אא

ועדת הכספים: פה אחד לדחיית סגירת שדה דב

בדיון שקיימה הבוקר (ג') ועדת הכספים של הכנסת, הצביעו חבריה פה אחד בעד הצעתו של שר התחבורה הנכנס, בצלאל סמוטריץ, לדחות את סגירה שדה דב. ראש העיר אילת, אלי לנקרי, בקול צועק: "אל תתעמרו בעיר אילת"

ועדת הכספים של הכנסת: החלטה לדחות את סגירת שדה דב. צילום: יחצ ועדה| ועדת הכספים של הכנסת: החלטה לדחות את סגירת שדה דב. צילום: יחצ ועדה|
בדיון שהתקיים היום (ג׳) בוועדת הכספים של הכנסת בראשות חה״כ משה גפני, הצביעו חברי הוועדה פה אחד, בעד הצעתו של שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ, לדחות את סגירת שדה דב. סמוטריץ: ״מתווה החוק לדחיית סגירת שדה דב לעוד 3 שנים מציע 100% רווח ו-0% נזק. זה נהנה וזה אינו חסר. הכל יתקדם כרגיל, הליכי התכנון, בדיקות הקרקע ואפילו השיווק. עוד נעגן בחוק את זכויות אנשי הגוש הגדול, כל שאף אחד לא יצא ניזוק״. חה״כ גפני שב וחזר על המלצת הוועדה שהתקבלה פה אחד בדיון שהתקיים בשבוע שעבר, לפיה יש לדחות את סגירת שדה דב עד לינואר 2020. ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי אמר בקול זועק: ״אני מייצג 67,000 תושבים. את החולים, את הסטודנטים, את החיילים, את תושבי העיר הכי פריפריאלית במדינת ישראל. זה פיקוח נפש ברמה הגבוהה ביותר. זה מאבק בשם אנשים חיים ונושמים". בפניה לגורמים המוסדיים אמר ראש העירייה: ״אל תתעמרו בעיר אילת״. סגן וממלא מקום ראש העירייה, אלי לנקרי, הציג את הנזקים הכלכליים שיהיו לעיר אילת המסתמכים על דו״ח שביצע הכלכלן דוד בועז וכוללים סגירת מלונות, פיטורין, הגירה שלילית, ירידה בנכסי העיר ועוד. בדו"ח מציין דוד בועז כי הרחקת אילת מת"א תגרום לירידה שנתית של 13% בכניסות לעיר של תיירים מקומיים ובירידה של כ-850,000 לינות. כמו כן, 1,400 חדרי מלון יהיו צפויים להיסגר וכך גם מאות בתי עסק מכלל 7,500 עסקים קיימים בעיר אילת. עוד מוסיף בועז, כי התוצר של אילת (המוערך בכ-12 מיליארד) צפוי לרדת בכ-10%, מתוך כ-30,000 מועסקים צפויים להיות כ-3,000 מובטלים וערך הנכסים (המוערך בכ-300 מיליארד שקל) צפוי לרדת בלפחות ב-5%. הירידה בתוצר תביא כמובן לקיטון בהכנסות ממיסים של המדינה. הנזק הישיר בלבד הינו אובדן תוצר של 1.2 מיליארד שקל לשנה וירידה של 15 מיליארד שקל בערך הנכסים בעיר. מתוך כך, נזקי האבטלה האמיתיים לא יתבטאו בתשלומי אבטלה, אלא בנטישת העיר ובפגיעה בחוסנה האסטרטגי של אילת הנזק המהוון לכלכלת אילת, יהיה גדול בהרבה מאיבוד הכנסות שהמדינה צפויה לקבל באופן חד פעמי ממימוש החלופה לשדה דב הקיים".  
שדה דב, ועדת הכספיםשדה דב, ועדת הכספים
  אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות: "הערכה שלנו שזה יהיה הרבה יותר קשה ממה שחושבים פה, חושב הולך להיות פקק אחד ואסון תעופתי. מבקש מחבריי ממשרדי הממשלה, כל פתרון של דחייה שייתן זמן להתארגנות אחרת העיר, שמושתת על תיירות, תקרוס". חברי ועדת הכספים כולם הצביעו פה אחד בעד התכנית שהציע השר סמוטריץ והמליצו לראש הממשלה ושר הביטחון לפעול לפיה. חה״כ גפני הביע תמיהה על כך שלא הועברו חוות דעת מקצועיות לוועדה. ״אנחנו ניתבע לדין היסטורי על הנזקים הכלכליים שתביא הפגיעה באילת למדינה, כי הרי במצב דברים שכזה, אילת תיסגר״, אמר. בין חברי הכנסת שבאו להביע תמיכתם בהמשך הפעלת שדה התעופה: ניר ברקת (ליכוד), קטי שטרית (ליכוד), אבי ניסנקורן (כחול לבן), מיקי לוי (כחול לבן), אורית פרקש-הכהן (כחול לבן), דוד ביטן (ליכוד), קרן ברק (ליכוד), מאי גולן (ליכוד), יעקב אשר (ש"ס), ינון אזולאי (ש"ס), יעקב מרגי (ש"ס) ויואב קיש (ליכוד).

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםשדה דבועדת הכספים של הכנסת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: