אא

התעכבה או בוטלה הטיסה? כך לא תפסידו את מה ששילמתם

אלה דברים שיכולים לקרות מסיבות שונות ומגוונות שאינם נמצאים בשליטתנו, אך עלינו צריכים להיערך לכך

תמונה: shutterstock תמונה: shutterstock
אחד הפחדים הגדולים ביותר של כל אדם שעומד לטוס לחו"ל, טיסה לה הוא חיכה זמן רב ועבד קשה מאוד בשביל שיוכל לממן אותה, היא לקבל הודעה שהטיסה מתעכבת או מתבטלת. לצערנו, בשנים האחרונות, בוודאי בתקופת הקורונה, היינו עדים לא מעט למקרים בהם טיסות התבטלו, כתוצאה מהחלטות של ממשלות לסגור את שדה התעופה באופן מיידי או מהחלטה של חברת התעופה לנהוג כך. צריך לומר, שזה נכון לא רק לתקופת הקורונה אלא גם בימים רגילים, בוודאי אם ישנם אירועים יוצאי דופן, כמו למשל מלחמות (כפי שקרה למשל בעת מלחמת רוסיה-אוקראינה, אז בוטלו טיסות למדינות אלו). מקרים של עיכובים הם נפוצים יותר מאשר מקרים של ביטולים. צריך לציין, לא מדובר בעיכוב של חצי שעה או שעה, כפי שנהוג לא פעם בגלל סיבות טכניות או אחרות, אלא מדובר על עיכובים משמעותיים שיכולים להשפיע על אופי הטיול ואף לאלץ את הנוסע לבטל אותו. אחד המקרים השכיחים,הם מחלה או פציעה המונעת מהנוסע לטוס.

מה עלינו לעשות במקרים כאלו?

על מנת להגן על ההוצאה שלנו במקרים כאלו, עלינו לרכוש ביטוח טיסה. המשמעות של פוליסה זו, היא לאפשר לנו לקבל פיצוי כספי בגין עיכוב או ביטול הטיסה. לשם כך, אנחנו יכולים לרכוש את הפוליסה, מספיק זמן לפני מועד הטיסה, ואז מתרחש שינוי בדמות עיכוב משמעותי או ביטול, הרי שאנחנו יכולים לממש את הפוליסה ולקבל החזר כספי על פי התנאים שלה וסיבת העיכוב או הביטול. צריך לציין, ישנם מקרים ספציפיים מאוד בהם חברות התעופה מחויבות לספק אופציה חלופית או לזכות את הנוסע. זה לא קורה בכל מקרה ובוודאי שזה לא קורה אם הנוסע עצמו נאלץ לבטל את הטיסה בגין מחלה או כל דבר אחר. גם במקרים כאלה, פוליסת ביטוח נסיעות יכולה לעזור, מאחר והוא למעשה מבטח את עצמו מפני מצב בו עליו לבטל את הטיסה ואז חברת הביטוח תפצה אותו בסכום מסוים. לפני שרוכשים פוליסה חשוב מאוד לבדוק את כל התנאים שלה, לבדוק אילו כיסויים היא כוללת ועד כמה רלוונטית לצרכים שלנו, בהתאם לסוג הטיסה ולתנאים איתם אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מתמודדים.

איך רוכשים פוליסה בצורה נכונה

בשביל לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות יש לפנות לאתר Wobi, לבצע השוואת מחירים בין פוליסות שונות, לקבל הצעות מחברות הביטוח ולראות איזו הכי משתלמת, הן מבחינה כלכלית והן מבחינות אחרות, למשל תנאי הפוליסה ואופי הכיסוי. כך אנחנו נוכל לרכוש פוליסת שתתאים לצרכים שלנו, תתאים לתנאים שלנו וכן תתאים מבחינת העלויות שנידרש לשלם והכיסויים שנוכל לקבל. תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ביטול טיסהתוכן פרסומי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: