אא

"חברות התעופה הישראליות נקלעו כבנות ערובה"

כפי שנחשף אתמול בפספורטניוז משבר אבטחה חדש. ראש אגף הביטחון של אל על למנהל רשות התעופה האזרחית, מוטי אילני: "משבר האבטחה, שהיה נדמה כי נפתר, עודנו נמשך. משרד החוץ מונע את גיוסם ואיושם של עובדי אבטחת התעופה בתחנות הביטחון בחו"ל"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
משבר האבטחה של חברות התעופה הישראליות נמשך, כפי שנחשף לראשונה אתמול ב'פספורטניוז'. ראש אגף ביטחון בחברת אל על, מוטי אילני שלח בנושא מכתב תקיף ליואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית. במכתב שנשלח אתמול (ראשון) עם העתקים בין השאר לראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו, שר התחבורה, ישראל כ"ץ, וגורמים נוספים, אילני מציין בין השאר כי: "למרבה הצער, חברות התעופה הישראליות נקלעו כבנות ערובה למשבר, שאינו מעניינן, בין משרדי ממשלה שונים. המשבר, שהיה נדמה כי נפתר, עודנו נמשך". עוד מוסיף ראש אגף ביטחון באל על כי: "השלכת המשבר הינה כי משרד החוץ מונע את גיוסם ואיושם של עובדי אבטחת התעופה (עמ"י תעופה")  בתחנות הביטחון בחו"ל המשרתות את כלל חברות התעופה הישראליות".

עוד מוסיף אילני על תמונת המצב כי: "עובדי עמ"י תעופה, אשר סיימו את הכשרתם בקורסים שהסתיימו בחודשים אוקטובר-נובמבר 2018, אינם מוצבים לפעילות בתחנות הביטחון בחו"ל , ובהתאם חלקם אף נטשו את המערך, וזאת לאחר הליך הכשרה מלא במימון המדינה. כמו כן, מסורבות בקשות של  אגף ביטחון אל על לגיוס עובדי עמ"י תעופה לתחנות ביטחון חדשות, אשר אושרו על ידי גורמי הממשלה השונים". אילני מסכם ומזהיר כי: "עיכוב זה, אשר נמשך למעלה מארבעה חודשים, גורם לנזקים ולחשש כבד לאי מימוש לו"ז טיסות הקיץ המתוכנן של כלל חברות התעופה הישראליות , זאת לאחר שטיסות אלו אושרו זה מכבר לביצוע, בהתבסס על אישור גורמים ממשלתיים לפרסום לוח טיסות אלו".     

   

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםחברות התעופה הישראליותמוטי אילני

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: