אא

ועידת התעופה: "התעופה בישראל היא נכס אסטרטגי אך התחרות לא שוויונית"

כך אמר הבוקר (ה') יו"ר איגוד הטייסים הישראלי, מידן בר, בוועידת ישראל לתעופה. שר התחבורה, ישראל כ"ץ: "בעתיד יבנה אי עם שדה משלים לנתב"ג. מבדיקות מקצועיות אי אפשר להקים אותו בחיפה". וגם, דקה דומיה לזכרו של מישל בקוס, הקברניט מאנטבה שהלך לעולמו

ועידת התעופה 2019. צילום: שאטרסטוק|מפגינים הבוקר מחוץ לוועידת התעופה||עושים כבוד אחרון לקברניט הגיבור ועידת התעופה 2019. צילום: שאטרסטוק|מפגינים הבוקר מחוץ לוועידת התעופה||עושים כבוד אחרון לקברניט הגיבור
ועידת ישראל לתעופה של איגוד הטייסים הישראלי, נפתחה הבוקר (ה') בגני התערוכה בתל אביב. במסגרת הועידה, איגוד הטייסים הישראלי מוקיר את פועלם של אנשים וגופים שתרמו לתעופה בישראל ומעניק להם את אות יקיר התעופה בישראל. הוקרה כזו יכולה להיות על תרומה משמעותית לתעופה בארץ, מעשה או הישג ייחודי, קידום התעופה בכלל, קידום אוכלוסיות שונות, תרומה לקהילה, תרומה לאיגוד הטייסים, מפעל חיים בתחום התעופה בארץ או בעולם ועוד. יו"ר איגוד הטייסים, מידן בר, המשמש גם כקברניט בואינג 777 באל על, אמר מעל בימת הוועידה: "התעופה בישראל היא נכס אסטרטגי אך התחרות לא שוויונית. החברות הישראליות לא יכולות לטוס לאן שרוצות, נאבקות באגרות. אנחנו בסוף מאי ולא יודעים עתידו של שדה דב. מה חסר לנו? לשים את התעופה הישראלית במרכז". עוד אמר כי "ישראל יכולה להיות יעד תיירותי מוביל. צריך תשתיות מתאימות ושדות עירוניים. התעופה הישראלית זקוקה לתשתיות לאומיות, בלי יעילות לא תהיה תחרות". מפקד חיל האוויר, עמיקם נורקין, אמר בוועידה: "תעופה אזרחית במרחב עם מתיחות צבאית, המרחב האווירי הופך יותר ויותר מאתגר. חיל האוויר יכול לאפשר לתעופה הישראלית להמשיך ולהתפתח. להגן על שמי המדינה ולאפשר לתעופה האזרחית להמשיך לפעול. היו לנו 16 ימי לחימה בעזה בשנה האחרונה ולא הפסקנו את התעופה יום אחד. שינינו מסלולים, אנחנו פועלים בצוותא ודואגים להמשיך את עורק התעופה בישראל". עוד לדבריו, "כשמנהל התעופה האמריקאית שביקר אצלנו, הראינו לו איך אפשר להמשיך לטוס לישראל כאשר יורים פה רקטות. הוא יצא מהביקור אצלנו עם ביטחון שראה את היכולות". שר התחבורה והמודיעין ומו"מ שר החוץ, ישראל כ"ץ, אמר בוועידה: "כשאני מסתכל על 10 השנים האחרונות אני שבע רצון ובשתי מילים, 'שמים פתוחים'. מ-9 מיליון נוסעים בשנה כשנכנסתי לתפקידי, היום אנחנו נושקים ל-25 מיליון. רפורמת השמים הפתוחים בישראל היא רפורמת הכי מוצלחת בעולם. אני שמח שניצחתי במאבק לפתוח את השמים והחששות שהתעופה הישראלית תקרוס - זה לא קרה. רפורמה נכונה, זו תחרות הוגנת". עוד לדברי השר כ"ץ, "כשנכנסתי לתפקיד משרד האוצר הקפיא את ההשקעה בתשתיות בתעופה והצלחתי לשנות את התפיסה. אני הוצאתי לדרך את הקמת השדה ע"ש רמון. בתחילה לא רצו לאפשר את זה. הוא עובד וזו רק ההתחלה. כל דבר שמבוצע פה, התוצאות יותר טובות מהתחזית". עוד אמר כ"ץ כי "לא לפני 10-15 שנים יפעל פה אי שיהיה שדה משלים לנתב"ג. צריך להקים פה שדה משלים. מבדיקות מקצועיות אי אפשר להקים אותו בחיפה".

מפגינים מחוץ לוועידה: "נגמרו הלבנטים. נתב"ג 2 לנבטים"

ובעוד השר כ"ץ נואם באולם על הקמה בעתיד של שדה משלים לנתב"ג על אי בים, מחוצה לו, הניפו קומץ מפגינים שלטים שקראו: "נגמרו הלבטים. נתב"ג 2 לנבטים", ו-"את הנגב לא מפקירים. נתב"ג 2 לנבטים".
מפגינים הבוקר מחוץ לוועידת התעופהמפגינים הבוקר מחוץ לוועידת התעופה
מפגינים הבוקר מחוץ לוועידת התעופה  
מפגיניםמפגינים
כאשר מישהו בקהל העיר לשר כ"ץ כי השדה המשלים של ישראל צריך לקום בנבטים מאחר ולא יוכל לקום ברמת דוד, השיב כ"ץ: "הקמתי וועדה שהמליצה להקים בנבטים. נציג מערכת הביטחון התנגד. עמדת חייל האוויר לא השתנתה. וועדה המליצה על נבטים אבל זה לא התאפשר. מערכת הביטחון אמרה שרוצים ברמת דוד. מקדמים כרגע את שני המקומות. אם שר הביטחון הנוכחי/הבא יתמוך בנבטים, אני אצטרף לכך. מדינת ישראל לא תוכל להישאר בלי שדה משלים. צריך לקבל החלטות, שלא יהיה מחדל בעתיד. אני מעדיף את נבטים. מי שאחראי על פינוי שדה דב זה ראש ממשלה, שר ביטחון ושר אוצר. הצד שלי היה שרשות שדות תעופה תהיה אחראית לבצע את ההחלטות".

זוכרים את מישל בקוס: הקברניט מאנטבה שלא נטש את נוסעיו

במהלך הוועידה המשתתפים עמדו דקה דומייה לזכרו של מישל בקוס, שהלך לעולמו במרץ השנה. בקוס היה קברניט בטיסה 139 של חברת אייר פראנס מתל אביב לפריז, שנחטפה לאנטבה ב-27 ביוני 1976 על ידי מחבלים גרמנים חברי "תאי המהפכה"  ומחבלים ערבים חברי "החזית העממית לשחרור פלסטין". הוא והנוסעים שוחררו במבצע יונתן. בגין תפקודו במהלך החטיפה קיבל בצרפת את אות אביר לגיון הכבוד ובישראל ניתן לו אות הוקרה מראש הממשלה המנוח, יצחק רבין. בנו, אריק בקוס, שהגיע אמש (ד') מפריז, קיבל בשם אביו אות הוקרה יקיר התעופה. "כל שנה אבא שלי והמשפחה לא שכחו את התאריך. אנחנו מודים לכם על ההוקרה והכבוד שעשיתם לאבא שלי".
ועידת התעופה 2019ועידת התעופה 2019
חולקים כבוד אחרון לקברניט הגיבור, מישל בקוס. צילום: גידי ליפקין

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: