שוקת שבורה של עצמאיים רבים, העובדים יחדיו בעסק המשפחתי, שאין להם יכולת השתכרות". לדבריה, מדובר על 6 מלונות גדולים המציעים 1,500 חדרים וכ-2,500 חדרי אירוח כפריים, ומסביבם מסעדות, אטרקציות, שמורות טבע ועוד. "כולם התרוקנו תוך מספר ימים מתיירות חוץ ופנים". אלמליח, המלינה על אוזלת ידה של המדינה, אומרת, "לצערי משרד האוצר לא הציע בשלב זה הטבות משמעותיות לבעלי העסקים הקטנים העצמאיים, דחיית מועד תשלומי המע"מ והמיסים אינו מקל באמת, כי בעוד חודשיים יאלצו לשלם כפליים, ומהיכן יביאו את התשלום לכך? הלוואות כולל קרן ערבות מדינה הם כלי קשה ולא בטוח. ניסיון העבר לימד אותנו כי הבעיה העיקרית של עסקי התיירות הינה תזרימית וכי מי שאין לו תזרים בכדי להחזיק מעמד בתקופה הזו, פשוט יאלץ לסגור את העסק - על כך חייבת הממשלה לדון כבר עתה ולא להמתין. אני קוראת לראש הממשלה להנחות את משרד האוצר לביטול או הפחתה בתשלומי המסים והארנונה לעסקי התיירות, לשקול מענקי פיצוי לתיירנים הקטנים לתקופה זו, ואת ראשי הרשויות לבצע הקלות מעשיות לעצמאיים בכלל העסקים הקטנים".  
GalileeGalilee
הגליל. צילום: באדיבות עמותת תיירות "ארץ הגליל"   עוד לדבריה, "המלונות הגדולים וכפרי הנופש באזור הצפון המעסיקים עובדים רבים, נסגרו וכי על פי ההערכות יעמוד הנזק השנתי של כלל ענף המלונאות בישראל על 4.2 מיליארד שקלים. המלונות בגליל ברובם קטנים ובינוניים, ואינם שייכים לרשתות שיווק עם גב כלכלי חזק, ולכן הפגיעה הכלכלית בהם תהיה קשה יותר. מנהלי המלונות יכולים לבצע תכנון לקראת מאי או יוני 2020, אבל קשה באמת לחזות מתי תסתיים התקופה, ולכן בעייתי לקבל הזמנות ולהתחייב לקבוצות תיירים מחו"ל או נופשים מישראל". זאת ועוד מציינת אלמליח כי בשבוע הבא תסייע עמותת התיירות גם בכלים לסיוע נפשי לתיירנים, בעזרת תכנית מומחים ממרכז 'משאבים' ברשותו של פרופ' מולי להד, וכי צוות עמותת התיירות מהווה בימים קשים אלו גשר בין המידע מהרשויות והארגונים הממשלתיים לגבי כלי הסיוע לתיירנים, כמו ממשרד התיירות, ביטוח לאומי, יועצים עסקיים ממעברים, מעוף בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה ועוד, המעניקים כלי עבודה מעשיים לתיירנים עם אחריות מקצועית לביצוע עתידי. אנו נמצאים בקשר טלפוני רציף, עם תיירנים בכל האזור, בכדי לרכז את כל הפניות והצרכים, לעודד ולשמור על כולם יחדיו וכבר מפתחים איתם מוצרים וחבילות תיירותיות בצפון ליום שאחרי. באיסוף החומרים מסייעים לנו סטודנטים בפרויקט 'שגרירי רוטשילד' מקרן אדמונד רוטשילד, הממפים את הצרכים של התיירנים. בתקווה שהכול יחזור לשגרה ונוכל לחגוג בשמחה, עם אתרי תיירות מלאים, את יום העצמאות".   "המלונות בגליל ברובם קטנים ובינוניים ואינם שייכים לרשתות עם גב כלכלי חזק, ולכן הפגיעה בהם תהיה קשה יותר". דורית אלמליח, מנכ"לית עמותת התיירות ארץ הגליל. צילום: יח"צ עמותה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץאפקט הקורונהגליל עליון

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: