אא

ספרד במיטבה: וולנסיה מכירים?

ולנסיה, העיר השלישית בגודלה בספרד, היא יעד אטרקטיבי לכל המשפחה: שפע של אטרקציות, שופינג, קולינריה וכדורגל. קבלו את כל הסיבות מדוע כדאי לכם גם לבקר בעיר האטרקטיבית

ולנסיה. צילום: Shutterstock ולנסיה. צילום: Shutterstock

שמה של ולנסיה נקשר לזן המתוק והפופולארי של התפוזים. אבל ולנסיה היא לא רק תפוזים. העיר השלישית בגודלה בספרד מספקת לא מעט סיבות טובות לביקור בה. האטרקציה הבולטת בעיר היא מרכז האמנויות והמדעים - City of Arts and Sciences.

 Valencia Spain City of Arts and Sciences, צילום: 123rf Valencia Spain City of Arts and Sciences, צילום: 123rf

מדובר בקומפלקס אדיר ממדים, שהוקם בהשקעה של מאות מיליוני אירו. המתחם, שהוקם בהשראתו של האדריכל הספרדי, סנטיאגו קלטרווה, שעיצב גם את המרכז התחבורתי החדש באזור מגדלי התאומים בניו יורק, שוכן ליד חוף הים בעיר והוא בעל חזות עתידנית מרשימה. תמצאו בו 6 בניינים מודרניים הכוללים, בין היתר: אוקיינוגרפיה (האקווריום הגדול באירופה), פלנטריום, גן בוטני, מוזיאון מדע אינטראקטיבי וכן ארמון אמנויות מרהיב בו מתקיימים אירועי מוסיקה ותיאטרון.

רוצים לבלות?

ולנסיה מציעה גם מבחר גדול של ברים ומסעדות, מועדוני ריקודים הומים עד אור הבוקר וקזינו מפואר לחובבי ההימורים. אל תחמיצו את  Heron City, מתחם בילוי לכל המשפחה ובו מגוון אטרקציות כמו: אולמות קולנוע, מסעדות, באולינג, משחקי לייזר. גם גן החיות, ה-Bioparc, ראוי לביקור בזכות העיצוב המחקה את סביבת הגידול הטבעית של בעלי החיים. כמו גם, רובע העיר העתיקה המוקף חומות ומבנים עתיקים. וכמובן, שופינג. ולנסיה נחשבת ליעד קלאסי לקניות. העיר גדושה בקניונים, מרכולים וחנויות מותגים, והמחירים אטרקטיביים למדי. בקניון המרכזי של העיר Aqua Multiespacio תמצאו את כל המותגים הבינלאומיים אך גם בחנויות שיקיות ברחובות הראשיים ובבתי הכולבו של הרשת הספרדית המפורסמת, El Corte Ingles.

שוק האוכל המרכזי בולנסיה. צילום: 123rfשוק האוכל המרכזי בולנסיה. צילום: 123rf

אמרתם ולנסיה - אמרתם אוכל טוב.

טעמים וניחוחות, ללקק את האצבעות. שמו של המטבח הוולנסיאני הולך לפניו. מנת הדגל המקומית, אותה תמצאו במסעדות ובמתחמי המזון בעיר, הפאייה (Paella) המסורתית, תבשיל אורז המוגש בסיר שטוח ורחב, מקורה בוולנסיה, הנחשבת למחוז האורז של ספרד.

את הפאייה ניתן להכין בצורות ובסגנונות שונים, בשילוב עוף, בשר ארנבת, דגים, פירות ים או כמנה צמחונית עם ירקות בלבד, בשילוב שמן זית, זעפרן ומרכיבים נוספים. עם סיום הארוחה מומלץ לטעום את ההורצ'טה (Horchata), משקה קר מרענן בעל צבע לבן דמוי חלב ובעל טעם אגוזי, ולשלב גם את הפרטונס (Fartons), מעין סופגניות ארוכות, דקות ומלאות סוכר המזכירות את הספינג' המרוקאי.

אל תחמיצו לגימה ממשקה ה-Horchata. צילום: 123rfאל תחמיצו לגימה ממשקה ה-Horchata. צילום: 123rf

חוויה קולינרית צפויה גם למבקרים בשוק המרכזי, Mercado central - שוק רחב ידיים, מרהיב ומצוחצח, מהוותיקים באירופה, המושך אליו חובבי קולינריה מכל העולם.

ולנסיה היא גם עיר של כדורגל, ואין לדלג על ביקור ב'היכל הכדורגל' של העיר: אצטדיון מסטאייה, המגרש הביתי של הקבוצה העירונית הבכירה, המכיל 55 אלף מושבים. ורצוי במשחק של ולנסיה מול אחת הקבוצות הבכירות של ספרד. חגיגה של ממש.

ואחרי כל הבילויים והקניות הללו, אפשר להוריד הילוך בבטן-גב ברצועת החוף של ולנסיה. בעיר יש שני חופי רחצה: 'מלבה רוסה' (Malva Rosa) ו-'לס ארנס' (Les Arenas), אורכם כקילומטר ובשניהם תמצאו חול מוזהב וים תכול.

 – בקיצור, ללא רגע דל. אז קדימה, זה הזמן לארוז ולהמריא לוולנסיה בדרך לחופשה מהחלומות.

ולנסיה, עיר האמנויות והמדעים. צילום: 123rfולנסיה, עיר האמנויות והמדעים. צילום: 123rf

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםפספורט ספרד

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: