אא

ועידת המלונאים: "אין כוונה להיגרר לעימות עם איראן"

מחסור חמור בעובדים, רגולציות יתר, פריפריה והסלמה ביטחונית. בנושאים אלה ונוספים דנים בוועידת המלונאים, שנפתחה הבוקר בירושלים. בן נר, מנכ"לית התאחדות המלונות: "ענף המלונאות ראשון להיפגע ואחרון להתאושש". ברקת, ראש העיר ירושלים: "10 מיליון תיירים בי-ם תוך 7 שנים"

|איילת שקד בוועידת המלונאים| |איילת שקד בוועידת המלונאים|
ועידת המלונאים נפתחה הבוקר (ב) במלון אוריינט (רשת ישרוטל) בירושלים. על סדר היום נושאים בוערים, המשפיעים לרעה על הענף, כמו: רגולציית יתר, מחסור חמור בכוח אדם, בעיקר עובדי ניקיון והסלמה ביטחונית מול איראן. הדוברים הראשונים בפאנל, שפתח את הוועידה, היו נציגי העיר ירושלים, המארחת, כאמור, את הוועידה. ישי ברנע, מנכ"ל מלון יהודה בעיר: "לענף המלונאות חשיבות כבירה לעיר. בתקופה הקרובה נהפוך להיות העיר בעלת מספר החדרים הגבוה ביותר ועל כך אנחנו גאים". ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "לשמחתי הרבה בשנים האחרונות העיר תופסת תאוצה גדולה בכל קנה מידה גם בהשוואה לערים במקומות אחרים בארץ וגם בהשוואה לעצמנו". ברקת ציין בדבריו תשתיות ואירועים כמו פסטיבל האור, מרוץ הפורמולה, מרוץ האופניים ב-2011 ועוד. אנשים לא הבינו למה אנחנו עושים את כל זה. לשמחתי הרבה אתם המלונאים קונים את החזון. הפילוסופיה של יצירת היצע קורמת עור וגידים. ככל שאנחנו מוסיפים יותר חדרי מלון התפוסה עולה ולא יורדת. אנחנו בכיוון של קיבולות מאוד גדולות. יצירת היצע ולשמחתי קבלת ביקושים. תמיד יש מקום לשיפורים. ההפקות הגדולות, כמו הדה ג'ירו איטליה שהוא גיים ג'יינג'ר, מייצרות מיתוג, תיאבון ואפקט קהילה". עוד לדברי ברקת, "הדרך הטובה ביותר לשרת את המותג ירושלים היא דרך המקומות הקדושים". עוד אמר כי שיפור ושדרוג תשתיות התחבורה בעיר (רכבות קלות נוספות ומערכת רכבלים) "תהפוך את העיר בעוד 7 שנים מהיום לעיר עם יכולת וקיבולת לשרת לפחות 10 מיליון תיירים".
איילת שקד, שרת המשפטים, שנשאלה על רגולציות בענף המכבידות על יזמים, השיבה: "יש 3 נתיבים של השקטת רגולציה: תקנות, חקיקה ונהלים. ביחד עם שר התיירות, יריב לוין, אנחנו עוצרים חקיקה פרטית מיותרת אך פה ושם חקיקה מיותרת מועברת. ב-3 שנים האחרונות אני מנסה לעצור את כל הצעות החוק הפרטיות שמשיתות רגולציה. למשל, ענישה פלילית למנהל מלון שאין בו Wi-Fi. בישראל המצב באמת מוגזם וצריך להיות עם היד הדופק ולמנוע רגולציה כאילו אין מחר". עוד אמרה שקד כי אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות, "די מציק לי בעניינים האלו". ובהקשר פוליטי הכריזה שקד, כי אין כוונה ללכת לבחירות ולהפר הסכמים קואליציוניים. "הממשלה הזו היא טובה, גם בראייה עסקית כלכלית. לאף אחד אין עניין ללכת לבחירות. וגם המצב הביטחוני רגיש בימים האלה. לאף אחד אין עניין לגרור את המדינה לבחירות. הממשלה הזו יכולה לסיים את ימיה ב-2019". עוד אמרה כי לישראל אין שום רצון ועניין להיגרר לעימות ביטחוני ולהסלמה נגד איראן, אך יחד עם זאת ישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס בסוריה נגד ישראל. טוב תעשה הקהילה הבינלאומית אם לא תעמוד מהצד אלא להתגייס ולא לתת לאיראן להשתלט על סוריה". שקד התייחסה גם לטראמפ והסכם הגרעין עם איראן: "אנחנו לא יודעים מה הנשיא טראמפ יחליט. נדע בעוד כמה ימים". על חשיפת מסמכי הגרעין על ידי המוסד אמרה: "זה מוכיח יותר מכל שהסכם הגרעין היה מבוסס על שקר. היום יש הוכחות חותכות שאיראן שיקרה ושהיא איפסנה את החומרים האלה כדי שיבוא יום והיא תוכל להשתמש בחומרים האלה".
יהל בן נר, מנכ"לית התאחדות המלונות: "הענף שלנו הוא חלק מתעשייה שלמה. תעשיית התיירות. ולכן מייחסים חשיבות גדולה לשיתופי פעולה עם גופים אחרים כולל משרדי ממשלה וגופים רגולטוריים. שיתופי פעולה אלו יסייעו לנו להשביח את הענף שכידוע הראשון שנפגע והאחרון שמתאושש". עוד לדבריה, "בעתיד אנחנו רוצים לראות עוד ועוד תיירים, להעלות את הרווחיות בענף, לגייס עובדים ביותר קלות, לאפשר שיפור ביצועים ופיריון ברמת המלון והענף, ענף שיהיה חדש ומושך, שיפור תדמיתו בעיני עובדים ולקוחות כאחד. כדי שנוכל להגשים את החזון הזה, צריך לדעת על מה לשים את הפוקוס. ולשם כך הוקמה ועדה לבחינת הפוקוס". עוד אמרה כי בחודשים האחרונים התווספו להתאחדות 40 חברים נוספים. היא דיברה על קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לרכישה משותפת למלונות עצמאיים.
ערן יעקב, מנהל רשות המסים: "שאפו לכם, למשרד התיירות ולמדינת ישראל על העלייה בגידול התיירים. זה מראה על חוזק של מדינת ישראל. זה דבר משמח, חיובי וראוי". עוד דיבר על בניית אמון הציבור שאיננו פשוט. "שיפור השירות באמצעות תשתית דיגיטלית ומונגשת לציבור ומתן פריבילגיות ללקוחות נורמטיביים לצד יצירת הרתעה נכונה וממוקדת נגד אלה שלא משלמים את המס כחוק. להגיע ליותר ביקורות בציבור וזו התפיסה שלנו". בהקשר מלונאי, התייחס יעקב לעניין השכרת הדירות לצורכי תיירות. "מי שלא משלם את המס אנחנו מגיעים לשם ומטפלים בצורה כירורגית. ואין כוונתו למשפחה שנסעה לפרק זמן קצר והשאילה את דירתה". עוד אמר, "אנחנו יוצאים מתוך הנחה שאנשים משלמים מס כחוק. תפקידנו לבקר ולוודא שהמס אכן משולם וכן לפעמים אנחנו מגיעים באיחור. אני מציע ללכת ולשלם".
רווי רז, יו"ר צוק מנרה: "הפריפריה סובלת ממחסור חמור בכוח אדם מקצועי בכל הדרגים, מתעריף ארנונה שזינק, תשתיות תיירותיות ותחבורתיות בעייתיות, קשיי פיתוח ונוכחות מינורית של רשתות גדולות באזורנו ואנחנו מקווים שכניסתה של רשת ישרוטל לראש פינה תהיה הסנונית שתבשר על הבאות". עוד לדבריה, התיירות בגליל המערבי מפותחת על ידי אנשים מקומיים עם חזון ותקציבים דלים. רז הלינה על כך שמרוץ האופניים דה ג'ירו איטליה פסח על צפון הארץ. לדבריה, הפריפריה זקוקה ל"סילבר בולט" של משרד התיירות לעידוד התיירות בצפון הארץ. "קריית שמונה יכולה להפוך לעיר תיירות וכרגע כל סצנת התיירות פוסחת עליה". צילום: התאחדות המלונות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: