אא

התנצחות בין הנאמן למוטי בן משה באסיפת בעלי האג"ח

עו"ד נאור: "בעיני ההתנהלות המשפטית ולהלך אימים על המציעים האחרים לא נכון ולא ראוי. בן משה: "לא רוצה להתפלמס עם אופיר, נראה לי שהוא נהנה מזה. מבחינת ההצעה שלנו חושבים שיש פה שיפור". דמרי: "ההצעה שלנו הולכת ישר, בלי סיפורים, אופציות, תוך שנה וחצי מנפיק את החברה ואם לא, אתם מקבלים את הכסף שלכם"

ישראייר. צילום: עידו וכטל ישראייר. צילום: עידו וכטל
אסיפה סוערת של בעלי אג"ח סדרה ט' של אי.די.בי פיתוח בעניין מכירת ישראייר נערכה היום (ב') . עו"ד אופיר נאור הנאמן של אי.די.בי פיתוח אמר על דרישת דמרי, כי ההצעה בתוקף עד שיהיה פסק דין חלוט של בית משפט העליון: "יש לנו עם זה קושי משפטי דרמטי". על ההצעה של דור אלון אומר אופיר נאור: "הם שלחו לנו מכתב כי היה ומחזיקי האג"ח יבחרו את ההצעה החדשה, אנחנו לא יודעים אם ההצעה החדשה היא זו שתבחר, כי בית המשפט העליון יכול לקבוע שלא היינו בסדר... רואה עם זה הרבה קשיים." לגבי ההצעה המשודרגת של ב'י.ג'י. איי ורמי לוי אמר עו"ד נאור: "יש שיפור ברכיב המזומן ל-121.5 מיליון שקל, משני מקורות, אחד ב'י.ג'י.איי והמקור השני של רמי לוי, שיש בו הבעת אימון שזה נכנס מרמי לוי ישירות. מקבלים בשלב ראשון 25% מההון של ישראייר שבהמשך אמור להיות מוחלף מהון של חברה ציבורית, ב'י. ג'איי, איי, יש תחלופה למכירה של המניות בעד 40.5 מיליון שקל בעוד שנתיים. הסיכון שזה לא יצא אל הפועל נמוך משמעותית". עוד הוסיף עו"ד נאור כי: "אני אוהב את כל ההתנהלות של רמי לוי. תמיד עמדו במועדים וערך הסינרגיה שנותנים. עוד לא קיבלתי את ההחלטה שלי. לדעתי סיכויי הערעור של דור אלון נמוכים מאוד". עו"ד רונן מטרי המייצג את מוטי בן משה אמר כי: "דור אלון לא שמחה עם הסיטואציה שבהליך הראשון לא התקבלה החלטה נכונה. בשורה התחתונה דור אלון סבורה שהיה צריך לאשר את ההצעה שלה מה-14.12. אנחנו מגישים ערעור... אם יתקבל הערעור, מה שהיה באותו זמן יתקבל. אם לא, אז ההצעה שנתנו כעת תתקבל". מוטי בן משה הבעלים של דור אלון: "אני לא מתכון להתנצח. בשינויים שעשינו חלופה ראשונה מציעה 130 מיליון שקל במזומן ועוד 2.4% ממניות דור אלון שהם 31.5 מיליון שקל, עם אופציית מכר של המניות תמורת 24.8 מיליון שקל. יש פה אופציית הגנה. חלופה שנייה נשארה אותו דבר. מזומן מלא של 168.4 מיליון שקל. אופיר אמר שהחלופה הנוספת שהכנסנו מורכבת. אני חושב שההחלטה צריכה להיות שלכם. היא מוצעת כי קבלנו מסרים ממחזיקים שונים אני מעוניין בחלופת האפסייד אבל רוב המחזיקים מעוניינים במזומן. כך שלכל ערך נקוב אתה או את יכולים להחליט איזו חלופה אתם מעדיפים. הדבר הזה נותן לכם גמישות מקסימלית כמחזיקים להגיע לשווי הצעה מיטבית. בנוסף אנחנו הארכנו את תקופת האופציות משנתיים לארבע. זה לא סוד שתקופת עידן התעופה לא הדבר הכי מזהיר. השנה הקרובה 2021 לא אמורה להיות מהשנים הכי מזהירות של ישראייר ובעולם התעופה בכלל. המניות אצלנו הם מניות סחירות. אני לא חושב שצריכים להוכיח את רצינות ההצעה. ככל שהיא תאושר על ידי בית משפט, הגדלנו את הערבות מ-20 מיליון שקל למעלה מ-40 מיליון שקל לאחר אישור בית משפט. בשבוע האחרון היו לנו שיחות עם הנהלת ישראייר. הגענו להבנות עם ההנהלה, שבכפוף להסכם שייחתם התחייבות עבר והווה יומרו עד 15 מיליון שקל למניות דור אלון. ככה שהיקף ההצעה הוא גבוה משמעותית להנהלת ישראייר. כל נושא המניות והחלופה, דור אלון היא המניה המוצעת לטוב ולרע, דור אלון חברה צומחת. היא לא חברת דלק מאז שאני לקחתי אותה". עו"ד נאור: "בעיני ההתנהלות המשפטית להלך אימים על המציעים האחרים לא נכון ולא ראוי". מוטי בן משה: "רצינות שלנו הוכחה לאורך השנים בהרבה עסקאות שאני הובלתי והשלמתי ואותו דבר דור אלון. ככל שבית המשפט המחוזי יאשר את ההצעה שלנו, אז ניתן את הערבות הנוספת". עו"ד נאור: "אתם עושים פה בלגן מטורף משפטית". עו"ד מטרי: "לא עושים בלגן, אם בית המשפט העליון יקבל את הערעור, אז ההצעות האלה לא תקפות וחוזרים להצעות הקודמות". בן משה: "אני לא רוצה להתפלמס עם אופיר, נראה לי שהוא נהנה מזה. מבחינת ההצעה שלנו חושבים שיש פה שיפור". אחד המחזיקים: "גם נצביע לכם, גם נלך לעוד שנה לבית משפט לשחק משחקים. כמי ששומע את ההצעה מהצד מגחכים עליה, לא רציני מה שאתם עושים." בן משה: "ההצעה שלנו 168.4 מיליון שקל. תבחרו בה, ואז לא נצטרך ללכת לבית משפט". יגאל דמרי: "ההצעה שלי לא השתנתה, השינוי היחיד בעקבות המכתב לערעור לעליון של דור אלון. למרות שמספרים שיגאל רק קבלן, הכסף נמצא בחשבון במזומן. ההצעה שלנו הולכת ישר, בלי סיפורים, אופציות, תוך שנה וחצי מנפיק את החברה, ואם לא, אתם מקבלים את הכסף שלכם. אני מאמין שתהיה תמורה לכולם, לבעלי האג"ח ולי. הצעה פשוטה, ברורה וישימה. דור אלון מנסים לרכב מכל הכיוונים. מי שיזכה שתהיה לו בהצלחה. לא הולך להשאיר 150 מיליון שקל בחשבון ואחכה עד מתי שיוחלט". לאחר חילופי דברים בין עו"ד נאור לעו"ד מטרי בעניין ההליך המשפטי עפ"י איום בן משה, דמרי הבהיר: "בעקבות מה שקרה באסיפה אני מסיר את הדרישה שלי לפסק דין חלוט. אני לא אוהב את המשחקים האלה". חיים שלום השותף של רמי לוי לרכישת ישראייר: "נתנו הצעות בזמן, לא נתנו בבוקר הצעה על 143 מיליון שקל ובערב 170 מיליון. הלכנו לפי הכללים, וזה חשוב לאג"ח שהלכת לפי הכללים. יש לנו לקוחות של מאות אלפים, סינרגיה אדירה מבחינת ישראייר. באים להפוך חברה ששווה פי כמה וכמה, לתת לישראייר צדדים שאין לה, בתי מלון, וכו' לקנות כרטיסים בצורה פשוטה, נוכל להביא את החברה להישגים". יגאל דמרי: "למרות שההצעה שלי הצעה עצמית דרך דמרי השקעות. אם אני זוכה לא הולך לשעבד את מניות ישראייר, יש רשת של סופרמרקטים שיש לה 500 אלף חברים רוצה להיכנס 20-25% בחברה. אני נמצא בשוק ההון מ-2004 כל הערכות שלי עד היום לא טעיתי, ואפילו התוצאה הייתה טובה יותר. אני לא הולך לבית משפט".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: