אא

"הקמפיין שמנהלת אילת להשארת שדה דב נגוע בצביעות"

כך אמר עו"ד דורון כוכבי, המייצג מאות בעלי קרקע בגוש הגדול, בעקבות החלטת הממשלה לדחות את פינוי שדה דב. "חברות התעופה המשתמשות בשדה הן בגדר ברי רשות שמשתמשים בקרקע שאינה בבעלותן"

שדה דב שדה דב

עו"ד דורון כוכבי, בעל קרקע בגוש הגדול, המייצג מאות בעלים נוספים, אמר בתגובה להחלטת הממשלה לדחות בשנה את ההכרעה על פינוי שדה דב.

"אותה עירייה שנאבקת להשאיר את שדה התעופה בלב הכרך התל אביבי תוך מסע הפחדות דמגוגי על פגיעה בתיירות, מקדמת את הוצאת שדה התעופה שלה למרחק כפול מהמרחק מתל אביב לנתב"ג".

עוד לדבריו, התכנית היזומה על ידי ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, להותיר חלק משדה דב כנמל תעופה אזרחי וצמצום משמעותי של זכויות הבניה המוקנות לבעלים הפרטיים של הקרקע מהווה מחטף בלתי מכובד ועומדת בניגוד למספר החלטות של בית המשפט וכן הסדרים שנעשו בידיעתו ובאישור הגורמים התכנוניים של העיריה.

עו"ד כוכבי תוהה "האם טיסות ליעדים באירופה הינן צידוק להפקעת זכויות קנייניות בעלות ערך רב מאלפי בעלי זכויות וכן המשך המפגע ומטרדי הרעש והזיהום של שדה זה המעיבים על איכות חייהם של אלפי משפחות המתגוררות באזור זה?״.

עוד לדבריו, "חברות התעופה המשתמשות בשדה הן בגדר ברי רשות שמשתמשים בקרקע שאינה בבעלותן, אלא שייכים לאלפי בעלי קרקע פרטיים אש חסכו והשקיעו והאמינו כי אכן יגיע יום ויוכלו להקים נכס מגורים לצרכיהם", אומר עו"ד כוכבי. עוד הוא מוסיף כי "ממשלת ישראל קיבלה החלטה לפנות שדה דב לפני מספר שנים ולאחר מכן מונתה אף ועדה מיוחדת לטיפול בנושא ולמרות זאת שינתה טעמה וקיבלה כעת החלטה הדוחה את פינוי השדה באורח חד-צדדי תוך הפרה בוטה של הסדרים ואף החלטות בית-המשפט. בעלי הזכויות עומדים על זכותם לפיצוי בגין הטרטור והפגיעה בקנינם. מדובר בנזק כולל בסדרי גודל של מיליארדי שקלים.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםשדה דב

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: