אא

"חטא היוהרה של טייסי אל על בעייתי"

אחישי גל, בעלים ומנכ"ל קבוצת איסתא, מצדד בהתנהלות הנהלת אל על ודוחה בתוקף את התנהגות טייסיה. "הטייסים הרחיקו לכת. שילכו ויעבדו כמו דוד מימון. אין לו חיים. הוא עובד 16-18 שעות ביום. אם הטייסים היו עובדים ככה הם היו מרוויחים כפול ממנו". ועדת הכלכלה בכנסת תתכנס לדיון במשבר הטייסים

אחישי גל. מנכ"ל ובעלים קבוצת איסתא. צילום: רונן מחלב אחישי גל. מנכ"ל ובעלים קבוצת איסתא. צילום: רונן מחלב
"טייסי אל על הרחיקו לכת. הם צריכים לרדת מהעץ הגבוה עליו טיפסו ולהפנות את האנרגיה לצמיחת החברה", כך אמר ל"פספורט" אחישי גל, בעלים ומנכ"ל קבוצת איסתא. גל, המצדד בהנהלת אל על, דוחה בתוקף את התנהלות הטייסים במאבקם המתוקשר. "טייסי אל על נחשבים מהטובים ביותר בעולם, ועל כך מגיעה להם מילה טובה. אבל עם כל הכבוד לאנשים המצוינים האלה, הם ממש הגזימו הפעם. ולא רק אני חושב ככה. גם רבים מלקוחות איסתא". לדבריו, מוקד ההזמנות של איסתא מוצף בפניות של לקוחות מבוהלים. "כמות אדירה של שיחות טלפון. במקום שאנשים שמתקשרים יזמינו דרכנו חופשה, אנחנו מתעסקים בשיחות הרגעה. זו הטרדה". על אף האמור, איסתא, כך טוען גל, ממשיכה לשווק את טיסות אל על כבימים כתיקונים. "אנחנו משתדלים שלקוחותינו יטוסו אל על, בכל זאת יש כאן עניין של פטריוטיזם. מצד שני לקוחות שהטיסה קריטית להם, דוגמת אנשי עסקים שחייבים להגיע בזמן לפגישות חשובות, מומלץ לא לטוס אל על".   "הנהלת אל על מוכנה לעשות הכל כדי לסיים את המשבר" גל אינו מתרשם מהטענות של טייסי אל על כלפי הנהלת החברה בכלל וכלפי המנכ"ל, דוד מימון, בפרט. "אני מכיר היטב את הנהלת אל על ובעליה. ואני יודע שהם מוכנים לעשות הכל, כולל ללכת כברת דרך גדולה, על מנת לסיים את המשבר הזה. דיברתי איתם ואני מכיר ושומע כל אחד לחוד. אני יודע מה הם חושבים. עם כל הכבוד, הטייסים עולים הרבה יותר מהמענק שמימון קיבל. חטא היוהרה של הטייסים בעייתי. שילכו ויעבדו כמו מימון. אין לו חיים. הוא עובד 16-18 שעות ביום. אם הטייסים היו עובדים ככה הם היו מרוויחים כפול ממנו". גל מונה חלק מהסיבות בגינן הוא נגד התנהלות הטייסים: "אני לא חושב שיש בעולם עוד חברת תעופה המאפשרת לטייסיה לטוס בכיוון אחד ולקבל תשלום מלא גם על הכיוון השני כאילו טסו. וגם אם יש, אז זה בטח נדיר ביותר"; "אני לא מכיר חברות תעופה שמוכנות שטייסיהן יפתחו ימי מחלה מדומים רק כדי לאפשר לחברים שלהם להיות מוקפצים לטיסה ולקבל תוספת של 250% לשכר. כולם יודעים את זה. זה לא סוד"; "אני לא מכיר עוד חברת תעופה שהייתה מוכנה להאריך את זמן הטיסה בכ-45 דקות לניו יורק רק כדי שהטייסים יקבלו תוספת תשלום נכבדה. מה גם שהדבר הזה פוגע חזק בנוסעים ובתדמית". עוד לדברי גל, "ואם לא די בכל זה, הטייסים מוסיפים חטא על פשע כשהם לא מאפשרים הכשרת טייסים חדשים, רק כדי שהעומס יישאר ויאפשר להם לקבל את ה-250%". בתוך כך, המשבר באל על הגיע היום עד לוועדת הכלכלה של הכנסת. יו"ר הועדה, ח"כ איתן כבל, הודיע כי בכוונתו לכנס ביום חמישי הקרוב את הוועדה לדון בנעשה בחברה במטרה להביא לסיומו, קודם לטובת הנוסעים הסובלים ממנו ולטובת החברה. עוד הודיע כבל כי לפני הדיון בכוונתו להיפגש עם שני הצדדים, בנפרד, כדי לקרב בניהם ולהביא לסיום המשבר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץאל עלכלליטייסי אל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: