אא

טוב שנזכרו: ביום שני, דיון בוועדת הכלכלה לחיזוק ועידוד התעופה הישראלית

בניגוד לרוב מדינות העולם, ישראל היא בין המדינות שעזרו לתעופה המקומית באופן מועט בהתמודדות עם משבר נגיף הקורונה. בשבוע הבא יתקיים דיון למיצוב מעמדה האסטרטגי נוכח משברי התקופה, איגוד הטייסים דורש: ״להעניק מיידית סיוע חרום בדמות הלוואות בתנאים מעודפים

ועדת הכלכלה של הכנסת. צילום: דוברות הוועדה ועדת הכלכלה של הכנסת. צילום: דוברות הוועדה
מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. שנה כמעט לאחר המשבר הגדול של התעופה הישראלית בעקבות מגפת הקורונה, ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, תקיים ביום שני בשבוע הבא דיון תחת הכותרת: "חיזוק ועידוד התעופה הישראלית ומיצוב מעמדה האסטרטגי נוכח משברי התקופה". לדיון הוזמנו בין השאר נציגי משרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית, אנשי משרדי התיירות, המשפטים, משרד החוץ, ראש הממשלה, הבריאות, הכלכלה והתעשייה משרד הביטחון, נציגי חברות התעופה הישראליות, מפעילי טיסות סדירות וטיסות שכר, איגוד הטייסים, יאט"א, האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר, נציגי התאחדות סוכני הנסיעות, פנל חברות התעופה הזרות. בניגוד ללא מעט מדינות בעולם, ישראל היא בין המדינות שעזרו לתעופה המקומית באופן מועט בהתמודדות עם משבר נגיף הקורונה. לקראת הדיון, איגוד הטייסים הישראלי, בראשות קברניט, היו"ר מידן בר הוציא נייר עמדה בו הוא דורש בין השאר: "יש להעניק מיידית סיוע חרום בדמות הלוואה בתנאים מעודפים בערבות המדינה מבלי קשר לזהות המלווה". עוד דורשים הטייסים כי: "תעופה ישראלית היא צורך לאומי-אסטרטגי ברור. ישנה חשיבות גדולה לגאווה לאומית של תעופה כחול-לבן, בקרב אזרחי המדינה ובקרב יהדות התפוצות. מדינות רבות בעולם מייחסות חשיבות לקיומן של "חברות הדגל" כחלק מהזהות הלאומית. נסיעות בכספי ציבור חייבות להתבצע בחברות ישראליות כנהוג בארה"ב, תחת תנאים תחרותיים המעדיפים כחול לבן". עוד דורשים הטייסים כי: "הדדיות בתעופה היא הבסיס למדיניות תחרותית בריאה. בישראל המצב איינו כזה והדוגמאות לכך רבות. הטורקים שמגיעים לכאן עשרות פעמים ביום וחברות ישראליות אינן נוחתות בטורקיה. החברה ההודית טסה כבר שנתיים בנתיב מקוצר מעל סעודיה. בימים אלה התברכנו בהסכמי שלום עם איחוד האמירויות ועם בחריין. חברות הענק של מדינות אלו נהנות שנים רבות מתמיכה כספית ישירה ועקיפה בהיקפים חסרי תקדים. כלל החברות הללו נהנות מיחס ממשלתי כזרוע אסטרטגיה מועדפת ואנו דבקים בהסכמים הדדיים. חקיקת "חוק התעופה הישראלית" אשר יגדיר אותץה כנכס אסטרטגי וישתלב בהסכמי התעופה הנחתמים ויגדיר הדדיות לאור התעשייה הישראלית ולא להיפך. הכנסת חברות התעופה הישראליות לחוק "עידוד השקעות הון" אשר יקל עליהן מעט בגיוס הלוואות. הגדרת המוצר התעופתי במסגרת שימוש בתוצרת ישראלית כחול לבן".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב"גועדת הכלכלה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: