אא

הפיתרון הישראלי שיעזור לכם להזמין אוכל בלחיצת כפתור בחופשה הבאה בארה״ב

חברת Grubhub, ענקית משלוחי המזון האמריקאית פועלת מישראל עם מרכז מחקר ופיתוח שאחראי על פתרון הסעדה במלונות, שיעזור לכם בחופשה הבאה להזמין אוכל בלחיצת כפתור

לוקרים לאיסוף אוכל במלונות. צילום: יח״צ לוקרים לאיסוף אוכל במלונות. צילום: יח״צ
ענף המלונאות הוא מהראשונים שנפגעו מנגיף הקורונה והוא  אחד האחרונים להתאושש ממנו. גם כשהמצב החל להראות סימנים חיוביים ועלו הביקושים לשירותי תיירות, גל האומיקרון  הגיע והחזיר את הגלגל אחורה. בשל כך, מלונות נאלצו למצוא פתרונות ודרכים להסתגל למצב החדש כדי שיוכלו להמשיך לפעול ולתת שירות לאורחים שלהם תוך כדי שמירה על המגבלות וההנחיות החדשות.  אחד מפתרונות אלו הוא פתרון הקשור להסעדה: Grubhub, ענקית משלוחי המזון האמריקאית, שהנה חלק מ-Just Eat Takeaway.com, מרקט פלייס מוביל ובינלאומי למשלוח מזון אונליין, מחברת בין יותר מ-32 מיליון סועדים עם האוכל שהם אוהבים מהמסעדות המקומיות האהובות עליהם. Grubhub מעלה את הזמנת האוכל באמצעות טכנולוגיית מסעדות חדשנית, פלטפורמות קלות לשימוש וחווית משלוח משופר, הכוללת יותר מ-300,000 מסעדות שותפות בלמעלה מ-4,000 ערים בארה"ב. לאס וגאס. צילום: shutterstock לחברה מרכז פיתוח בישראל, היחיד מחוץ לארה"ב, שמתמקד בפיתוח טכנולוגיות להזמנת, שילוח ואיסוף מזון בקמפוסים של אוניברסיטאות ובחללים סגורים בכלל. מרכז הפיתוח הוקם בשנת 2018, לאחר רכישה של סטארטאפ בשם Tapingo שפיתח אפליקציה המאפשרת לסטודנטים להזמין אוכל באיסוף עצמי בקמפוסים בארה"ב. כיום בעזרת טכנולוגיית הענן המפותחת בארץ, יכולות Grubhub התרחבו לתחומים נוספים כמו בתי מלון וריזורטים,  המאפשרות לאורחים להזמין אוכל, משקאות וכיבוד דרך אפליקציית Grubhub, וכך לדלג על התור ולפשט את תהליך ההזמנה.   

להזמין אוכל ולחייב את החדר: השירות של Grubhub

בשנה שעברה החברה החלה בפרויקט עם Resorts World Las Vegas, מדובר באתר נופש ענק עם יותר מעשרת אלפים חדרים ומסעדות. גם במקרה זה אורחי אתר הנופש יכולים להזמין אוכל מהמסעדות השונות שיש במקום באמצעות אפליקציית גראבהאב. אורח המגיע למלון ואין לו את האפליקציה יכול לסרוק קוד QR בכניסה למלון, להוריד אותה וכך ליהנות מהחוויה של המלון, במידה וכבר יש לו אותה, ברגע שיתפח אותה היא תזהה את המיקום שלו ותראה לו את האופציות הקיימות.   בתחום המלונות והריזורטים, החברה מעניקה שירותים בעולמות של רום סרוויס, טייק אוואי וכו' על ידי אינטגרציה למערכת ההזמנות (PMS) והמטבח (POS), וכך אורחים יכולים לחייב את החדר ישירות מהאפליקציה וההזמנה מגיעה ישירות למטבח של המלון. כמו כן, בעזרת אפליקציה ייעודית שהם פיתחו מנהלים את צי השליחים של המלון וכך פותרים בעיה לוגיסטית משמעותית שמלונות וריזורטים בגודל כזה מתקשים איתה מאוד כיום.  לוקרים לאיסוף אוכל במלונות. צילום: יח״צ מדובר בפתרון נוח לאורחים ולמלון שכן מדובר באתרי נופש גדולים, והזמנה דרך האפליקציה מאפשרת להם להזמין מכל מקום בו הם נמצאים, וקבלת האוכל בלי צורך בהמתנה או הגעה למקום עצמו. בנוסף, החברה אף מציעה פתרון של לוקרים מיוחדים לאיסוף האוכל, פתרון שתפס תאוצה בעקבות משבר הקורונה. מדובר על קבוצה של תאים שנמצאים בדרך כלל ליד הבריכה או באזור אחר במלון, אליהם ניתן להזמין את האוכל, והאורח בלחיצת  כפתור מקבל את האוכל. 

בעתיד הקרוב החברה מתכננת להשיק שיתופי פעולה נוספים עם מלונות וריזורטים בינלאומיים אחרים. 

מעבר לאפליקציה עצמה, במרכז המחקר והפיתוח הישראלי מפתחים גם ציוד חומרה שמשרת את המסעדות, ועוזר להן לנהל את המטבח ואת העומס, כמו קופה חכמה, קיוסקים להזמנות וכו'. טמיר קליין, מנהל מרכז הפיתוח בארץ: "המסעדה מעדכנת אותנו כמה מנות היא יכולה לייצר, הקופה ואפליקציית המובייל מדווחות לנו מה מצב התור במסעדה וכך האפליקציה יודעת באיזה שלב צריך לסגור את המסעדה להזמנות ומתי לפתוח אותה מחדש. כמו כן, אנחנו יודעים לנהל את פסי הייצור בתוך המסעדות. המערכות של החברה מאפשרות לייעל בכמעט 50% את תהליכי הייצור במסעדות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: