זה הגורם שהוביל את חטיבת התעופה בתעשייה האווירית לרווח תפעולי
למרות משבר הקורונה, חטיבת התעופה בתעשייה האווירית רושמת התאוששות: הרווח התפעולי של החטיבה הסתכם ברבעון השלישי של השנה בכמיליון דולר לעומת הפסד של כ-22 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מה הוביל להתאוששות?
התעשייה האווירית. צילום: shutterstock
אחרי שנה רעה, חטיבת התעופה בתעשייה האווירית מראה סימני התאוששות. החטיבה סיימה את הרבעון השלישי של 2021 ברווח תפעולי של כמיליון דולר לעומת הפסד של כ-22 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון בהפסד תפעולי ומעבר לרווחיות תפעולית של כ-23 מיליון דולר. היקף המכירות של חטיבת התעופה ברבעון זה, הסתכם בכ-306 מיליון דולר, לעומת כ-265 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-41 מיליון דולר. הגידול נובע, בין היתר, מהתאוששות ממשבר הקורונה בענף מטוסי מנהלים ובענף הסבות מטוסים. הגידול קוזז בחלקו על ידי קיטון בענף מכלולים תעופתיים. הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-14 מיליון דולר, כ-5% מהמכירות לעומת הפסד של כ-4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-18 מיליון דולר. עיקר המכירות ברבעון השלישי השנה נרשמו בצפון אמריקה בכ-168 מיליון דולר, אסיה כ-58 מיליון דולר, אירופה כ-30 מיליון דולר, ישראל כ-24 מיליון דולר, אפריקה עם כ-4 מיליון דולר ודרום אמריקה עם כ-2 מיליון דולר בלבד. התעשייה האווירית רשמה ברבעון השלישי של השנה רווח של 31 מיליון דולר לעומת 30 מיליון דולר אשתקד, שיפור של 3.3%. היקף המכירות גדלו בכ-3.5% לסך של 1.041 מיליארד דולר לעומת 1.006 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2002. הרווח הגולמי הסתכם לסך של 149 מיליון דולר לעומת סך של 132 מיליון דולר אשתקד, גידול של 12.9%. הרווח התפעולי הסתכם ברבעון זה בסך של 52 מיליון דולר לעומת 36 מיליון דולר אשתקד, שיפור של 44.4%.