אא

וינה בסטייל: לפגוש את רמברנדט, ואן גוך ופיקאסו במוזיאון אלברטינה או להשקיף על העיר מהגלגל הענק בפארק פראטר?

תרבות, אמנות ואדריכלות קלאסית משתלבים בהרמוניה מושלמת בעיר המודרנית והעכשווית המציעה שלל אטרקציות ובילוי לכל הגילאים ולכל הטעמים. אז מה החלטתם? לתפוס שלווה בגנים המטופחים של ארמון בלוודר או לעוט על מציאות בפריימרק?אולי לאכול שניצל וינאי ולקנח בשטרודל תפוחים?

כשווינה ההיסטורית פוגשת את וינה העכשווית . צילום: shutterstock כשווינה ההיסטורית פוגשת את וינה העכשווית . צילום: shutterstock
לפגוש את רמברנדט, ואן גוך ופיקאסו במוזיאון אלברטינה או להתמזג בנחשול התיירים בקתדראלת סט. שטפן? להתגנדר למופע בבית האופרה או להשקיף על העיר מהגלגל הענק בפארק פראטר? לתפוס שלווה בגנים המטופחים של ארמון בלוודר או לעוט על המציאות בכלבו פריימרק? או סתם לאכול שניצל וינאי ולקנח בשטרודל תפוחים? וינה הקיסרית היא מכלול של טעמים וסגנונות, בילויים והנאות, פינות חמד ואטרקציות תיירותיות. סיור מקיף במרכז העיר העתיקה יוביל אתכם למגוון אתרים מרתקים: כנסיית קרל - כדאי לטפס במעלית אל הצריח, לצפות בציורי הקיר ולהשקיף על כל העיר. בית האופרה - אחד המבנים המרהיבים והחשובים בעיר ואחד מבתי האופרה הנחשבים ביותר בעולם. מדרחוב קרנטנר - מדרחוב רחב ושוקק חנויות יוקרה, בתי כלבו, מסעדות ובתי קפה. קתדראלת סט. שטפן - כנסייה עצומה, שמגדל הפעמונים הגבוה שלה נראה בכל העיר. כדאי להיכנס ולצפות בשלל יצירות האמנות והאדריכלות. מוזיאון אלברטינה - אחד המוזיאונים החשובים בעולם, המציג יצירות של מיטב האומנים הקלאסיים והמודרניים. ארמון הופבורג - היוקרה והפאר והמוזיאון של הקיסרית סיסי ולצידו המוסד המפורסם, בית הספר הספרדי לרכיבה ובסמוך, הספרייה הלאומית. המוזיאונים התאומים - מוזיאון הטבע ומוזיאון התרבות ההיסטורית, בית הפרלמנט, בית העירייה, הבורג-תיאטר, ועוד שפע של מבנים מרשימים, וביניהם וסביבם גינות נוי מטופחות. לא להחמיץ את גן הוורדים. צילום: vienna tourist board

מלכים, קיסרים וציירים

אם אתם חובבי מלכים וקיסרים וגם אם לא, יש שני ארמונות חובה בווינה: בלוודר ושנברון. כשמדובר בארמונות הפאר של וינה, חייבים להזכיר גם את הקיסרית המפורסמת של האימפריה, מריה תרזה. ארמון בוולדר, על הגנים המטופחים, שלל הפסלים והמזרקות המקיפים אותו, משמש כיום אכסניה לתערוכות אמנות קבועות ומתחלפות. הארמון הייחודי נבנה במשך 11 שנים בתחילת המאה ה-18 ע"י הנסיך אויגן משושלת סבויה, ומאוחר יותר הפך למשכן הקבע של הארכי-דוכסית, קיסרית האימפריה האוסטרית, מריה תרזה, שהייתה אשתו של הקיסר פרנץ, אך למעשה נתנה את הטון וניהלה את האימפריה כולה. ואם לא שמעתם עדיין על הצייר הלאומי המפורסם של אוסטריה, גוסטב קלימט, שתערוכת קבע של חלק נכבד מיצירותיו מוצגת בארמון, זה הזמן והמקום. קלימט אומנם נפטר ב-1918, אך ציוריו הפכו ליצירות מופת חשובות, ואחת מהן נרכשה ע"י איל ההון האמריקני, רון לאודר, בסכום שיא עולמי של 135 מיליון דולר. ארמון שנברון העצום, אחד מסמליה המובהקים של העיר, שזכה להכרת אונסק"ו כאתר מורשת תרבות עולמית, מציג במגוון חדריו ואולמותיו את העושר, היוקרה והמותרות, מהם נהנתה האצולה. בנייתו של הארמון החלה ב-1696 ע"י הקיסר ליאופולד הראשון, אך הקיסרית מריה תרזה עיצבה אותו מחדש עפ"י רוחה והפכה אותו למעשה למרכז הפוליטי והתרבותי של האימפריה. הקיסר האחרון, שנולד ומת בארמון ב-1916, היה הקיסר הנערץ פרנץ יוזף, שאף ביקר בירושלים.
צילום: vienna tourist board אומנם לא ארמון, לא כנסייה ולא מוזיאון אבל ביקור בווינה אינו שלם ללא בית הונדרטוואסר. המבנה הייחודי ויוצא הדופן, המהווה חזית לרובע מגורים, הוקם בהשראתו וביוזמתו של האמן והאדריכל האוסטרי יהודי, פרידנסרייך הונדרטוואסר, נחנך ב-1986 ומהווה אחת מהאטרקציות המובילות בעיר. למרות שהוא לא ממוקם במרכז העיר העתיקה, מומלץ מאד לא להחמיץ.

ומה עם קצת קניות וחיי לילה?

לווינה, מסתבר, יש הרבה מה להציע. אם החנויות המהודרות במדרחוב קרנטר נראות לכם יקרות מדי, ואכן הן יקרות, סורו לרחוב מריה-הילפר, בו מרוכזים כל בתי הכל-בו הפופולריים. ואם אתם ממש נלהבים לחזור הביתה עם מזוודה גדושה, סעו לבלות יום שלם במרכז הקניות, אחד הגדולים באירופה, מדרום לעיר, SCS, ושם תמצאו מגוון עצום של חנויות, את כל הרשתות הגדולות, את המותגים הבינלאומיים, את להיט השופינג האירופי, כלבו פריימרק, וגם שלל מסעדות ובתי קפה ואף מתחמי שעשועים לילדים. ואחרי שמיציתם את הקניות והאטרקציות בשעות היום, בקרו ברובע גרינצינג בצפון העיר המציע שלל בתי קפה, בתי יין, מועדונים, מוסיקה עממית ומודרנית, נגנים וזמרים בהופעות חיות, עד השעות הקטנות. אז איך כיצד טסים לוינה? כבר זמן רב שבירת אוסטריה הפכה למוקד חשוב ומאכזי של חברות התעופה הסדירות והלוא קוסט במפעילות טיסות יומיות מישראל אליה: בין החברות הבולטות הטסות בקו: אל על, אוסטריאן איירליינס, ריינאייר וחברת וויז אייר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםאוסטריהוינהחופשה באוסטריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: