אא

התאחדות סוכני הנסיעות לשרים: סגירת נתב"ג בחגים - אסון לתיירות

בעקבות הכוונה להטיל סגר מלא כולל נתב"ג, מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות בפנייה לשרי הממשלה: "כשהחלו השמועות על סגירה אפשרית של נתב"ג, כחלום בלהות החלו הביטולים של ההזמנות שבוצעו בעמל ואין גבול לחששות ולייאוש"

טלי לאופר: צילום: תמר מצפי טלי לאופר: צילום: תמר מצפי

על רקע כוונת הממשלה להטיל סגר מלא הכולל גם סגירת נתב"ג, טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, שלחה הלילה מכתב לכל שרי ממשלת ישראל ובו היא הזהירה מפני ההשלכות על סגר כולל נתב"ג.

"סגירת נתב"ג בתקופת החגים תהיה אסון לענף התיירות ותהווה פגיעה אנושה בפעילות העסקית, בקשר עם יהדות התפוצות ובפעילות הבינלאומית של ישראל מול שאר מדינות העולם", כתבה לאופר.

עוד כתבה, "אני פונה אליכם בשם ענף משרדי הנסיעות ומארגני התיירות על שלוחותיו, כ-600 חברות המפרנסות למעלה מ-20 אלף מועסקים, בקריאה דחופה והכרחית לעשות כל שביכולתכם על מנת למנוע את סגירתו של נתב"ג בתקופת החגים. ענף הנסיעות המדמם מושבת מזה כ-7 חודשים לחלוטין. המשרדים, למעט טיפול בביטולים והחזרים כספיים, סגורים על מנעול ובריח. בעלי המשרדים מממנים מכיסם הוצאות כבדות, כשהגדולים בהם אף לא קיבלו כל סיוע מהמדינה ואלפי העובדים והפרילנסרים חיים בתנאי אבטלה וייאוש כואבים מלתאר".

עוד לדברי לאופר, "לאחרונה, לאחר מאמצים עצומים מכל הנוגעים בדבר, החלו ניצוצות אופטימיות זהירה כי תהיה לענף תקומה, עם תחילת ניצני פתיחת השמיים למספר יעדים מצומצם. הבשורה החשובה הזו הפיחה מיד רוח חיים בקרב הקהילה העסקית המתבססת על פעילות בינלאומית ופגישות פנים אל פנים. כמו כן, חיזק הדבר מאוד גם את יהודי התפוצות שהחלו לתכנן את איחודם המשפחתי עם קרוביהם שבארץ על מנת לחגוג יחד את חגי תשרי. כדרכו של הענף האופטימי הזה, אחזו העוסקים בו בשתי ידיים בסיכויי ההתאוששות המעטים והחלו מבצעים הזמנות עבור לקוחותיהם לתקופת החגים, למרות העובדים שבחל"ת, אין ספור השאלות, הצורך ללמוד פרוצדורות חדשות להבטחת בדיקות קורונה וחוסר הוודאות הגדול. הבסיס לתחושה אופטימית זו ולתחילת ההתעוררות נבע בין היתר מהידיעה כי בשל בדיקות הקורונה ואמצעי הזהירות הננקטים, היציאה לחו״ל והמעבר בנתב"ג בכניסה וביציאה נעשים תחת כל כללי הבטיחות הקפדניים הנדרשים".

לאופר המשיכה במכתבה לשרים, "כעת, משהחלו השמועות על סגירה אפשרית של נתב"ג, שוב, כחלום בלהות החלו הביטולים של ההזמנות שבוצעו בעמל ואין גבול לחששות ולייאוש העוטפים את הציבור כולו מהמחשבה שיתכן וכל התכניות והעמל שהושקע ירדו כולם לטמיון. הנוסעים, שרק החלו להתרגל בחזרה לאפשרות שיוכלו לחזור ולטוס לחו"ל, יאבדו אמון לחלוטין וימנעו גם בעתיד הנראה לעין מביצוע הזמנות. הסוכנים יאלצו שוב להתמודד עם גל החזרים וביטולים מול חברות התעופה והצרכנים ועובדי הענף יוותרו ללא אופק תעסוקתי. כך ייצא שלא רק שהליך השיקום של הענף ייעצר, אלא יחזור חדשים אחורה ללא שום אופק להחייאתו".

לאופר מסיימת את פנייתה לשרים, "נתב"ג ערוך לחלוטין להכיל ולשנע נוסעים בבטחה ובזהירות וכך גם חברות התעופה. הנוסעים עוברים בדיקות קורונה, כל כללי הזהירות ביציאה ובחזרה מתקיימים ולפיכך אין שום הכרח לסגור את נתב"ג כחלק מסגר, אם יתקיים. אנו פונים אליכם בזעקה לסיוע דחוף במניעת סגירת נתב"ג ומניעת פגיעה אנושה בענף התיירות, בצרכן הישראלי, בקשר עם יהדות התפוצות ובפעילות העסקית והבינלאומית של מדינת ישראל מול מדינות העולם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםהתאחדות סוכני הנסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: